Tuesday, September 23, 2014

دیدار تاریخی !؟ حسن روحانی با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس





روزنامه بریتانیایی در شماره امروز خود از دیدار حسن روحانی رئیس جمهور ایران با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خبر داد و از آن به عنوان یک دیدار تاریخی و نشانه‌یی از خارج شدن تهران از محاصره دیپلماتیک و انزوای سیاسی یاد کرده است .
روزنامه ایندیپندنت نوشته است که این برای اولین بار از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ میلادی است که مقامات دو کشور در این سطح قرار است به صورت رودرو با یکدیگر مذاکره و گفت وگو کنند.

حسن روحانی امروز سه شنبه ، در دیدار با دبیران رسانه های خبری در نیویورک  برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل ،  نارضایتی خود را از حملات  هوایی به مواضع داعش در سوریه  ابراز داشت و گفت که حمله ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا به سوریه غیرقانونی است، زیرا تایید و هماهنگی دولت این کشور را به همراه نداشته است . او ادامه داد که که قصد ملاقات با 'باراک اوباما' رییس جمهوری آمریکا در سازمان ملل را ندارد و اگر قرار باشد ملاقاتی اتفاق بیفتد، باید برای آن زمینه قبلی وجود داشته باشد.
روحانی اظهار داشت: من به واقع اعتقاد دارم که این ملاقات اتفاق نخواهد افتاد .

 
بهر حال مثل همیشه بعد از این گام تاریخی !؟ و ذلت بار ، باید منتظر جار و جنجالها و گردخاکهای بعد از آن در ایران باشیم . جنجالهایی سنتی که هر از گاهی بعد از این نوع دیدارها صورت میگیرد و جناح های رژیم شروع به تک و پاتک به سنگرهای هم میکنند . و باز هم طبق معمول ولایت فقیه با توپ و تشر برای حفظ نظام و خواباندن جنگ و دعواها پا به میدان میگذارد تا آنها را ساکت کند .

 
این دیدار که برای اولین بار از زمان پیروزی انقلاب اسلامی صورت خواهد گرفت . تمامی شعر و شعارهای 35 ساله این رژیم را به باد میدهد و بیانگر این است که جمهوری اسلامی چنان به درماندگی و استیصالی رسیده است که برای بقای خود حتی  اصولش  را زیر پا میگذارد و  به هر خفتی تن میدهد .
فراموش نکنیم که رژیم با این شعار مرگ بر آمریکا و انگلیس ،  و سازش و مذاکره هرگز جنگ را سالها ادامه داد و با همین شعر و شعارها هزاران هزار زندانی را در این چند دهه شکنجه و تجاوز و اعدام کرد .