Thursday, October 02, 2014

نامه سرگشاده 135 روزنامه نگار معترض به آقای حسن روحانی




در این نامه سرگشاده که در اختیار رسانه ها قرار گرفته آمده است  : «از انکار واقعیت و پاک کردن صورت مساله بپرهیزید؛ آن‌هم در شرایطی که بر تعداد روزنامه‌نگاران زندانی در دوران ریاست جمهوری شما افزوده شده است.»

جناب آقای حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جنابعالی تنها سه روز پس از پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری و در اولین نشست مطبوعاتی‌تان وعده بازگشایی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران را مطرح کردید. در اسفند ماه سال ۱۳۹۲ وعده‌های‌تان را تکرار کردید و گفتید که به دنبال محیطی امن‌تر برای اصحاب رسانه‌اید و توقیف نباید قدم اول در برخورد با مطبوعات باشد. بر همین اساس انتظار می‌رفت که گام‌های موثری در جهت تحقق این وعده‌ها بردارید.

با گذشت بیش از یک سال از دوران ریاست جمهوری‌تان نه تنها مطالبات اساسی روزنامه‌نگاران برآورده نشده، بلکه اکنون شاهد هستیم که در گفت‌وگو با کریستین امانپور، خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان، واقعیت وجود روزنامه‌نگاران زندانی در ایران را نیز انکار کرده‌اید. اظهارنظر شما یادآور روحیه و رویه‌ای است که خود منتقد آن بودید: تحریف و انکار واقعیت!

ما روزنامه‌نگاران امضاکننده این نامه، انکار وجود روزنامه‌نگاران زندانی را به لحاظ حرفه‌ای و از نظر اخلاقی، توجیه‌پذیر نمی‌دانیم؛ روزنامه‌نگارانی که به‌دلیل ایفای وظایف حرفه‌ای خود در حوزه اطلاع‌رسانی، گردش آزاد اخبار، انتقال اطلاعات و افکار در ایران، با دخالت نهادهای امنیتی و به شکلی غیرقانونی، زندانی شده و از حقوق قانونی، حرفه‌ای و انسانی خود محروم شده‌اند. برعهده شماست که به‌عنوان مجری و ناظر بر قانون اساسی و براساس وعده‌های خود، تغییر موثری در وضع فعلی روزنامه‌نگاران زندانی و رسانه‌های کشور ایجاد کنید و از انکار واقعیت و پاک کردن صورت مساله بپرهیزید؛ آن‌هم در شرایطی که بر تعداد روزنامه‌نگاران زندانی در دوران ریاست جمهوری شما افزوده شده است.

کمترین انتظار ما از شما، اصلاح این گفته‌ نادرست و تلاش در جهت تحقق وعده‌هایی است که در مورد رسانه‌ها و روزنامه‌نگاران مطرح کرده‌اید .

بند ناف آخوندها از جمله آخوند حسن روحانی را با دروغ بریده اند .  فکر میکند مردم در قرون وسطا زندگی میکنند
و حرف هایش را در مورد انکار روزنامه نگاران زندانی باور میکنند .