Monday, October 20, 2014

آیت الله جنتی نوه یتیم خود را با شیلنگ و سیخ داغ شکنجه میکرد



نرگس موسوی، دختر میرحسین و رهنورد، با انتشار متنی در فیس بوک خود به اظهارات جنجالی  احمد جنتی در یک برنامه تلویزیونی پاسخ داد.


به نام خدا

دوستان و همراهان

در صورت استفاده از نیروی تعقل و برخورداری از تحلیل درست از شرایط جامعه و جایگاه خود و استفاده مفید از ویژگی ممتاز بشر که همان اندیشیدن و در نتیجه مفید بودن برای اجتماع است، ذهن دچار هذیان گویی و تکرار اباطیل نمیشود..

واین چنین نمیشود که از مهم ترین رسانه ملی..هذیان گویی فردی پخش شود که در درجه اول خود خدا پنداریش حیرت زده میکند مخاطب را و بعد هم اصرار شک برانگیز او بر اجرای حکمی که کاسبگران واژه فتنه این روزها برای خاموش کردن وجدان خودشان، زیاد به کار میبرند…

به راستی اگر حوادث تلخ ۵ سال گذشته نبود، بسیاری از مردمانی که هیاهو کنان و بر سر زنان تریبون های حق الناس را اشغال کرده اند، فریاد از چه میکردند و از کدام درد نداشته و شکم سیریشان مینالیدند؟

آیا با توجه به مهلت فردایی که کهولت سن و جبر طبیعت که همان مرگ است و حضور در پیشگاه خداوند و جا گذاشتن تنها نامی برای تاریخ و دادگاه اذهان مردم آینده، از آنها گرفته خواهد شد بهتر نیست تمامی پست هایش را به مردم و شایستگان پس بدهند و از محضر مردم و کسانی که چنین جاهلانه به آنها میتازند عذر خواهی کنید؟

آیا بهتر نیست پیش از مقایسه دیکتاتور فاشسیت ایتالیا با محصورین، اندکی تاریخ مطالعه بفرمایند و آن وقت تفاوت واضح دیکتاتوری فاشیست را با زندانیان محصور که نه به دنبال قدرت و بلکه به گفته خود تنها همراه معترضین به نتایج انتخاباتی بودند که به شکل مدنی و بر اساس اصل ۲۷ قانون اساسی اعتراض خود را نشان میدادند..به راحتی متوجه میشوند.

حرف از حمایت از بیرون کشور گفته شد و پیش از این نیز اصرار بر داشتن سندی بود در اثبات گرفتن یک میلیارد دلار به قول خودشان سران فتنه از آمریکا و از طریق عربستان سعودی که البته سندش را هم هرگز منتشر نکردند و حرفی هم از آن زده نشد و این صحبت نیز ادامه همان صحبت های بی سند و مدرکی و بهتان هایی است که زدند و غافل از اینکه مردم آگاه تر از این هستند که تحت تاثیر چنین اکاذیبی قرار بگیرند و این گونه سخنان سخت بی پایه و اساس است و کهنه و نخ نما…البته وجدان اکثریت مردم و حافظه تاریخیشان، نه صاحب منصبان و موج سواران ورزیده بحران سال ۸۸ بهتر میتوانند قضاوت کنند.

قابل ذکر است قساوت قلب و میل ایشان به زدن و کشتن، سال ها پیش از این به ما اثبات شده بود. گفتنی های زیادی هست از زمانی که از قضای روزگار همسایه دیوار به دیوار این مرد کهن سال بودیم و شاهد شکنجه نوه خردسالش . همان کودکی که پدر و مادر مجاهد خلقش در درگیری هایی کشته شده بودند ـــ نمونه بارز کودک آزاری ایشان ـــ هنوز گوش من پر است از فریادهای نوه اسیر در دست پدربزرگ، من که آن زمان خود خردسال بودم و وحشت زده از فریاد های آن نوه یتیم که زیر شیلنگ و سیخ داغ توسط پدرو مادربزرگ کتک میخورد و شکنجه میشد…

و

شغالی گر،
ماه بلند را دشنام گفت ـ
پیرانشان مگر نجات از بیماری را
تجویزی این چنین فرموده بودند.
فرزانه در خیال خودی اما،
آنکه به تندر پارس می‌کند.
گمان مدار که به قانون بوعلی حتی
جنون را نشانی از این آشکاره تر
به دست کرده باشند


همچنین پایگاه اطلاع رسانی جماران وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار خمینی نسبت به این اتهام پراکنی آیت الله جنتی واکنش نشان داد و نوشت : 


دیروز در سایت هاى مختلف مطالب آیت الله جنتى درباره آقایان موسوى و کروبى را مطالعه مى کردم ، ایشان بنا به آنچه منتشر شده و گویا مربوط به برنامه تلویزیون بوده حکم آن دو نفر را اعدام دانسته و عدم اجراى آن را ناشى از رأفت نظام بر شمرده اند.

من به سبب ارادتى که به یاران امام دارم ، نسبت به آیت الله جنتى هم ارادت دارم و احترام ایشان را بر خودم لازم مى دانم ولى جداً این سوال برایم مطرح است که مگر ایشان قاضى است که به راحتى حکم اعدام صادر می کنند. همین هفته پیش بود که آیت الله صادق لاریجانى از همه خواست در کار قوه قضاییه دخالت نکنند و زودتر از دادگاه از نزد خود، حکم صادر نکنند. اینکه کسانى هر چند محترم و داراى جایگاه والا، خود را محق بدانند درباره دیگران حکم بدهند، آیا جز القاى این نکته که کسانى از قانون فراتر هستند ثمره اى دارد؟ و مهم تر آنکه وقتى کسی در جایگاه ایشان از قبل حکم خاطى را معلوم مى کند، آیا قاضى مى تواند در صورت لزوم به دور از فشار حکم کند.

چندى پیش برخى نوشتند که بعضی از جرم ها جرم مشهود است و خواسته بودند نتیجه بگیرند مى توان درباره برخى هر نوع که تشخیص مى دهند حکم صادر نمود. در پاسخ باید یاداور شد که جرم مشهود صرفا و صرفا به ضابطین قضایی اجازه دستگیرى مجرم را مى دهد و نه اینکه کسى در مورد آن بتواند بدون دادگاه کسی را اعمال قانون کند.

خلاصه مطلب آنکه لازم است آقاى جنتى و هر کس دیگرى براى حفظ احترام جمهورى اسلامى و جایگاه خود و بیش از همه براى آنکه خدا از ما نرنجد، از حکم کردن بپرهیزند و لازم تر آنکه قوه قضاییه نسبت به آنچه رییس آن قوه مطرح کرده حساسیت به خرج دهد و جلو حکم کردن هاى غیر مسئولانه را بگیرد.

رندى مى گفت همه در نزد قانون مساوى هستند ولى برخى مساوى ترند!