Monday, December 22, 2014

رهبر ضد اسلام تونس در انتخابات ریاست جمهوری با ۶۸. ۵۵% آرا رئیس جمهوری تونس شد




زنده باد مردم تونس که  پنجه های کثیف دین و مذهب را که هر گاه پا در عرصه سیاست می گذارد خون و جنایت می آفریند در انتخابات ریاست جمهوری بریدند .  بر اساس شمارش اولیه صندوقهای رای  انتخابات ریاست جمهوری تونس السبسی رهبر 88 ساله حزب ضد اسلامگرا به پیروزی رسیده است . 

بر اساس تجربیات انقلابات از گذشته تا بحال ثابت شده است که در قلمرو سیاست ، اسلامی به نام بردبار و دمکراتیک وجود خارجی ندارد و این شعارها تنها ماسکی است که تا رهبرانش چهره زشت خود را بپوشانند . 
اسلام بردباد و خویشتن دار در عرصه سیاست تنها یک شعار فریبنده و دورغین است این اسلام وقتی که پنجه هایش را در عالم سیاست میگذارد  در روند کوتاه و غیرقابل اجتنابی از دموکراتیک تبدیل به فاشیسم آن هم از نوع عریانش بدل میگردد .

زمان آن رسیده است مردم ایران که به لحاظ خرافات مذهبی در جهان  رتبه نخست را به مدد جمهوری اسلامی دارند و بقول رهبرش رکورد زده اند از مردم تونس درس بیاموزند و فریب ترفندهای رنگارنگ این نوع اسلام ها را در صحنه سیاسی نخورند و دوباره بعد از سرنگونی حکومت اسلامی آخوندها یک مکلّا را روی کار نیاورند .

العربیه : قائد السبسی با ۶۸. ۵۵% آرا رئیس جمهوری تونس شد

کمیسیون عالی انتخابات تونس پیروزی قائد السبسی را در انتخابات ریاست جمهوری با کسب ۱۷۳۱۵۲۹ رای یا به عبارتی، ۶۸. ۵۵ درصد آرا اعلام کرد. در مقابل رقیب او منصف المرزوقی که ریاست جمهوری موقت تونس را در دست دارد، ۱۳۷۸۵۱۳ رای یا به عبارتی، ۳۲. ۴۴درصد آرا را از آن خود کرد.

بدین ترتیب کمیسیون انتخابات، به جنجالی که در ۲۴ ساعت گذشته میان دو نامزد انتخبات در جریان بود، پایان داد. این جنجال پس از آن آغاز شد که که السبسی، پیروزی خود را در انتخابات اعلام کرد. منصف المرزوقی، السبسی را به عجله و پیشی گرفتن از کمیسیون انتخابات متهم کرد.

از سویی، راشد الغنوشی رئیس گروه اسلامگرای النهضه از اهالی مناطق قابس و الحامه در جنوب شرق کشور که پس از اعلام پیروزی از سوی السبسی، دست به تظاهرات زده بودند خواست به جای تظاهرات و درگیری با نیروهای امنیتی، از فضای به وجود امده در نتیجه انتخابات بهره ببرند.

الغنوشی در پیامی صوتی افزود: «انقلاب تونس تنها انقلابی بود که بر خلاف دیگر انقلاب‌های عربی، توانست به انتخابات دموکراتیک برسد.»

در این پیام صوتی که پیش از اعلام نتایج رسمی انتخابات منتشر شده، از دو نامزد انتخابات خواست که خود و هوادارانشان، نتایج را بپذیرند.

شمارش نتایج رای گیری نشان داد که مشارکت واجدان شرایس تونسی به ۶۰درصد رسید.

به گفته خبرنگار العربیه، مراکز رای گیری انتخابات ریاست جمهوری، درهای خود را شامگاه یکشنبه پس از تجاوز نسبت شرکت کنندگان از ۵۰درصد واجدان شرایط، بستند.

صبح یکشنبه رای گیری برای دومین دوره انتخابات ریاست جمهوری تونس آغاز شد. سه ساعت اول شاهد اقبال کم رای دهندگان بود.

منذر ثابت تحلیلگر سیاسی به العربیه گفت که به دلیل طولانی شدن دوره انتقالی، حالتی از سرخوردگی میان تونسی‌ها وجود دارد. این دوره چهار سال به طول انجامید که باعث نوعی از آشوب در کشور شد.

مشارکت جوانان در این دور از انتخابات کم بود و بیشتر رای دهندگان را افراد میان سال و بزرگ سال تشکیل می‌دادند.

در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری تونس، قائد السبسی ۴۶. ۳۹درصد آرا را از آن خود کرده بود. در مقابل المنصف المرزوقی، ۴۳. ۳۳درصد آرا را به دست آورده بود.

انتخابات شاهد رقابت شدیدی میان نامزد‌ها بود. المرزوقی تلاش کرد خود را نامزدی برای تکمیل مسیر انقلاب سال ۲۰۱۱ که به حاکمیت زین العابدین بن علی پایان داد، معرفی کند. او رقیب خود را به نمایندگی جریان مخالف انقلاب متهم کرد.

در مقابل السبسی رقیب خود را به نمایندگی رقیب خود را به نمایندگی اسلامگرایان متهم و از دوره انتقالی انتقاد می‌کرد. او تاکید می‌کرد که نتیجه این حکومت داری، شکست و آشوب در همه زمینه‌ها به ویژه امنیتی، اجتماعی و اقتصادی بود.

باجی قائد السبسی ۸۸ ساله در دوره ریاست جمهوری حبب بورقیبه نخست رئیس جمهوری اسبق تونس، وزیر کار بود. او در دوره زین العابدین بن علی رئیس جمهوری سرنگون شده تونس، رئیس پارلمان بود.