Monday, February 23, 2015

عربستان سعودی عده ای از زائران آخوند را لخت مادرزاد کرد



عربستان سعودی در پاسخ به اظهارات توهین آمیز و دور از ادب احمد جنتی  ، آخوندهایی را که برای زیارت به مکه رفته بودند در مقابل چشمهای از حدقه در آمده حجاج لخت مادرزاد کرد و آنها را در همان حال و  وضع بازرسی بدنی  . عملی که در تاریخ ظهور آخوندها در جهان سابقه نداشته است و باعث تحقیر جامعه روحانیت خیلی مبارز در جمهوری اسلامی گشته است .
احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران مرگ پادشاه عربستان ملک عبدالله را به امت اسلام تبریک گفته و از این بابت اظهار خوشحالی نموده بود .

به گزارش سحام٬ احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران در خطبه های سه هفته پیش خود با اظهار اینکه پادشاه قبلی عربستان با شیعه دشمنی بسیاری داشت و تکفیر را راه‌اندازی و از آن حمایت کرد، گفته بود: “پادشاه عربستان به سزای اعمالش خواهد رسید و الان نیز در حال تحمل مجازات اعمالش است.”

جنتی در ادامه اظهارات عجیب اش٬ با ادعای اینکه باید به اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها و آنها که در اینجا نیز گاهی اوقات از سفره او تغذیه می‌کردند و او را حمایت می‌کردند، تسلیت بگوییم، گفته بود: “به مومنان و مسلمانان و کسانی که واقعا غصه اسلام و شیعه را می‌خورند تبریک بگوییم و امیدوار هستیم که ادامه کار به این صورت نباشد.”

این اظهارات واکنش منفی عربستان و نیز شورای همکاری خلیج فارس را برانگیخت. شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه ای از مقامات ایرانی خواسته بود جلوی این گونه اقدامات و رفتارها را بگیرند.

بنا به گزارش های متعدد رسیده به سحام٬ دولت عربستان برخی از حجاج از جمله روحانیون کاروان ها را به صورت تحقیر آمیزی بازرسی بدنی نموده است. بنا به این گزارش٬ ماموران روحانیون کاروان را به صورت لخت مادرزاد بازرسی بدنی نموده که گاها این رفتار توهین آمیز مقابل دیگر حجاج صورت گرفته است.