Tuesday, July 28, 2015

,لاریجانی: می گویند سگ احمدی‌نژاد به حسن روحانی و ظریف شرف دارد



با آنکه آیت الله خامنه ای تاکید کرده بود که سازش با شیطان بزرگ آمریکا باعث انشقاق نشود تا دشمنان نظام جمهوری اسلامی یعنی مردم به جان آمده ایران در این وضعیت انفجاری دوباره به خیابانها نریزند اما جنگ و دعوا آنهم در راس هرم حکومتی به شدیدترین شکل ادامه دارد و افسار مجلس و مسئولان کلیدی نظام از دستش در رفته است .
رئیس مجلس شورای اسلامی لاریجانی در جلسه امروز دوباره تکرار کرد که سازش با استکبار جهانی را با متانت و آرامش مطرح کنند و باعث شکاف بیشتر در این شرایط حساس در جامعه نشوید .
او گفت که اصولگراها حسن روحانی و ظریف و دار و دسته اش را بدتر از خائن می نامند و گفته اند که سگ احمدی نژاد و مشایی به اینها که به آرمان آیت الله خمینی و خطوط سرخ نظام پشت پا زده اند شرف دارد . 
لاریجانی ادامه داد : حداقل من اشهد ان لااله الا الله را گفته‌ام پس چطور ممکن است سگ یک نفر بر مسلمانی شرف داشته باشد این روش اظهار نظر درست نیست.


 ایسنا - علی لاریجانی در پاسخ به تذکر محمدرضا تابش اظهارکرد: در این مساله مهم مثل هسته‌ای آراء می‌توانند متفاوت باشد، این حسن جامعه ما است که همه دغدغه دارند و حساس هستند اما باید توجه کنیم که رهبری فرمودند بررسی این موضوع باعث انشقاق داخلی نشود.

وی با تاکید بر این که اظهارنظرها در این باره باید با رعایت احترام نسبت به دیگران باشد افزود: کسی مانع اظهار نظر نیست و هیچ اشکالی ندارد که یک نفر موافق یا مخالف توافق باشد، اما باید رعایت شود که اینها تبدیل به اختلاف درونی نشود. نمایندگان هم باید اخلاق و متانت را رعایت کرده و سوء ظن نسبت به یکدیگر نداشته باشند.

رئیس مجلس با اشاره به ارائه متن ترجمه برجام یادآور شد: برخی گفتند چرا تاخیر شده ممکن است در آن دست برده شده باشد این سوء ظن است زیرا ما اصرار کردیم که وزیر خارجه در اسرع وقت به ما توضیح دهد بنابراین آنها متن را کاملا منقح نکرده بودند و متن ایراد ترجمه‌ای داشت لذا گفتیم ایراد رفع شود که دیروز آن را فرستادند و من هم آن را برای تکثیر بین نمایندگان ارائه کردم. لذا دلیلی نداشت که در این باره سوء ظن وجود داشته باشد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: من ایرادی نمی‌بینیم که آقای کوچک‌زاده بلند شود و چیزی بگوید اما واقعا متوجه نشدم این که می‌گوید سلطنت مآبانه یعنی چه کسی این کار را کرده است؟ یکی از برادران دیگر هم گفته بود لاریجانی نمی‌گذارد مسائل هسته‌ای در مجلس مطرح شود زیرا هاشمی رفسنجانی و روحانی، لاریجانی را رئیس مجلس کردند آیا این توهین به نمایندگان نیست؟ چه دلیلی دارد این طور حرف بزنید. یا گفته‌اند سگ احمدی‌نژاد و مشایی به اینها شرف دارد. حداقل من اشهد ان لااله الا الله را گفته‌ام پس چطور ممکن است سگ یک نفر بر مسلمانی شرف داشته باشد این روش اظهار نظر درست نیست.

رییس مجلس همچنین گفت: من آنچه واقعا مصلحت مجلس است و باعث شرف مجلس می‌شود مطرح می‌کنم ولی موظفم از آنچه مجلس تصمیم می‌گیرد حمایت کنم. البته بوده موردی که مجلس در موضوعی اظهار نظر کند و من ازآن حمایت نکنم. خواهش من این است که در بررسی این مساله مهم اساسی رعایت کنید که شکاف بلاوجه در کشور ایجاد نشود و اخلاقی عمل کنید وگرنه آزادید که حرف بزنید و نظر بدهید واین اشکالی ندارد.

به گزارش ایسنا، پیش از اظهارات رئیس مجلس، محمدرضا تابش در تذکری مستند به مواد 24 و 79 و 113 آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد: چطور در موضوعی که دستور هفتگی مجلس نیست برخی دوستانی که شمشیر خود را علیه توافق هسته‌یی و تحولاتی که در جامعه در حال رخ دادن است و مردم را امیدوار کرده از رو بسته‌اند، اجازه پیدا می‌کنند در هر جلسه‌ی علنی خلاف آیین نامه مکنونات قلبی خود را بی‌مهابا اعلام کنند در حالی که رئیس مجلس می‌تواند تذکر بدهد و نطق ناطق را قطع کند. البته ایشان بعد از اتمام صحبت‌های دو نفر از منتقدین توافق توضیحاتی را ارائه داد که به درد نمی‌خورد.

این نماینده اصلاح طلب مجلس ادامه داد: این اقلیت برای روحیه دادن به طلبکاران خود که آنها هم در جامعه در اقلیت هستند از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا توافق را محکوم و منکوب کنند. در حالی که هر صدا و نوایی که از مجلس به تضعیف روحیه مردم بیانجامد و وحدت و انسجام ملی مورد تاکید رهبری را مخدوش کند محکوم است.

وی اضافه کرد:‌ در حین سخنان یکی از ناطقان به همکار نماینده‌ی دیگری توهین شد اما رئیس جلسه اجازه نداد توضیحات ایشان که در واقع توضیح اکثر نمایندگان بود ارائه شود. به حضرتعالی (لاریجانی) اهانت شد که حق خودتان است بخواهید دفاع کنید یا نه. اما هیات رئیسه باید به سوگندی که یاد کرده عمل کند.

تابش در پایان اظهار کرد:‌ در مجلس هفتم زمانی که می‌خواستیم تذکر بدهیم باید از قبل با رئیس مجلس وقت هماهنگ می‌کردیم حالا که فضای باز هم در جامعه و هم در مجلس ایجاد شده حداقل به ما ویا کسانی که به آنها اهانت شده اجازه حرف بزدن بدهید.