Saturday, February 29, 2020

ابتلای مصطفی پورمحمدی از اعضای هیات مرگ به کرونا



چه کردید با مردم ایران ای جنایتکاران که از مبتلا شدن شما به ویروس کرونا دست افشانی و پایکوبی می کنند.

مصطفی پورمحمدی، وزیر پیشین دادگستری و یکی از اعضای «هیات مرگ» در قتل عام زندانیان سیاسی سال 67  به کرونا مبتلا شده و در بیمارستان بستری است.

 پورمحمدی درباره اعدام‌های ۶۷: افتخار می‌کنیم حکم خدا را اجرا کردیم.

کلیه افراد اعدام شده در قتل عام 67 در تهران و کرج با نظر مستقیم وی محکوم و به چوبه دار سپرده شدند، سازمان دیده بان حقوق بشر در سال 2005 (1384)پورمحمدی را به دلیل عضویت در «هیئت مرگ»، به جنایت علیه بشریت متهم و از او به عنوان وزیر کشتار نام برده کرده است.

Friday, February 28, 2020

احمد کسروی - سرنوشت ایران در دست شماست






امروزما اگربه نگهداری کشورخود نکوشیم ، آیندگان به ما نفرین ها خواهند فرستاد ونام های ما را به بدی خواهند برد.
فرزندان ما دچار تیره روزی گردیده وما را مسئول آن دانسته واز بدگویی باز نخواهند ایستاد.
چگونه می توان به پیروی ازدیگران بی پروایی نمود؟!.
چگونه می توان چشم به راۀ حوادث دوخت وآسوده نشست؟!.
چنین اندیشه ای بسیارغلط است وما نباید بی پروایی کنیم. دیگران نمی کوشند، نکوشند. ما باید بکوشیم.
امروزیک راۀ بیشتری نیست، وآن اینکه غیرتمندان جدا گردند وازدورونزدیک، از پیروجوان، از زن و مرد، با هم مربوط گردند ویک راۀ پیشرفتی به اندیشه گرفته همگی آن را بپذیرند، وبرای کوشش درراۀ آن پیمان ببندند وبدینسان یک دستۀ بزرگی پدید آورده ومردانه به کوشش پردازند.
امروزباهمۀ این آلودگی ها مردان وزنان آزاده وغیرتمند کم نیستند.
کم نیستند ولی پراکنده و بی راه هستند. به این معنی که باهم مربوط نمی باشند و هریکی درتنهایی این گرفتاری ها را می بینند ومی سوزند وناله وفغان بلند می کنند.
ازآنسوی راهی برای کوشش درپیش ندارند وجزازگله وناله وبا اظهار افسوس و دریغ کاری نمی شناسند، نه دردها را نیک می دانند ونه چارۀ آنها را می شناسند.
تنها چاره آنست که اینان باهم مربوط گردند ویک توده باشند و همدستی نمایند واز آنسوی یک راهی برای کوشش روی آنان باز باشد.
یگانه راه اینست وما نیزبه این می کوشیم. اگرحزب می گوییم این را می گوییم. اگرجمعیت می نامیم این را می خواهیم.
ما برای این کار زمینه را آماده می کنیم. زیرا ازیکسو یک رشته حقایقی را برگزیده ایم ویکایک آنها را شرح می دهیم تا زمینه برای یکی گردیدن اندیشه ها بازشود.
ازیکسو می کوشیم تا همۀ غیرتمندان ازهرکجا که هستند به ما گرایند و با ما همدست گردند.

ریشه بدبختی ها 
 نشریۀ پرچم روزانه شمارۀ 47

Thursday, February 27, 2020

امام صادق - شهر قم معدن علم و دانش


 شهر قم پایتخت صیغه و خرافات در جهان

Wednesday, February 26, 2020

شک و تردید در باره قرآن


قرآن دست‌نویس دانشگاه بیرمنگام

روزنامه دیلی میل در شماره جمعه ۴ سپتامبر ۲۰۱۵ خود از کشف قطعات و تکه پاره هایی از قرآن  در دانشگاه برمینگهام انگلستان گزارش می دهد که تاریخ دست نوشته های  آن به سال های ۱،۳۷۱ثا ۱،۴۴۸برمی گردد. این برگهای قرآن با مرکبی بر پوست حیوانات به وسیله کسی نوشته شده که شامل بخش هایی ازسوره یا فصل ۱۸ و ۲۰ بوده و  با پیامبر اسلام آشنایی داشته است.

بخش‌هایی از سخنرانی حسن تقی‌زاده، در مورد خلقیات رضا شاه و تمدید قرارداد نفت



بخش‌هایی از سخنرانی حسن تقی‌زاده، در مورد خلقیات رضا شاه و تمدید قرارداد نفت
.... اعظم وقایعی که در سی ساله اخیر بلکه در یک یا دو قرن اخیر در این مملکت اتفاق افتاد ظهور شخص با اقتداری بود که درجه تسلط و قدرت او بر همه چیز این مملکت و حتی نفوس و اموال و اعمال مردم آن روز به روز تزاید گرفت و عاقبت به جایی رسید که اگر آقایان محترم دور از آن زمان بودند من در یک روز تمام صحبت هم قادر بر تصویر کامل آن نمی‌شدم…

Sunday, February 23, 2020

آیت‌الله العظمی، علامه سيد كمال حيدرى، يكى از بزرگترين مراجع حال حاضر شيعه: پیامبر اسلام بسیار ثروتمند بود



 آیت‌الله العظمی، علامه سيد كمال حيدرى، يكى از بزرگترين مراجع حال حاضر شيعه:
 پیامبر اسلام بسیار ثروتمند بود و در اصطبلش ١٤ اسب داشت و همچنین ١٤ همسر در یک زمان داشتند. کسى که ١٤ زن دارد براى خورد و خوراکشان حتما پول و ثروت داشته است

خوشه های خشم - جان اشتاین بک


روی تصویر کلیک کنید
از متن فیلم  خوشه های خشم که بر اساس این رمان ساخته شده است


توی تاریکی همه جا خواهم بود. مرا همه جا خواهی یافت. هرکجا که نگاه می‌کنی هرکجا که مبارزه ای در جریان است هرکجا که لقمه ای نانی برای مردم گرسنه است. من آنجا خواهم بود. هرکجا که پاسبانی آدم بدبختی را کتک می‌زند آنجا خواهم بود هر کجا آدم‌هایی از فرط رنج و خشم دیوانه شده‌اند. آنجا خواهم بود. آنجا که بچه‌ها می‌خندند ویا گرسنه اند و ...
.
 

Saturday, February 22, 2020

شورشی - مهدی یعقوبی




 فصل دوم

انسانها از لحظه تولد آرزوهای دور و دراز و رنگینی در سر دارند.  این آرزوها به اعماق قلب هایشان در فراز و نشیب زندگی و تاریکی ها نور امید می بخشد و بر لبهایشان لبخند. آدمی در آغاز که چشم به این جهان می گشاید  پیرامون خود را سیاه و سفید می نگرد و ساده و رویایی . اکثریت قریب به اتفاق انسانها در سمت باد و در مسیر خودبخودی رود  زندگی  تن می سپارند و رضا به داده میدهند و تشکیل خانواده .عده ای ثروتمند می شوند و کامیاب و عده ای سرخورده و مایوس و زانوی غم در بغل میگیرند و برای رهایی از مصائب زندگی به افیون پناه میبرند .، عده ای هم سردرگم و سرگردان گناه عدم موفقیت خود را به گردن زمین و زمان می اندازند.
عده ای اما بسیار اندک، خوشبختی را در مسیری دیگر میجویند. آنها در فراز و فرود زندگی همرنگ جماعت نمی شوند و بر ضد وضع موجود و در راه زندگی بهتر آستین ها را بالا میزنند. آنها بر خلاف جهت باد حرکت می کنند و به جای لعن و نفرین به این و آن خطر میکنند و دل را میزنند به دریا. سختی های زندگی و رنج و دردهای بی پایان را به جان میخرند اما نه برای آن که شغل و مقامی بدست آورند و یا ثروتی به چنگ بزنند و باد به غبغب بیندازند. بلکه در راه آرمانهای والای انسانی. این آدمها شرف و آبروی زمین هستند که با هیچ گنجی در جهان قابل قیاس نیستند.


رازی - معجزه در قرآن






شما ادعا می‌کنید که معجزه معتبر و در دسترس وجود دارد، برای نمونه، قرآن. می‌گویید: «هرکس آنرا انکار می‌کند، یکی همانند آن بیاورد.» هر آینه، ما بایست یک‌هزار مشابه تولید کنیم، از آثار سخنوران شیوا و شاعران دلیر، که بسیار بیشتر و بگونه مناسب جمله بندی شده اند و دارای ساختار بسیار فشرده و رسا هستند. آنها معنی را بهتر می‌رسانند و دارای وزن و قافیه و نثر و نظم بهتر هستند. … بخدا آنچه شما می‌گویید ما را گیج و متحیر می‌کند! شما درباره چیزی صحبت می‌کنید که بازگوکننده اساطیر باستانی است، و در عین حال پر از تناقضات است و دارای هیچ اطلاعات سودمند یا توضیحی نیست. سپس می‌گویید : «چیزی شبیه به آن بیاورید؟
 به نقل از مناظره محمد زکریای رازی با ابوحاتم رازی

 رازی: اگر واجب باشد که کتابی از جانب خداوند بر مردم حجت باشد، آن کتب اصول هندسه و مجسطی است. که آدمی را به معرفت و حرکات فلک و کواکب می رساند. مانند کتب منطق و کتب طب که در آن مصلحت بدنهای مردم است. اولی است که حجت باشند و از چیزی که نه نفعی دارد و نه زیانی، و نه امر پوشیده ای را کشف می کند
  به نقل از مناظره محمد زکریای رازی با ابوحاتم رازی


ماسک ضد کرونا استفاده نکنید این دعا را بخوانید معجزه می کند


روی تصویر کلیک کنید
راه حل آخوندها در مقابله با کرونا
و اگر ثواب می خواهید تکثیر کنید به دیگران بدهید

ناظم حکمت :جنازه ام زير چكمه های شما نمی ماند







هان از گل‌های کوچکم سرشار می‌شود
فریادی می‌شوم شاد
بر لبانِ کودکانِ خیزان در برف
و حبابی بر سینه‌ی آسفالت.
و شما در سطل زباله‌ايد
مثل همیشه‌ی زمان
جنازه‌ام زير چكمه‌های شما نمی‌ماند
برمی‌خيزد

Thursday, February 20, 2020

آیت الله خمینی - قیم ملت با قیم صغار هیچ فرقی ندارد



 حکومت، که شعبه‌ای از ولایت مطلقه رسول الله - صلی الله علیه وآله و سلم - است، یکی از احکام اولیه اسلام است؛ و مقدم بر تمام احکام فرعیه، حتی نماز و روزه و حج است. حاکم می‌تواند مسجد یا منزلی را که در مسیر خیابان است خراب کند و پول منزل را به صاحبش رد کند. حاکم می‌تواند مساجد را در موقع لزوم تعطیل کند؛ و مسجدی که ضِرار باشد، در صورتی که رفع بدون تخریب نشود، خراب کند. حکومت می‌تواند قراردادهای شرعی را که خود با مردم بسته است، در موقعی که آن قرارداد مخالف مصالح کشور و اسلام باشد، یکجانبه لغو کند. و می‌تواند هر امری را، چه عبادی و یا غیر عبادی است که جریان آن مخالف مصالح اسلام است، از آن مادامی که چنین است جلوگیری کند. حکومت می‌تواند از حج، که از فرایض مهم الهی است، در مواقعی که مخالف صلاح کشور اسلامی دانست موقتاً جلوگیری کند. آنچه گفته شده است تاکنون، و یا گفته می‌شود، ناشی از عدم شناخت ولایت مطلقه الهی است. آنچه گفته شده است که شایع است، مزارعه و مضاربه و امثال آنها را با آن اختیارات از بین خواهد رفت، صریحاً عرض می‌کنم که فرضاً چنین باشد، این از اختیارات حکومت است. و بالاتر از آن هم مسائلی است، که مزاحمت نمی‌کنم." 

[صحیفه خمینی| جلد ۲۰| صفحه ۴۵۲]

پدر پویا بختیاری مردم به «متلاشی شدن جمجمه پویای عزیزم به دستور ملا» رأی بدهند؟



پدر پویا بختیاری از کشته‌شدگان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ در پُست اینستاگرام : مردم به «متلاشی شدن جمجمه پویای عزیزم به دستور ملا» رأی بدهند؟
منوچهر بختیاری از «آقایون» که «مردم را دعوت به حضور و شرکت در انتخابات می‌کنند» پرسیده که «رأی به چه کسی بدهند»؟ وی افزوده : «به بی‌عدالتی، به ناحق کردن حقوق مردم، به فقر و گرانی، به فساد و تباهی، به فحشا، به رانت‌خواری، به پراید ۷۰ میلیونی، به دلار ۱۴ هزار تومانی، به بنزین ۳ هزار تومانی، به بیکاری جوانان، به دزدی و اختلاس مسئولان و یا متلاشی شدن جمجمه پویای عزیزم به دستور ملا. مردم به کی رأی بدهند؟»

 «من به عنوان پدر داغدار پویا اعلام می‌کنم شرکت در انتخابات فرمایشی حکومت خیانت به خون جانباختگان میهن و آینده جوانان و نابودی کشور، قرآن، اسلام و قبول ظلم و ستم است.»

بهرام بیضایی - فرهنگ غیرتی



من بدبختیِ زنان و مردانمان را در فرهنگِ غیرتی می بینم.در طولِ سده‌‌ها و هزاره‌ها،زنانِ ما از کوشش برایِ تغییرِ سرنوشتِ خودشان منع شده‌اند،همچنان‌که مردان؛و همه‌ی ما به این نتیجه رسیده‌ایم که باید کسی از گذشته‌ی دور و در قالبِ مقامی از بالا برایِ همه‌ی ما تصمیم بگیرد؛به ما گفته شده که لازم نیست بیندیشیم و همه چیز از پیش برایِ ما فکر شده است.اینن نتیجه گیری،حقِ هر فکری به جز تأیید را از زنان و نیز مردان گرفته است؛و نتیجه‌ی بی‌عقل خواندنِ زنان این شده که مرد/شوهر به جایِ زن فکر می‌کند،یا حتّی به جایِ خودِ او هم قبلا فکر شده است.من با این فرهنگِ غیرتی که ما را از اندیشیدن به سرنوشتمان منع می‌کند و سوقمان می‌دهد به ابزارِ بی‌اراده‌ی اجرایِ اندیشه‌ای دیگر بودن،نمی‌توانم کنار بیایم.همین الان در گوشه و کنارِ این کشور،هستند کسانی که دخترانِ تویِ گهواره را به نامِ کسی می‌کنند یا نذرِ کسی؛بی‌آنکه فکر کنند عواطفِ او و راهِ زندگیِ آینده‌اش متعلّق به خودش است نه آن‌ها؛و حق ندارند اندیشه و احساس و آینده‌ی او را محدود یا مالِ خود کنند. همین روزها،در میانِ برخی قبایلِ جنوبِ ایران، فرهنگِ غیرتی،که سرشار از توهّم درباره‌ی محسّناتِ خودش است،دختران را سر می‌بُرَد،که چرا عواطفشان در مسیری که سنّتِ مردانه‌ی هزاران سالِ پیش تصمیم گرفته،نیست؛و چرا دختر برای دل به کسی بستن از پسر عمویش اجازه نگرفته تا پسر عمو فرصتی برایِ خودباوری پیدا کند و اجازه ندهد.و برایِ این سر بُریدنِ ماقبلِ تاریخی،به رییسی که جایِ همه فکر می‌کند،پول می‌دهند و دستش را می‌بوسند و اجازه می‌گیرند و او هم با آن پول خودش را چاق می‌کند ،و دیگران هم بعدا با پولِ خون تجارت می‌کنند؛و البته همه‌ی آنها که چهار چشم مراقبِ اوضاع‌اند،و به خاطرِ یک تارِ مو،یقه‌ی ما را در خیابان می‌گیرند،جلویِ آن‌ها را نمی‌گیرند. در خانه‌ی من همسری وجود دارد که به اندازه‌ی من حق دارد و من دخترانی دارم که به اندازه‌ی من حق دارند.هیچ کس نمی‌تواند آن‌ها را از تصمیم گیری درباره‌ی سرنوشتشان منع کند و من هم هرگز به خودم چنین اجازه‌ای نمی دهم...
بهرام بیضایی

Monday, February 17, 2020

رای نده به قاتلان




رای نده به قاتلان  رای تو که  حمایت است 
رای به این ستمگران  شرکتِ در جنایت است
جهل و جنون مرامشان  لوش و لجن کنامشان 
بر سر استخوان ما  ساخته شد نظامشان
کشتن ما ستمکشان  مذهب شان دیانت است
نان به لب و دهانشان  پُر شده از خیانت است
میچکد از دو دستشان  خون تن کبوتران
بر سر سفره هایشان  اشک دو چشم مادران
از نوک پا به فرق سر  جاکش و لات و لوت همه

صادق هدایت - این مردمی که می بینید یک گله گوسفند هستند که در زیر فشار فکر عرب مسموم شده اند


28 بهمن زاد روز صادق هدایت
در آن دنیا به مرد مسلمان فرشته‌ای می‌دهند که پایش در مشرق و سرش در مغرب است. به اضافهٔ هفتاد هزار شتر و قصری که هفتاد هزار اتاق دارد.
من حاضرم اعمال شاقه بکنم و به من این فرشته را ندهند که نمی‌توانم سر و تهش را جمع بکنم.
آن قصر را هم اگر روزی یک اتاقش را جارو بزنم تازه در آن دنیا جاروکش می‌شوم
و اگر بنا باشد به هفتاد هزار شتر رسیدگی کنم شترچران خواهم شد.
این بهشت به درد یک مشت آخوند شپشو و عرب موش خوار می‌خورد


صادق هدایت - کاروان اسلام
 

Sunday, February 16, 2020

ما امت گوسفندیم - مهدی یعقوبی



« خود گوزی و خود خندی »به به چه هنرمندیم / ما امت گوسفندیم
شب تا به سحر بع بع ، در حال غرولندیم /  ما امت گوسفندیم
در گوشه هر منبر بر سر زده می نالیم  / ما کور و کر و لالیم
در قعر کثافت ها پشتک زده خرسندیم / ما امت گوسفندیم
یک عده به آزادی  پیمان شرف بستند / از ظلم و ستم رستند
ما جان و دل خود را  بر کاه و علف بندیم / ما امت گوسفندیم
باید که یکی قلدر ،  دائم سر ما باشد /  یا سرخر ما باشد
با گله ای از کفتار عمری که به پیوندیم /  ما امت گوسفندیم
درگیر نجاست ها ، تسلیم خرافاتیم  / آفات در آفاتیم
ما معجزه عالم  ، ماتحت خداوندیم / ما امت گوسفندیم
هی ناله و هی زاری ، هی قصد خودآزاری/  مانند خر گاری
از چاله به چاه هر دم خود را که درافکندیم/  ما امت گوسفندیم
گویی که به جای مغز انگار پهن داریم/  یا مشتی لجن داریم
از پنجه پا تا سر  تا خرخره در گندیم  /  ما امت گوسفندیم
آنان که به گا دادند این مملکت ما را   با لشکری از ملا
گشتند همه آغا ! از بس که خردمندیم /  ما امت گوسفندیم
40 سال که ملایان ریش همه خندیدند /  ریدند و همه ریدند
ما در پس شان خندان اندر طلب قندیم /  ما امت گوسفندیم
هر گاه که یک گرگی آمد سر بام ما /  فردا شد امام ما
گور خودمان را ما با پنجه خود کندیم / ما امت گوسفندیم
مهدی یعقوبی

پیرزن و خسرو انوشیروان


روی تصویر کلیک کنید
طبری در مورد این شهر می‌نویسد:
خسرو از آن پس که سال‌ها پادشاهی کرد و مُلک نظام گرفت ولایت‌ها به اطاعت آورد، به سوی انطاکیه رفت که سران سپاه قیصر آنجا بودند و شهر را بگشود و بگفت تا شهر انطاکیه را بساخت و تعداد منازل و راه‌ها و هر چه در آن بود به نقشه آرند و پهلوی مدائن شهری همانند آن را بسازند و شهری را که نام رومیه گرفت به صورت انطاکیه بساختند و مردم انطاکیه را بیاورد و در آنجا مقر داد و چون از در شهر درون شدند، مردم هر خانه به خانه‌ای شدند؛ همانند آنچه در انطاکیه داشته بودند. گویی از آن برون نشده بودند


کسری در این شهر چندین حمام و یک میدان اسب دوانی بنا کرد و به سکنه آن امتیازات و عنایات مخصوص مبذول داشت. از جمله مسیحیان را آزادی مذهبی عطا نمود. اهالی این شهر مستقیماً تحت نظر شاه قرار گرفتند و هر گاه مجری بدان جا پناهنده می‌شد، کسی حق نداشت معترض او بشود.
 

Saturday, February 15, 2020

شعر گل - مهدی یعقوبی




ای که عطر و بوی تو، لبخند جادوی تو گل
خال زیبای لبت حالات ابروی تو گل
در عبور از کوچه باغ خاطرات سبزمن
زیر چتر باد و باران تاب گیسوی تو گل
در تپش های دلم موسیقی آرام بخش
پرتو مهتاب در شبها که بر روی تو گل


Friday, February 14, 2020

Thursday, February 13, 2020

طبقات واقدی - مثله کردن عبدالرحمن بن ملجم


شما هم حتما خوانده اید یا از آخوندها شنیده اید که گفته اند امام علی به فرزندش دستور داد که از همان غذای خودش به ابن ملجم غذا بدهد و او را شکنجه نکنند.
اما منابع اصیل اسلامی چیز دیگری می گویند. 

Wednesday, February 12, 2020

عجب این مجلس اسلامی ما خر تو خر است



عجب این مجلس اسلامی ما خر تو خر است
پس و پیشش همه سو نعره گاوان نر است

در عزای تازیان - صادق سرمد



ظلم و جهلِ ترک و تازی ظلمت و فحشا فزود
‎ظلم و جهل آری، اساسِ ظلمت و فحشاستی
‎بر شهيدانِ عجم اشکی نمی ريزی ولی
‎در عزایِ تازيانت عيشِ عاشوراستی
‎خانه ات ويرانه شد از تَرکتازیِ عرب
‎خانمانت نو زِ وقفِ خانهٔ بطحاستی
‎صد هزاران شهر از اين کشور فدایِ فتنه گشت
‎تو هنوزت بر سر باغِ فدک دعواستی
‎صد هزاران لاله از باغِ عجم شد داغدار
‎تو هنوزت شيون از داغِ دلِ ليلاستی
‎باز گوش ات، قصه خيزِ خيزران و حرمله ست
‎باز چشمت اشکريزِ اصغر و صغراستی
‎گريه بر خواریِ خود کن، گر سرِ زاريت هست
‎خنده بر شادیِ خود کن، گرت استغناستی
‎گريه کن بر انقراضِ دولت ساسانيان
‎کاين مذلت ها همه بر خاستهٔ آنجاستی
‎بر مدائن گريه کن کز صد مدينه برتر است
‎طاقِ کسری بين که جفت امروز ناکسراستی
مهرِ ايران تا نصيبِ غير ايرانی بود
‎قسمتِ ايرانيان بی مهریِ مزداستی
‎پيشِ ما بيگانه بيگانه ست و ما ايران پرست
‎هر که جز ايرانيان نه، جزوِ اين اعضاستی
انگليس و روس و ترک و تازی و نازی همه

نامه ای از حبیب یغمایی




   از حبیب یغمائی شاعر و نویسندة معاصر و مدیر مجلة نام‌آور یغما (متولد 1277ش ـ متوفی 1363ش)، نامه‌ها و مکتوبات متعددی برجای مانده است.

برج ۱۰ حوت 1299[2]

چند وقتی است موفق نشده‌ام که عریضه حضور مقدس عرض نموده، بندگی و ارادت خالصانه‌ام را تقدیم دارم. اینک به یاد مراحم بزرگوارانه افتاده، به این مختصر خود را در محضر مبارک نام‌آور می‌نماید.

Tuesday, February 11, 2020

احمد کسروی - آنچه ایرانیان را بدبخت کرده است مذهب است




‫‪١‬ـ داستانی که هزار و سیصد سال پیش رخ داده به آن پرداختن و به گریه و سوگواری برخاستن از خرد‬ ‫روگردانیدن و آن را لگدمال ساختنست‪ .‬اینکه پنداشته اند که خدا از این گریه و زاری خشنود گردد و پاداشها‬ ‫خرُدانه باشد و سودی از آن برخیزد‪ .‬گریه و‬ ‫دهد نادانی دیگری از آنان میباشد‪ .‬خدا از کاری خشنود گردد که بِمویه به یک داستان کهن هزار ساله چسودی تواند داد؟!‪ ...‬چرا خدا به آن پاداش دهد؟!‪...‬‬
‫شگفتست که بازماندگان حسین خودشان پس از یکی دو سال‪ ،‬پیشآمد را فراموش ساختند و به زندگی‌‬ ‫پرداختند‪ .‬چنانکه گفتیم علی بن الحسین با یزید آشتی کرد و با او دوستی نمود‪ .‬سکینه دختر‬ ‫حسین که به گفته روضه خوانان در ویرانه شام مرده است و باشد که شیعیان به این مرگ او‬ ‫خروارها اشک ریخته اند‪ ،‬سالها پس از آن زیسته و زن مصعب بن زبیر شده بود که سپس نیز‬ ‫زن عبدالملک بن مروان گردید و با خوشیها زندگی بسر داد‪.‬‬

‫ولی شیعیان پس از هزار و سیصد سال آن داستان را فراموش نمی کنند و آیا این دلیل روشنی به سبکمغزی‬ ‫و بیخردی یک مردمی شمرده نخواهد بود؟!‪...‬‬
‫‪٢‬ـ به سینه زدن‪ ،‬زنجیر به تن کوفتن‪ ،‬گِل به رو مالیدن‪ ،‬خاک به سر ریختن‪ ،‬سر خود شکافتن‪ ،‬جُستن و‬ ‫افتادن‪ ،‬نعره ها کشیدن و اینگونه کارها جز نشان دْژخویی و بیابانیگری نیست. ‬شیعیان اینها را هنری پنداشتندی‬ ‫و اگر در میان تماشاچیان یک یا چند تن اروپایی بودی بنام خودنمایی‌‪ ،‬بیشتر کوفتندی و زدندی و بلندتر‬ ‫نعره ها کشیدندی‪ .‬ولی راستی آنست که همین نادانیها و مانندهای آن دستاویز به دست اروپاییان داده که‬ ‫ایرانیان و دیگر شرقیان را »نیمه وحشی« شمارند و به زندگانی آزاد شاینده ندانند‪.‬‬
‫اروپاییان از سالها کوشیده اند که شرقیان را در نادانیها و دْژخویی هایی که میداشته اند‬ ‫و میدارند پایدار گردانند و از این رفتار دو نتیجه خواسته اند‪ :‬یکی آنکه شرقیان در سایه‬ ‫‌همین نادانیها‪ ،‬ناتوان و درمانده باشند و به آسانی گردن به یوغ چیرگی آنان گزارند‪ .‬دیگری‬ ‫اینکه بهانه در دست باشد و به »نیکخواهان جهان« که در اروپا نیز فراوانند پاسخی توانند داد