خانه روبروی رود خانه بود. پل چوبی ساده و کوچکی دو طرف رود را به هم وصل می کرد. آن طرف رودخانه جنگل تاریک و ناشناسی بود و از ایوان خانه مانند دریای پهناور و سبز رنگی در تلاطم دائمی دیده می شد. هر روز، دمدمه های غروب، پیر مرد می آمد و در صندلی راحتی روی ایوان می نشست و پیپ بزرگش را روشن می کرد و چشم به جنگل می دوخت. زن جوانش، پشت به او، توی اتاق، جلو چرخ خیاطی می نشست و با خود مشغول می شد، گاهی دوخت ودوز می کرد و گاهی در خود فرو می رفت. زن، عصرها، از تماشای جنگل می ترسید و از پنجره کوچک عقبی، دشت را تماشا می کرد و پیر مرد فکر می کرد که زنش مشغول خیاطی و کارهای خانه است، به این جهت راحتش می گذاشت و گاه گاهی با صدای بلند زنش را صدا می کرد: "چیز جان، این صدا رو می شنوی؟ صدای این پرنده رو می گم، چه جوریه خدایا، خیلی عجیبه مگه نه؟"
تا فکر شما که در غل و زنجیر است - آزادی دست و پایتان تزویر است - برخیز و غبار روح خود را بتکان - اندیشه نو شدن همان تغییر است - مهدی یعقوبی (هیچ)
Sunday, November 30, 2014
سعادت نامه - غلامحسین ساعدی
خانه روبروی رود خانه بود. پل چوبی ساده و کوچکی دو طرف رود را به هم وصل می کرد. آن طرف رودخانه جنگل تاریک و ناشناسی بود و از ایوان خانه مانند دریای پهناور و سبز رنگی در تلاطم دائمی دیده می شد. هر روز، دمدمه های غروب، پیر مرد می آمد و در صندلی راحتی روی ایوان می نشست و پیپ بزرگش را روشن می کرد و چشم به جنگل می دوخت. زن جوانش، پشت به او، توی اتاق، جلو چرخ خیاطی می نشست و با خود مشغول می شد، گاهی دوخت ودوز می کرد و گاهی در خود فرو می رفت. زن، عصرها، از تماشای جنگل می ترسید و از پنجره کوچک عقبی، دشت را تماشا می کرد و پیر مرد فکر می کرد که زنش مشغول خیاطی و کارهای خانه است، به این جهت راحتش می گذاشت و گاه گاهی با صدای بلند زنش را صدا می کرد: "چیز جان، این صدا رو می شنوی؟ صدای این پرنده رو می گم، چه جوریه خدایا، خیلی عجیبه مگه نه؟"
عکس بسیجی حمله کننده به باسن دختران دانشجو در شهرستان جهرم
فرد ضاربی که در شهرستان جهرم باعث رعب و وحشت مردم شده بود توسط نیروهای انتظامی دستگیر شد . همانطور که پیش بینی میشد این فرد حافظ ناموس جمهوری اسلامی و بسیجی میباشد .
ضارب محمد بهشتی فر 22 ساله و عضو بسیج « قطب آباد » از توابع جهرم است . به گزارش سهام نیوز پدر وی سرهنگ پاسدارجلیل بهشتی فر(جلیل اسفریزی) است که درحال حاضرفرمانده بسیج قطب آباد(روستایی در فاصله ۱۰ کیلومتری جهرم) می باشد .
این بسیجی اعتراف کرده است که بعد از سخنان یکی از آخوندها که « "ریختن خون بدحجاب را مباح شمرده است" برای امر به معروف و نهی از منکر به باسن دختران دانشجویی که با مانتو تردد میکردند چاقو زده است
دستگیری این فرد داعشی جمهوری اسلامی بار دیگر ثابت کرد که مردم ایران دروغ نمی گفتند و آمران اصلی این اسیدپاشی ها و حمله و هجوم های وحشیانه به دختران ایرانی همین حزب اللهی ها و فداییان رهبر بوده اند که ائمه جمعه ای که اختلالات روانی و اختلالات شخصیتی دارند آنها را تشویق به این کار میکردند .
مردم جهرم يكپارچه حكم اعدام وی را خواستار شدند .
ضارب محمد بهشتی فر 22 ساله و عضو بسیج « قطب آباد » از توابع جهرم است . به گزارش سهام نیوز پدر وی سرهنگ پاسدارجلیل بهشتی فر(جلیل اسفریزی) است که درحال حاضرفرمانده بسیج قطب آباد(روستایی در فاصله ۱۰ کیلومتری جهرم) می باشد .
این بسیجی اعتراف کرده است که بعد از سخنان یکی از آخوندها که « "ریختن خون بدحجاب را مباح شمرده است" برای امر به معروف و نهی از منکر به باسن دختران دانشجویی که با مانتو تردد میکردند چاقو زده است
دستگیری این فرد داعشی جمهوری اسلامی بار دیگر ثابت کرد که مردم ایران دروغ نمی گفتند و آمران اصلی این اسیدپاشی ها و حمله و هجوم های وحشیانه به دختران ایرانی همین حزب اللهی ها و فداییان رهبر بوده اند که ائمه جمعه ای که اختلالات روانی و اختلالات شخصیتی دارند آنها را تشویق به این کار میکردند .
مردم جهرم يكپارچه حكم اعدام وی را خواستار شدند .
Wednesday, November 26, 2014
دختر خدمتکار - مهدی یعقوبی
این داستان با طنز گزنده اش که در حول و حوش مردسالاری و فرهنگ آخوندهای حاکم در ایران میگذرد در مدتی کمتر از یک سال بیش از 600 هزار بازدید تنها در بخش « داستانهای کوتاه » داشته است آنهم در زمانی که جوانان مملکت اسلامی از کتاب و کتابخوانی مانند جن و بسم الله فرار میکنند و از مطالعه بیزارند .
« خرافه » از شما دعوت میکند این داستان گزنده را که در باره ناموس ما مردهای غیرتی ایرانی است بخوانید تا هم بخندید و بخندید و بخندید و هم بر سر خود ...
Sunday, November 23, 2014
Saturday, November 22, 2014
دختر دانشجوی دانمارکی در جنگ علیه داعش در کوبانی
البته از نظر جمهوری اسلامی یعنی علما و مراجع تقلید جنگیدن یک زن بی ججاب
آنهم در کنار مردان نامحرم حرام در حرام است و عقوبت و مکافات سخت و سنگینی هم در دنیا و هم در آخرت دارد
جوانا بالنی Joanna Palani دختر 20 ساله دانمارکی که برای جنگ علیه داعش دانشگاه را رها کرد و به جنگجویان کوبانی پیوست .
جوانا از ۳ سالگی در دانمارک زندگی میکند و اصلیت کردی دارد . او در مصاحبه با روزنامه پولتیکن گفت :
« کردها برای دموکراسی و ارزشهای غربی میجنگند، اگر اسیر یا کشته شوم، به ارزشهایی که برای آنها میجنگم افتخار میکنم .»
این دختر شجاع در فیسبوکش در حالی که سلاحش را در دستانش میفشارد خطاب به داعشی ها نوشته است :
جوانا از ۳ سالگی در دانمارک زندگی میکند و اصلیت کردی دارد . او در مصاحبه با روزنامه پولتیکن گفت :
« کردها برای دموکراسی و ارزشهای غربی میجنگند، اگر اسیر یا کشته شوم، به ارزشهایی که برای آنها میجنگم افتخار میکنم .»
این دختر شجاع در فیسبوکش در حالی که سلاحش را در دستانش میفشارد خطاب به داعشی ها نوشته است :
«فردا شما را در جبهه خواهیم دید »
منبع دیلی میل
Friday, November 21, 2014
اعتراض به اعدام یعنی توهین به مقدسات
« اهانت به مقدسات اسلامی حکمش اعدام است و در جایی که تشکیل دادگاه برای چنین فردی میسر نباشد هر فرد مسلمانی موظف است شخصا اقدام کند … مردم اگر با دلایل قطعی برایشان ثابت شد که توطئه ای علیه نظام جمهوری اسلامی در کار است و می خواهند این نظام را براندازند، دیگران هم به هر دلیل توجه ندارند یا به صلاح خود نمی دانند، اگر مردم قطع پیدا کردند خودشان باید اقدام کنند. این هم از مواردی است که توسل به خشونت جایز است …
اگر شخصی به مقدسات و یا حکومت اسلامی توهین کرد اسلام حق داده خونش را بریزند، دادگاه هم نمی خواهد.» (سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران – صبح امروز ۱۳۷۸/۱/۲۳
اگر شخصی به مقدسات و یا حکومت اسلامی توهین کرد اسلام حق داده خونش را بریزند، دادگاه هم نمی خواهد.» (سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران – صبح امروز ۱۳۷۸/۱/۲۳
خدا پدر داعش را بیامرزد
با خواندن این خبر حتما خواهید گفت خدا پدر داعش را بیامرزد . داعش ایران حتی به پیرمرد 85 ساله ای که سرطان خون دارد و وضعیت جسمی اش به علت کهولت سن بسیار وخیم است هم رحم نمی کند . به حسن طفاح که به علت مخالفت با نظام جنایتکار جمهوری اسلامی طبق معمول به جاسوسی برای صهیونیست ها و استکبار جهانی متهم شده بود و 15 سال حبس تعزیری .
حسن طفاح زندانی ۸۵ ساله مبتلا به سرطان زندان رجایی شهر در پی عدم تمدید مرخصی درمانی به زندان بازگردانده شد.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسن طفاح زندانی امنیتی ۸۵ ساله که به بیماری سرطان خون مبتلاست در پی عدم تمدید مرخصی از سوی دادستان به سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج بازگشت.
یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «وضعیت جسمی حسن طفاح بسیار وخیم است و بازگشت وی به زندان در حالی صورت میگیرد که پزشکان قانونی پیشتر بعلت کهولت سن و بیماری سرطان خون، خواستار آزادی ایشان شده بودند.»
حسن طفاح از ۳ ماه پیش به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود و در این مدت امور درمانی خود را پیگیری میکرد.
وی در سال ۱۳۸۷ توسط نیرویهای امنیتی دستگیر و از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام جاسوسی و تبلیغ علیه نظام به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است.
منبع هرانا
Thursday, November 20, 2014
رییس دفتر خامنه ای: 400 میلیون پیام برای سلامتی رهبری در زمان بستری ایشان ارسال شد!
دروغ چرا تا قبر آآآآ ما که هر چه رسانه ها را زیر و رو کردیم و بالا و پایین ، فقط آرزوی مرگ رهبرتان را وقتی به علت سرطان پروستات در بیمارستان بستری بودند شنیدیم .
بقول وزیر تبلیغات هیتلر ابوی همین رهبرتان :
دروغ هر چه بزرگتر باشد باور کردنش برای تودهی مردم راحتتر است . .
بقول وزیر تبلیغات هیتلر ابوی همین رهبرتان :
دروغ هر چه بزرگتر باشد باور کردنش برای تودهی مردم راحتتر است . .
به گزارش ایرنا ، آخوند محمدی گلپایگانی، عصر پنجشنبه درجلسه اعضا مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، گفت: در زمان انجام عمل جراحی آخوند خامنه ای، دعای خیر مؤمنین بدرقه راه ایشان شد و به لطف خداوند عمل موفقیت آمیزی انجام گرفت.
وی با اشاره به علاقه ای که مردم ایران به علی خامنه ای دارند، گفت: وزیر ارتباطات بیان کرد که در هشت روز بستری ایشان، حدود 400 میلیون پیام در سطح کشور ابراز نگرانی و دعا برای سلامتی ایشان فرستاده شده بود که نشان از علاقه مردم به ایشان دارد.
رییس دفتر خامنه ای بیان کرد: محبوبیت رهبری در حدی است که مردم از عمق جان به ایشان علاقه دارند و تقاضاهای ملاقات بسیاری در آن زمان رسیده بود و مراجع نیز در این خصوص بسیار اظهار علاقه کرده بودند.
محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه همه نیازمندی های انقلاب برآورده نشده است و بسیاری از روستاهای ما امام جماعت ندارند، عنوان کرد: دشمن امروز به وسیله ماهواره وارد خانه های ما شده است و تنها راه مقابله با آن ها این است که مردم را با معارف دین آشنا کنیم.
وی با بیان این که امام زماناز ما روحانیون انتظارات بسیاری دارند، گفت: اگر شما روحانیون فرصتی پیدا کردید باید به نواحی دوردست بروید و بدانید که مردم شما را دوست دارند و شما باید انقلاب را تبیین کنید تا بچه ها هم بدانند که دوران پهلوی چه فسادی حاکم بود.
(حکومت اسلامی ایران یکی از فاسد کشورهای دنیاست و بر مبنای گزارش Transparency International ایران اسلامی از نظر فساد در رتبه 144 قرار دارد
حکومت نظامی در قم برای برگزاری کنگره جهانی آخوندها
داعش ایران برای با مقابله با رقیب تازه اش در منطقه و پوشاندن جنایاتش در سوریه و عراق و دیگر نقاط بحران خیز و همچنین در همین ایران ، کنگره خطر جریان های تکفیری را به ریاست آیت الله شکر موسوم به ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی همان دشمن دیرینه آیین و فرهنگ ایرانی در هفته آینده بر گزار میکند .
دبیر خانه این کنگره دعوت نامه های زیادی برای اندیشمندان مفتخوار و حقوق و مواجب بگیران جاسوس جمهوری اسلامی در اقصا نقاط جهان فرستاده است تا برون رفت از فتنه تکفیر ( «طالبان»٬ «سلفیها»٬ «القاعده»٬ «داعش» و «بوکوحرام» ) را در جهان اسلام با استناد به احادیث و روایات و کتابهای مجلسی مورد بررسی قرار دهند و همچینن شناساندن توطئه های جهان غرب و خطر صهیونیست های غاصب .
دیگربان: پلیس استان قم خواستار اعلام تعطیلی دو روزه در قم همزمان با برگزاری کنگره بینالمللی «خطر جریانهای تکفیری» در این شهر شد.
کاظم مجتبایی٬ فرمانده انتظامی استان قم با اعلام این درخواست از حضور چهار هزار پلیس برای تامین امنیت این کنگره در روزهای دوم و سوم آذر در این شهر خبر داده است.
مجتبایی گفته در تامین امنیت شهر و کنگره مذکور سایر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی با پلیس همکاری خواهند داشت.
این فرمانده پلیس همچنین از استقرار پلیس یک روز پیش از آغاز کنگره در برخی نقاط قم خبر داده و گفته مبادی ورودی این شهر نیز کنترل خواهد شد.
کنگره «خطر جریان های تکفیری» به ریاست ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی هفته آینده در قم برگزار خواهد شد.
دبیرخانه این کنگره از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و دعوتنامههای زیادی برای گروهی از اندیشمندان و مقامهای جهان اسلام به منظور شرکت در این کنگره ارسال شده است.
«مقابله با فتنۀ تکفیر در جهان اسلام» و «تلاش برای شناساندن توطئه ها و نیرنگ های جهان غرب» از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره اعلام شده است .
عاشقانه های مهدی یعقوبی
عاشقانه های 15 ، 16 ، 17
من در آقاق سکوت
هوس گل چیدن
به سر باغ خیالت دارم
هوس پر زدن از این قفس تنهایی
به فراخای دوچشمان زلالت دارم
در تو من گمشده ام
در تبسم هایت
شعر بی واژه لبخند رخ زیبایت
در تو من گمشده ام
در محبت هایت
من جهانم شده است
هرم رویاهایت
Wednesday, November 19, 2014
خانه خالی
نوشته عزیز نسین
ترجمه ثمین باغچه بان
از بس گرفتارم نتوانستهام سراغشان بروم. من فرید را واقعاً دوست میدارم. از آن بچههای نازنین است. زنش هم همینطور. راستی که خوب زنی است. تا چند روز دیگر یک سال تمام از تاریخ عروسیشان میگذرد. چند دفعه هم رسماً دعوتم کردهاند. راستش را بخواهید گرفتاری و کار بهانه است؛ چیزی که نگذاشت به سراغشان بروم نه گرفتاری است، نه کار، بلکه فقط بیپولی است. صورت خوشی ندارد آدم با دست خالی به دیدن رفقائی که تازه عروسی کردهاند برود. لعنت بر بیپولی! آدم روش نمیشود پرده را کنار بزند و هر چی نگفتنی است روی دایره بریزد. چه آباژورهای قشنگی تو مغازههاست؛ چه مجسمههائی، چه گلدانهائی پشت ویترینها هست؛ چه کریستالهائی!... خلاصه هر چه دلت خواسته باشد هست، منتها من پولش را ندارم.
چند روز پیش به طور تصادف فرید را دیدم. از اینکه تا امروز به سراغشان نرفتهام سخت گلهمند بود. گفتم:
« - فرید جان! همین یکشنبه میام... حتماً.»
چند روز پیش به طور تصادف فرید را دیدم. از اینکه تا امروز به سراغشان نرفتهام سخت گلهمند بود. گفتم:
« - فرید جان! همین یکشنبه میام... حتماً.»
Monday, November 17, 2014
دادستان قزوین مردمی را که برای مرتضی پاشایی تجمع کرده بودند ضد انقلاب نامید
تجمع گسترده مردم برای مرتضی پاشایی رژیم را به وحشت افکنده است
مردمی که به جای صلوات هورا میکشیدند و دست میزدند
جمهوری اسلامی 35 سال خود را به آب و آتش می زند تا فرهنگ ارتجاعی و عهد بوق خود را با صدها هزار آخوند و دعاخوان و رمال و تیغ به دستان امر به معروف و نهی از منکر و اسیدپاشان به زور به مردم حقنه کند اما بر عکس می بیند که مردم به جان آمده روز به روز از این رژیم اهریمنی و ضد ایرانی رویگردان میشوند و فرهنگ قرون وسطایی اش را پس می زنند . این مردم بخصوص نسل جوان در نیمه دوم قرن بیست و یکم دیگر اباطیل و خرافات یک مشت ملا و مفتی را نمی پذیرد و میخواهد آزاد و شاد باشد و از این جهت از هر فرصتی استفاده میکند تا خواسته خود را بیان کند حتی در مراسم خاکسپاری .
ببینید آخوند اسماعیل صادقی نیارکی در باره ابراز احساسات و عواطف انسانی مردم از مرگ خواننده ای جوان چه وحشتی میکند و مثل همیشه آن را به اسرائیل و آمریکا و ضد انقلاب داخل و خارجی نسبت میدهد . او بخوبی میداند که مردم تا چه اندازه از این رژیم متنفرند و هر فرجه ای میتواند پیش درآمدی باشد تا آتش زیر خاکستر خشم آنها دوباره شعله بر کشد و به خیابان بریزند .
به گزارش شاخص shakhesnews آخوند اسماعیل صادقی نیارکی در گفتگو با خبرنگار شاخص با اشاره به درگذشت مرتضی پاشایی، خواننده جوان ایران اظهار کرد: این خواننده جوان توانسته بود با هنر خود نظر بسیاری از مخاطبین را به خود جلب کند.
صادقی نیارکی با اشاره به فراخوانی های اخیرجهت تجمعات نا متعارف در قزوین ابراز داشت: متاسفانه تعدادی از افراد سودجو با سوء استفاده از عواطف و احساسات مردم و طرفداران این خواننده جوان، اقدام به تجمعات غیر قانونی کرده و سعی بر برهم زدن نظم اجتماعی دارند.
وی با اشاره به مردمی نبودن این اقدامات بیان کرد: این فراخوانی های گسترده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که این عمل سازماندهی شده بوده و توسط افراد ضد انقلاب داخلی و خارجی هدایت می شود.
دادستان قزوین به همه دوستداران این هنرمند توصیه کرد تا فریب افراد فرصت طلب را نخورده و با جدا کردن خط و مشی خود از این افراد، بهانه را از دست دشمنان مردم بگیرند.
وی هشدار داد: مسئولین امنیتی استان قزوین نیز با تمام افرادی که با سوء استفاده از نام این هنرمند جوان، قصد مخدوش کردن امنیت اجتماعی را داشته باشند، برخورد جدی خواهند کرد .
صادقی نیارکی با اشاره به فراخوانی های اخیرجهت تجمعات نا متعارف در قزوین ابراز داشت: متاسفانه تعدادی از افراد سودجو با سوء استفاده از عواطف و احساسات مردم و طرفداران این خواننده جوان، اقدام به تجمعات غیر قانونی کرده و سعی بر برهم زدن نظم اجتماعی دارند.
وی با اشاره به مردمی نبودن این اقدامات بیان کرد: این فراخوانی های گسترده در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که این عمل سازماندهی شده بوده و توسط افراد ضد انقلاب داخلی و خارجی هدایت می شود.
دادستان قزوین به همه دوستداران این هنرمند توصیه کرد تا فریب افراد فرصت طلب را نخورده و با جدا کردن خط و مشی خود از این افراد، بهانه را از دست دشمنان مردم بگیرند.
وی هشدار داد: مسئولین امنیتی استان قزوین نیز با تمام افرادی که با سوء استفاده از نام این هنرمند جوان، قصد مخدوش کردن امنیت اجتماعی را داشته باشند، برخورد جدی خواهند کرد .
دفن شبانه پیکر زنده یاد مرتضی پاشایی در شامگاه یکشنبه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا از ترس تجمع مردم
دو بازیکن ایرانی الاصل در تیم ملی اسرائیل
شب گذشته در بازی های تدارکاتی جام ٢٠١٦ اروپا تیم اسرائیل در مقابل تیم بوسنی در شهر حیفا بازی کرد.
در این بازی اسرائیل ٣ – ٠ پیروز شد.
قابل توجه است که دو بازیکن تیم ملی فوتبال اسرائیل ایرانی الاصل هستند.
1-افیر داودزاده بازیکن ٢١ ساله ایرانی که بازیکن دفاعی بوده و در باشگاه تیم هاپوئیل بیر شوا اسرائیل بازی میکند.
2- طال بن حیم که بازیکن هجومی بوده و بازیکن باشگاه چارلتون اتلتیک انگلستان است. وی قبلا هم برای باشگاه های چلسی و وست هم انگلستان نیز بازی کرده است. والدین وی اهل شیراز هست . .
منبع : iran-israel-observer
Sunday, November 16, 2014
Saturday, November 15, 2014
داعشی های وطنی
این مطلب را که از آقای کاظم مصطفوی در شب آوازها خواندم به گذشته های دور که با سازمان مجاهدین فعالیت میکردم فرو رفتم یعنی درست روزهایی که انقلاب ضد فرهنگی رژیم با چوب و چماق و گلوله شروع شده بود و من که در آنزمان در شورای دانشجویان ( دانشسرای راهنمایی با خویش ) بودم به علت بسته شدن انجمن دانشجویان مسلمان که فعالیت های بالنسبه گسترده ای هم داشت با برپایی دکه ای در مرکز شهر که آثار مجاهدین را بفروش می رسانید با دیگران شروع به فعالیت در خیابانهای بابل کردم . یعنی رژیم ما را مانند جویباری کوچک ، با دستهای خودش هول داد به طرف دریای مردم ، همان چیزی که درست بضدش بدل شده بود و ضربه ای کاری از آن خورد .
سه نفر دیگر از اعضای شورای دانشجویان که من معاونش بودم عبارت بودند از یوسف بابا نیا نوری که در درگیری خیابانی جان باخت و دوست دیگرم جواد عریف که بعد از دستگیری اعدام شد و یکی دیگر هم در زیر شکنجه های دژخیمان دیوانه شده بود من هم بعد از دستگیریها جان بدر بردم .
بعدها که فعالیت های ما گسترده تر شد و میلیشیا ها کوچه خیابانهای شهر را پر کردند من با مهدی یگانگی آشنا شدم او هم مانند بقیه هواداران مجاهدین بسیار پر شور و شوق بود و فعالیت محوری اش در حول و حوش فروش نشریه های مجاهدین می گذشت . پسر عمویش هادی یگانگی با ما در زندان بود و بعدها به شهادت رسید
جنایاتی را که داعشی های حاکم بر مهدی یگانگی روا داشته بودند ورد زبان اکثر مردم در شهرهای مازندران بود .
کاظم مصطفوی : اين روزها بحث داعش و ابوداعش داغ است. همه از شقاوتهايي سخن مي گويند كه داعشي هاي عراقي و سوري مرتكب مي شوند. ولي آن جنايتها به هرميزان كه ضد انساني و تكان دهنده هم باشند براي من زياد تعجب برانگيز نيست. چرا؟ براي اين كه،طي سالهاي حاكميت آخوندها، ابوداعش هاي وطني براي همة ما خاطراتي باقي گذاشته اند كه داعشي هاي عراقي و سوري نزدشان موجودات مهربان و پر ترحمي به نظر مي رسند. حداقل اين است كه جنايتها و شقاوتهاي آنان مربوط به «جهان زندگان» است. و همين كه پا به «جهان مردگان» بگذاريم ديگر از حداقل امنيت و آسايش برخورداريم. اما شقاوت حاكميت پليد و نحس آخوندها همة مرزهاي زندگان را در مي نوردد و پا به جهان مردگان مي گذارد و حتي در آن جهان نيز هيچ مرده و شهيدي آرامش و امنيت ندارد. حمله و تخريب مزار شهيدان در شهرهاي مختلف يكي از اين نمونه هاي جنگ بي انتهايي است كه آخوندها به راه انداخته اند.
نمونه ها به قدري زياد است كه بهتر است بگوييم كسي نيست آنها را به رشته تحرير درآورد. من امروز در ميان اسناد قديمي كه در آرشيو دارم به يك نمونه برخورد كردم و در زير مختصر آن را مي آورم. بعد خودتان قضاوت كنيد كه پاسداران خميني شقي و وحشي تر هستند يا داعشي ها؟
سندي كه من در آرشيو خود دارم در مورد برخورد مزدوران رژيم در سال 1360 با مجاهد خلق مهدي يگانگي است. نويسنده اين گزارش آن طور كه خود تأكيد و تصريح كرده است در آن سالها مسئوليت پيگيري پرونده مهدي يگانگي را داشته است و شهادتش بنا بر تحقيقات موثق خودش در همان سالها استوار است.
ابتدا بهتر است ببينيم مهدي يگانگي كيست؟
مهدي جوان 18ساله اي است اهل بابل. پدرش از دكترهاي محترم و معتبر شهر بوده است.او، همچون بسياري از جوانان همسن و سال خود، در جريان انقلاب ضد سلطنتي فعال و پايش به ميدان مبارزه كشيده شد. به زودي به صف هواداران مجاهدين پيوست.
مهدي به رغم سن كم در نهادهاي دانش آموزي و محلات شهر كار مي كرد و سر از پا نمي شناخت. او در اكثر محلات شهر ، از جمله «چهارشنبه پيش» بابل، به عنوان جواني پرشور و فعال شناخته شده بود. اغلب هواداران مجاهدين در بابل به ياد مي آورند كه وقتي مراسم شبانه اي در بازار اين محله برگزار گرديد مهدي شعري خواند كه مورد استقبال همگان قرار گرفت. و از همان روز بود كه مورد كينة مزدوران واقع شد و در صدد دستگيري اش برآمدند.
او همچنين مسئول پيگيري امور زندانيان مجاهد در شهر بود. و در اين راستا بسيار با انگيزه بوده است. در آن روزگار بسياري از هوادان مجاهدين توسط عمال رژيم دستگير شده به زندان رفته و محكوم به خوردن شلاق شده بودند. و بسياري از زندانيان آن ايام مهدي را به خوبي به ياد مي آورند كه چگونه به خانوداه هايشان سر مي زد و حتي بعد از آزادي شان از زندان با چه شوري و حالي در كار تهيه امكانات پزشكي برايشان بود.
اين فعاليتها ادامه مي يابد تا صبح روز هشتم تير ماه 1360 فرا مي رسد. مهدي در ساعت هفت صبح از خانه يكي از اقوام خود در خيابان جنگلباني شهر بيرون آمده و مورد تعقيب گشت كميته قرار مي گيرد. مهدي براي فرار داخل كوچهاي ميشود. اما يكي از مزدوران به نام سعيد مكانيكي، كه بعدها در جبهه هاي جنگ ضدميهني كشته شد، او را به رگبار مي بندد. مهدي مجروح شده و به زمين مي افتد. و پاسدار سعيد مكانيكي به بالاي سر او مي رود و با شليك مستقيم به قلبش او را به شهادت مي رساند. مهدي نخستين شهيد شهر بابل بعد از 30خرداد1360 است.
تا اينجاي قضيه سرگذشت مهدي مانند هزاران جواني است كه زاده انقلاب ضدسلطنتي بودند و تن به تسليم در برابر آخوندها ندادند. و در برابر ارتجاع مذهبي بزرگترين مقاومت سراسري را پي ريزي كردند.
اما داستان مهدي به همين جا ختم نشده است.
جسد تا ساعتي در محل، بر روي زمين، باقي مي ماند. سپس به بيمارستان شهر منتقل مي شود. خانواده مهدي با مراجعه به بيمارستان، و دادن تعهد كتبي كه هيچگونه مراسمي براي وي برگزار نكنند، جسد را تحويل گرفته و در گورستان معتمدي شهر دفن مي كنند. چند روز بعد مزدوران از محل دفن با خبر مي شوند. به گورستان حمله كرده و گور مهدي را به هم ريخته و جسد او را در بيرون گورستان مي اندازند. خانواده ناگزير به انتقال جسد به سردخانه بيمارستان مي شود. با اين اميد كه بتوانند اجازه دفن در يكي از گورستانهاي شهر را بگيرند. اما اين اجازه به آنها داده نمي شود. تنها راه براي دفن مهدي انتقال شبانه جسد وي به روستاي زادگاه مادرش در جويبار قائمشهر است. جسد به صورت مخفيانه در يك گورستان در جويبار دفن مي شود. اما فرداي آن روز مزدوران از موضوع مطلع شده و مجددا نبش قبر كرده و جسد را از خاك بيرون آورده و به مثله كردن آن مي پردازند. آنان با شقاوتي كه تنها از مزدوران رژيم آخوندي برمي آيد با بيل و كلنگ به جان جسد مي افتند. دست مهدي را از مچ قطع مي كنند تا بتوانند ساعت مچي او را بردارند. صورت او را كاملا له مي كنند و جسد عريان را با طناب به پشت وانت نيسان بسته و از جويبار تا اطراف قائمشهر(حدود 18كيلومتر) بر روي زمين مي كشند.
براثر گرما جسد بو مي گيرد. و رژيم ناگزير از حمل آن به بابل مي شود. عاقبت در گوشه اي از گورستان بهائيان، موسوم به گلستان جاويد، جسد مهدي به خاك سپرده مي شود. پس از او صدها شهيد مجاهد و مبارز ديگر در همين گورستان به خاك سپرده مي شوند.
سالها بعد، در جريان قتل عام سال1367، هادي يگانگي پسر عموي مهدي نيز توسط مزدوران به شهادت مي رسد.
و اين يك از صد جنايتهاي كساني است كه به درستي به ابوداعش هاي وطني موسوم شده اند. داستان نبردي تا آن سوي مرزهاي زندگي و مرگ، براي پراكندن بذر كينه و توحش. براي مقابله و نبرد با اين افسارگسيختگي چه راهي جز پر كردن قلبهايمان از مهر مردمان داريم ؟
Friday, November 14, 2014
الله و اکبر روی لب بر کف اسیدند - مهدی یعقوبی
الله و اکبر روی لب بر کف اسیدند
قلب کبوترهای عاشق را دریدند
باور بکن حتی مغولها پیش اینها
با آنهمه ظلم و جنایت روسفیدند
بر تیغه شمشیرهاشان نام الله
پروانه ها را با شقاوت سر بریدند
فتوای قتل بی حجابان را گرفتند
از دست آنانی که در میهن پلیدند
Thursday, November 13, 2014
Wednesday, November 12, 2014
ماه روی سر ما می رقصد - مهدی یعقوبی
ای دلاویز دلاویز دلاویزترین
ای دل انگیز دل انگیز دل انگیزترین
ای بهاری که شگفتی سرسبز
بیکران در دل من
و دو چشمان تو شد
همه آب و گل من
ای سر آغاز همه خوبی ها
همه آب و گل من
ای سر آغاز همه خوبی ها
مستی بی پایان
هرودوت - پارسیان دروغ گویی را بدترین عیب می دانستند
دروغ گویی با ورود اسلام بخصوص این آخوندها در ایران رواج یافت
چرا که بدون دروغ و ریا نمی توانند به حکومت ادامه دهند
هرودوت نخستین تاریخ نگار یونانی مینگارد: پارسیان دروغ گويی را بدترين عيب مي دانستند. و برای آن كه ناگزیر به انجام اين كار زشت نشوند حتی از وام خواستن نيز خودداري مي كردند، چرا كه ممكن بود وامدار به جهتي ناگزير به دروغگويي شود. آنان از آداب دهان افكندن در آب و در رهگذرها و در نزد ديگران ابا داشتند و آن را امری بسیار نکوهیده می پنداشتند. در آب روان دست و رو نمي شستند و آن را به ناپاكي نمي آلودند. ايرانيان فرزندان خود را از دوران كودكي به ورزش هايي مانند دويدن، تحمل سرما و گرما، بكار بردن سلاح هاي گوناگون، سواري و ارابه راني عادت ميدادند و بزرگترين صفات آنان مردانگي، رشادت و دلاوري بود. از ديگر ويژگي هاي ايرانيان محترم داشتن همسايه بود، به كساني كه در راه نگهداري ميهن و حفظ كشور خدماتي عرضه داشته بودند را پاداش هاي بزرگ مي دادند. از رشوه گيري ، دزدي و تصرف در مال ديگران خودداري مي كردند. از پرخوارگي و شكم پرستي پرهيز داشتند. به هنگام راه رفتن چيزي نمي خوردند. و شكار را به اعتبار جنبه ورزشي آن دوست داشتند. دستورات زرتشت در زندگي ايرانيان آن زمان جنبه عملي پيدا كرده بود و همين مساله مهم سبب برجسته تر شدن ويژگي هاي اخلاقي آنان نسبت به اقوام ديگر مي شد .
نیما یوشیج شاعر نیست بلکه یک دیوانه است
روزنامه های قدیمی
شاعران کلاسیک که هر کدام یال و کوپالی داشتند در زمانی که شعرهای نیما را دیدند مثل همه چیزهای تازه و نو که با افکار کهنه آنها مطابقت نداشت به مخالفت بر خاستند و او را دیوانه خطاب کردند .
دکتر مهدی حمیدی شیرازی یکی از مخالفان سرسخت نوگرایان بود و معارض بی چون و چرای شعر نو که نیما سردمدارش .
در نخستین کنگره نویسندگان در ایران که در آن افرادی چون چون محمدتقی بهار، حکمت، خانلری، احسان طبری و از جمله نیما یوشیج و مهدی حمیدی حضور داشتند وقتی نیما شروع به خواندن شعر آی آدمها کرد مخالفانش برق را خاموش کردند و او در زیر نور شمع شعرش را خواند پرویز ناتل خانلری نقدش کرد و حمیدی شیراز هم شعر « شوخی و مصاحبه با نیما » را خواند .
دکتر مهدی حمیدی شیرازی یکی از مخالفان سرسخت نوگرایان بود و معارض بی چون و چرای شعر نو که نیما سردمدارش .
در نخستین کنگره نویسندگان در ایران که در آن افرادی چون چون محمدتقی بهار، حکمت، خانلری، احسان طبری و از جمله نیما یوشیج و مهدی حمیدی حضور داشتند وقتی نیما شروع به خواندن شعر آی آدمها کرد مخالفانش برق را خاموش کردند و او در زیر نور شمع شعرش را خواند پرویز ناتل خانلری نقدش کرد و حمیدی شیراز هم شعر « شوخی و مصاحبه با نیما » را خواند .
Tuesday, November 11, 2014
کودک شجاع سوری که خواهرش را از زیر باران گلوله ها بطرز معجزه آسایی نجات داد
شجاعت را باید از این کودک 8 ساله بیاموزیم . کودک قهرمانی که در زیر رگبار گلوله های نیروهای نظامی سوریه ، دل به دریا می زند و بی مهابا بسوی نجات خواهرش که در پشت خودرو پنهان شده بود می شتابد . در حین تیراندازیها او به بهانه اینکه تیر خورده است خود را به زمین می اندازد و سپس برای نجات خواهرش ناگهان بر میخیزد و دستش را میگیرد و بسوی پناهگاه امنی می دود .
این ویدیو از سوی فعالان حقوق بشری سوریه منتشر شده است . رسانه ها نوشتند که این اولین بار نیست که نظامیان اسد کودکان را به خاک و خون میکشند . آنها پرونده سیاهی در زیر پا گذاشتن حقوق بشر و قتل عام بی گناهان دارند .
این ویدیو بی شک در تاریخ مبارزات مردم سوریه به یادگار خواهد ماند تا مردم بدانند که دشمنان آزادی حتی به کودکان هم رحم نمی کنند و مستقیم بسویشان شلیک میکنند . بگذارید چنین باشیم - احمد شاملو
وفا کنیم و ملامت کشیم…
حافظ
در جامعهای استبدادزده و متشکل از گروهها و طبقاتِ متخاصمِ دارای منافع متضاد، دفاع از آزادی کار آسانی نیست. زیرا در چنین جامعهای هر کسی از ظن خود یار آزادیست و کمتر کسیست که بکوشد تا اسرار آزادی را، هم از درون آزادی بجوید. این حقیقتی است که آزادی، از دیدگاه اجتماعی، مفهومی مطلق نیست. محتوای اجتماعیِ آزادی، محتوایی نسبی است در رابطه با موقعیتها و پایگاههای اجتماعی گروهها و طبقات موجود در جامعه. اما این هم حقیقتیست که آزادی، صرفنظر از محتوای اجتماعیش، در رابطه با تاریخ – یعنی در رابطه با کلّ حرکت بشر و نه وضعیت موجود این یا آن جامعهٔ معین – نیز معنایی دارد. در این معنا، آزادی نوعی دستاورد، نوعی حقیقتِ تحققیافتهٔ برگشتناپذیر است؛ و بههمین اعتبار هم دارای ارزشی مطلق است و نه نسبی. اگر در دو هزار سال پیش از این بردگی ارزشِ زمان بود و آزادیِ بردگان محدود به امتیازها و حقوق بردهداران، امروزه دیگر بردگی، در وجدان بشریت، ارزش نیست بل ضد ارزش است. محکومیت بردگی، امروزه بخشی از مفهوم تاریخیِ آزادی است که بهعنوان دستاوردِ تاریخی بشر ارزشی مطلق دارد. دیگر نباید کسی را برده کرد، دیگر نباید بردگی را روا شمرد. این طرز تلقی از آزادی را شاید بتوان نگرش نمودشناسانهٔ (فنومِنولوژیکِ) آزادی دانست که با نگرش جامعهشناسانهٔ آن – که آزادی را در رابطه با وضعیت موجود گروهها و طبقات اجتماعی میبیند – تفاوت دارد بی آنکه تخالف داشته باشد. از دیدگاه فنومنولوژیک، آزادی نمودی است که با همهٔ مضمون تاریخیش چنان حیّ و حاضر در منظر اینجا و اکنونِ بشر ایستاده است که از آن چشم نمیتوان پوشید.
همان دوگانگی یا ابهامی که در برخورد با مفهومِ آزادی هست، در برخورد با مفهومِ دموکراسی نیز وجود دارد. دموکراسی، که به ناگزیر با حرکتِ طبقات اجتماعی در تاریخ رابطه دارد، تنها بهدلیل آن که بهعنوان شکل اجتماعیِ اِعمال قدرتِ یکی از این طبقات – یعنی بورژوازی – بهکار گرفته شده است، از دیدِ مخالفان بورژوازی عملاً اغلب فقط از همین زاویه نگریسته و محکوم میشود. اما دموکراسی بههیچ وجه فقط این نیست. دموکراسی وجهِ نظام یافته و نهادی شدهٔ نمود آزادی در تاریخ است. دموکراسی، از دیدگاه فنومنولوژیک، نوعی از نظام اجتماعی است که همهٔ دستاوردهای بشری را در رابطه با نمودِ آزادی تضمین میکند. دموکراسی از این دیدگاه، نظام مطلوبِ وجدان بشری است، نه نظام مطلوبِ وجدان این یا آن طبقهٔ اجتماعی معیّن. بشریّتِ همزمان با دموکراسی، از وجهی از نظام اجتماعی تجربه دارد که مبتنی بر دستاوردهایی تاریخی با ارزش مطلق است. در این وجه از نظام اجتماعی همهٔ افراد بشر دارای حقوقی بنیادینند که ترجمان اجتماعی عناصری از مفهوم آزادی بهمعنای تاریخی آن است. اگر پیشاهنگان آگاهِ هر طبقهٔ مدافع آزادی در چارچوب ارزشهای اجتماعی همان طبقهاند، روشنفکران یا آن دسته از مردمی را که چنین نامیده میشوند باید مدافع مفهوم آزادی بهمعنای عام و تاریخی آن دانست. روشنفکر کسیست که از پایگاه دستاوردهای تاریخی جامعهٔ بشری، رو به آینده دارد و به سوی افقهای دوردست عمل میکند. روشنفکر اگرچه باید متکّی بهطبقاتِ بالندهٔ جامعه باشد هرگز نباید از خاطر ببرد که دستاوردهای تاریخ، از دیدگاه بشری، اصولی نیست که بر سر آنها سازشی بتوان کرد و یا حقوقی نیست که بههیچ عنوان از کسی دریغ بتوان داشت. این رسالت روشنفکری البته رسالتی دشوار است، زیرا او را ناگزیر میکند عملش را بر اساس معیارهائی انجام دهد که معیار این یا آن طبقهٔ معیّن نیست بلکه معیاری عام است و همگانی. پس آزادی و دموکراسی، بهمعنای عام و تاریخی آنها، هم زمینهٔ لازم برای ایفای نقش روشنفکریست و هم هدف فعالیت روشنفکری. روشنفکر فرزند آزادی است و باید بهخاطر آزادی زندگی کند، و بههمین اعتبار، کشیدن بارِ ملامت از هر سو، جزیی از ایفای نقش روشنفکریست.
*
این مقدمه را از آن جهت آوردیم که با خوانندگان خود در زمینهٔ عملکرد کتاب جمعه سخنی داشته باشیم.
در کار ما قضاوت میکنند: میگویند و مینویسند، و برخی نیز قضاوت خود را مستقیماً با خود ما در میان میگذارند؛ و در تمامی آنچه گفته یا نوشتهاند و ما شنیده یا دیدهایم، دو گرایش کاملاً متضاد وجود دارد. جمعی ما را چپگرا میدانند و میگویند کارمان رنگ و بوی مارکسیستی دارد. در حالی که جمعی دیگر گلایه دارند که چرا دست بهعصا راه میرویم و چرا تند و بهحدّ کافی «چپ» نیستیم. خوانندهای نامهای فرستاده بود با مضمونی شنیدنی. بر پهنهٔ کاغذی نسبتاً بزرگ، تنها این عبارت دیده میشد که «به درد زنگ انشای کلاسی خورد!…». بقیهٔ نامهاش سفید بود و در پایان آن هم تنها علامت سؤالی بود بهجای امضاء که این هم یعنی سرزنشی بهخاطر شاید رقیق بودن محتوای سیاسی کار، از سوی خوانندهٔ جوانی که حاضر بهنوشتن نام و نشان خود نیز نیست!
پیام ما به همهٔ خوانندگان کتاب جمعه تکرار همان عبارتیست که پیش از این نیز گفتهایم. کتاب جمعه برای ما تمرینیست در حرکت به سوی آزادی، در همین معنی که گفته شد. اینجا پایگاهیست دموکراتیک (ایضاً در همان معنی که یاد شد) برای عرضهٔ افکار و اندیشههایی که ارزش و اعتبار فرهنگی دارند و میتوانند شور آزادی را در دلها زنده نگه دارند. ما همان قدر که سازش و تسلیم بر سر اصول آزادی و دموکراسی را بههیچ قدرتی گردن نمینهیم بههمان اندازه کوشائیم که بلندگوی تبلیغیِ یک گروه یا یک گرایش مشخص نیز نباشیم. ما بر این باوریم که گوهر کارِ روشنفکری یک چیز است و گوهرِ فعالیت یک مبارز سیاسی یا یک انقلابی چیزی دیگر. و بزرگترین آموزگاران انقلابی در تاریخ بشر نیز پیش از هر چیز، خود از کارگزاران فرهنگی بودهاند که بر پایهٔ دستاوردهای فکری تمامیِ بشریت عمل کرده است. بگذارید ما نیز، اگر بتوانیم، چنین باشیم.
نقل از: کتاب جمعه، سال اول، شماره ۱۴، صفحات ۳ تا ۵
Monday, November 10, 2014
Sunday, November 09, 2014
نگاه عاشقانه کاترین اشتون به ظریف در اولین روز مذاکرات هسته ای در عمان
مذاکرات اتمی در عمان در فضایی عاشقانه با نگاه کاترین اشتون به ظریف و پیغام و پسغام با چشم و ابرو شروع شد .
خبرنگاران فضای حاکم بر این مذاکرات را خسته کننده نامیده اند چرا که طرفین در آخرین تلاش های دیپلماتیک هیچ سرنخی از چگونگی پیشرفت مذاکرات نمی دهند و از این همه گفتگوها تنها چند عکس از حاضرین در مسقط به بیرون درز کرده است
ایران و گروه 5+1 – بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه، ایالات متحده آمریکا، و آلمان- به دنبال یک توافق نهایی برای محدود کردن برنامه اتمی ایران در مقابل لغو تحریمهای بین المللی هستند . آنها تا روز 15 نوامبر فرصت دارند تا بر سر برنامه تحقیقات هسته ای ایران به توافقی جدید برسند.
ظریف پیش از آغاز مذاکرات در مسقط گفت "باید به راه حلی مبتنی بر احترام و همکاری متقابل دست پیدا کنیم."
او گفت اگر غرب به رسیدن به چنین راه حلی علاقمند باشد "امکان این که تا پیش از ۲۴ نوامبر راه حلی یافته و به تفاهم دست یابیم وجود دارد."
در همین راستا، خبرگزاری خانه ملت گزارش داده که بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس ایران از مذاکره کنندگان هسته ای خواستند در گفتگو ها "از عزت و اقتدار ایران" دفاع کنند .
خرافه از پیش روند مذاکرات یا لاس زنی شیطان بزرگ را با محور شر یعنی جمهوری اسلامی و نتایج حاصل از آن را حدس زده است و معتقد است که جمهوری اسلامی باز هم با انواع ترفندهای آخوندی زمان می خرد تا سیاست یک بام و دو هوا را در راستای بقای حکومت بخرد .
رهبر جمهوری اسلامی بارها تاکید کرده است که از این نشست های صدمن یک غاز هیچ نتایج جدی حاصل نخواهد شد و آمریکا همچنان دژمن درجه یک امت همیشه در صحنه ایران هست و خواهد بود . به عبارت دیگر ظریف آب در هاون میکوبد و بهتر است همان مغازلات پنهانی را با اشتون جان که این روزها خوشگل تر از همیشه به چشم میزند داشته باشد شاید نتایج مثبتی ببار آورد .
رقص معروف باباکرم کاترین اشتون با ظریف
Saturday, November 08, 2014
Friday, November 07, 2014
جنگ و دعوای دو کشور بخاطر پستانهای این ملکه زیبایی
ماریا زارینگ من به وطنم و پستانم افتخار می کنم
به نوشته میل آنلاین رسانه های اوکراین روسیه را متهم می کنند که با انتخاب ماریا زارینگ با دو پستان زیبایش به عنوان ملکه زیبایی قصد تحقیر این کشور را دارند .
ماریا زارینگ که دو پستان بزرگ طبیعی دارد در شبه جزیره کریمه متولد شده است همان منطقه ای که پس از سرنگونی دولت اوکراین و حضور ارتش روس ، پس از همه پرسی ، به روسیه پیوسته است .
این جار و جنجالها در حالی است که ماریا زارینگ Maria Zarring ملکه زیبایی روسیه که در مسکو زندگی میکند اعلام کرده است که به سیاست اهمیتی نمی دهد و به پستانهای درشتش و به لقبی که به دست آورده و وطنش افتخار میکند .
خرافه امیدوار است و دعا میکند که این تنش ها بین اوکراین و همسایه دیوار به دیوار کشور ما بر سر پستانهای ملکه زیبایی با عث زلزله در ایران نشود . چرا که بارها و بارها ائمه جمعه طبق روایات و احادیث اعلام کرده اند که پستانها باعث زلزله میشوند . بخصوص این پستان های بزرگ و زیبا و عریان ماریا زارینگ که یکی از دلایل اصلی انتخابش به عنوان ملکه زیبایی در روسیه محسوب میشود .
لازم به ذکر است که امام جمعه اصفهان و نماینده آیت الله خامنه ای در این شهر « اسیدپاشی » را بهترین راه دفع زلزله و دیگر بلایای اینچنینی دانسته اند .
مذاکره آقای اوباما با پدرخوانده داعش
هنوز چند روزی از افشای نامه اوباما به آیت الله خامنه ای در باره مصالح مشترک آمریکا با جمهوری اسلامی در جنگ با دولت اسلامی نگذشته که خبر رسیده است تروریست های خارجی در ایران که شعارهایشان کشتن تک تک آمریکایی ها در عراق و استقرار حکومت داعشی مانند ایران در آن کشور میباشد در مراسم عزاداری عاشورا در هیات رزمندگان اسلام با لباس پاسداری در شهر قم شرکت کردند .
به گزارش وال استریت جورنال، آقای اوباما در نامه به خامنه ای تاکید کرده که هر گونه همکاری در مبارزه با گروه دولت اسلامی تا حد زیادی به حصول یک توافق همه جانبه با قدرتهای جهانی در مذاکرات هستهای ۲۴ نوامبر وابسته است.
به گزارش وال استریت جورنال، آقای اوباما در نامه به خامنه ای تاکید کرده که هر گونه همکاری در مبارزه با گروه دولت اسلامی تا حد زیادی به حصول یک توافق همه جانبه با قدرتهای جهانی در مذاکرات هستهای ۲۴ نوامبر وابسته است.
دیگربان: نیروهای نظامی «عصائب اهلالحق» عراق برای نخستین بار در ایران در یک مراسم عمومی دیده شدند.
این نیروها به عنوان محافظان محمد طباطبایی٬ جانشین دبیرکل «عصائب اهلالحق» صبح روز سهشبنه ۱۳ آبان ماه در مراسم عزاداری عاشورا در هیأت «رزمندگان اسلام» شهر قم شرکت کردند.
براساس برخی گزارشها گروهی از اعضای این گروه شیعی در حال حاضر در پادگانهای سپاه پاسداران مشغول آموزش نظامی هستند.
«عصائب اهلالحق» که مجوز «شرعی» فعالیتهای نظامی خود را از محمود هاشمی شاهرودی دریافت کرده است اعلام کرده همه آمریکاییها را در عراق مورد حمله قرار خواهد داد.
این گروه در کنار سپاه «بدر» به یکی از مهمترین بازوهای نظامی جمهوری اسلامی در عراق تبدیل شده است.
Tuesday, November 04, 2014
Monday, November 03, 2014
نگاهی به تاریخچه و پیدایش داعش در ایران
اصلاح طلب حکومتی موسوی تبریزی :
سید حسین پورمیرغفاری ملقب به آیتالله سید حسین موسوی تبریزی (متولد ۱۳۲۶، تبریز- تاکنون) مجتهد ، فقیه ، پژوهشگر ، نویسنده و استاد سطوح عالی حوزه ، دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و رییس خانه احزاب است . موسوی تبریزی دادستان کل انقلاب در دوران رهبری آیتالله خمینی بود
منبع ویکی پدیا
راست: محمدی گیلانی، ناطق نوری، موسوی تبریزی، سید اسدالله لاجوردی
« اگر اینها را دستگیر کردند، دیگر معطل این نخواهند شد که چندین ماه اینها بخورند و بخوابند و بیتالمال را مصرف کنند.اینها محاکمهشان توی خیابان است. کشتن اینها واجب است نه جایز. هر کس را که در خیابان، در درگیری و تظاهرات مسلحانه و آنها که پشت این اشرار مسلح قایم میشوند و اینها را تقویت و راهنمایی میکنند و موتور میدهند و یا میخواهند ماشین بدهند و دستگیر میشوند، بدون معطلی، همان شب که دو نفر پاسدار و یا مردم شهادت بدهند که آنها در درگیری بودند و مسلحانه یا پشت سر افراد مسلح و علیه نظام جمهوری اسلامی قیام کردهاند، کافی است و همان شب اعدام خواهند شد… هر کس در برابر این نظام و امام عادل مسلمین (منظورش خمینی است) بایستد، کشتن او واجب است. اسیرش را باید کشت و زخمیش را زخمیتر کرد که کشته شود… هرکس از اطاعت امام عادل (یعنی خمینی) خارج شود و در برابر نظام بایستد حکمش اعدام است ».
کیهان 29 شهریور 1360