Saturday, March 02, 2013

زبان فارسی آفت بزرگی برای پیشرفت حوزه های علمیه است


برای ورود به بهشت باید عربی صحبت کرد
 فارسی زبان اهالی جهنم است

 
به گزارش روابط عمومی نهاد نمایندگی ولایت فقیه در دانشگاه تبریز، حجت الاسلام دکتر ˈاحمد رهدارˈ در همایش روحانیان دانشگاه های آذربایجان شرقی اظهار کرد : تغییر زبان تدریس از عربی به فارسی آفت بزرگی برای پیشرفت حوزه های علمیه است .
این محقق علوم حیوانی  اضافه کرد : متاسفانه هیچ برنامه و طرحی برای ارتباط دانشگاه ها با شخصیت های بزرگ جهان اسلام وجود ندارد


پس از شنیدن سخنان این دانشمند  « خرافه » کنجکاو شد و سری به منابع غنی اسلامی زد و به این چند حدیث گرانبها دست یافت و اکنون بدون هیچ جرح و تعدیل در اختیار خوانندگان قرار میدهد  :
 
 زبان عربی را زبان اهل بهشت نیز دانسته اند؛‌ چنان که از حضرت رسول اکرم (ص) نقل شده است: « من عرب را به خاطر سه چیز دوست می دارم: اول اینکه خودم عرب هستم، دوم این که قرآن عربی است و سوم این که زبان اهل بهشت عربی است .
 طبرسی، امین الدین، تفسیر مجمع البیان، ج ۲، ص ۲۰۶، بیروت، داراالاحیاء التراث العربی 

اهل بهشت به زبان عربی سخن می‌گویند و حوریان بهشتی نیز به عربی سخن می گویند .

 مجلسی، بحار الانوار، ج۱۱، ص ۵۶؛ ج ۸، ص۲۱۸ و ۲۸۶ و ج۱۰ ص۸۱

 همچنین در آغاز جهان زبان حضرت آدم (ع) عربی بود ولی پس از این که نافرمانی کرد و از میوۀ درخت ممنوع خورد خداوند نعمت‌هایش را سلب کرد و زبان عربی را از او گرفت و زبان سریانی را جانشین آ‌ن کرد .

                           مجلسی بحار الانوار ، ج 11 ، ص 56
 

برای ازدواج و طلاق خواندن صیغه لازم است و این صیغه مخصوصاً در صورت امکان باید به زبان عربی باشد.
 خمینی نوشته است که اگر مکلف خودش نمىیتواند صیغه را به عربى بخواند، حتى در صورتى که بتواند وکیل بگیرد، جواز عقد به غیر عربى خالى از قوت نیست .

 عروة الوثقى، ج ۲، حاشیۀ ص ۶۴5