Monday, March 11, 2013

چهارشنبه سوری سنتی که پایه های جمهوری اسلامی را به لرزه در می آورد




معلوم نیست که این چه راز و رمزی است که در روح و روان ایرانیان وجود دارد که هر چه آنها را میگیریم و می بندیم و شکنجه و اعدام میکنیم ، ولی باز هم دست از برگزاری رسوم و سنن باستانی خود بر نمیدارند و خاموش نمی مانند و هر چه که مراجع مفتخور و کون گشاد امر و نهی و فتوا در میکنند که دست از این آداب گذشتگان و پدران خود بر دارید  برعکس مصمم تر و پیگیرتر با تمامی روح و جسم شان آنها را پاس میدارند و در برابر ولایت مطلقه فقیه و تخم و ترکه اش پافشاری میکنند و زبانم لال هزار هزار محرم و نامحرم آنهم در ملا ءعام با شور و شوق از آتش میپرند آنهم در زمانی که مساجد سوت و کورند و جوانی رغبت نمی کند که پایش را در آن مکان بگذارد .


آخر در طول این هزار و چهارصد سال تاریخ اسلام در ایران کدام آیت الله و بوزینه های دور و برشان را دیده اید که برای یک بار هم شده از آتش با آن عبای مقدس شان پریده باشند .  اگر هم زبانم لال به این عمل مبادرت ورزند ما چنان چوب در آستین شان فرو میکنیم که از ماتحتشان بیرون بزند .

انگار ناف ایرانیان را با رقص و پایکوبی و بزن و بکوب بریده اند و حتی یک روز را بدون  شادی و شراب و دست افشانی نمی توانند بسر ببرند ، درست درمقابل  شرع مبین ما که تمام افتخارش به گل مالی و قمه زدن و جامه دریدن و آه و ناله است .

 
آهای ایرانیان مگر خمینی گور به گور شده نگفت که همین گریه و زاری و گل مالی ها بوده که نظام را بر سر پا نگه داشته است و گرنه با پایکوبی و دست افشانی یک روز هم این نظام بر پا نمی ماند . فکر میکنید  برای چه مجسمه های فردوسی و آرش و دیگر قهرمانان ایرانی را از شهر ها بر داشته و مانند صدر اسلام نابود کرده ایم . آخرعقل هم چیز خوبی است ، بجای این لهو و لعب و رقص و پایکوبی بروید مانند ما میلیون میلیون گاو و گوسفند در روز عید قربان بکشید یا بمب در فلان مکان بیاندازید و کودکان را در سوریه قتل عام کنید و به زنان و مردانشان مانند کهریزک تجاوز کنید .

از شما چه پنهان هر سال که این روز یعنی چهارشنبه سوری می رسد کابوس مرگ سر تا پای نظام را فرا می گیرد و خدای نکرده بیم داریم که بجای هیزم عکسهای امام گور به گور شده و خامنه ای را در آتش پرتاب کنند و دوباره به خیابانها بریزند و فریاد آزادی همان کلمه ممنوعه را بر لبها بیاورند و زمین را در زیر پای نظام به لرزه در بیاورند
.


سخنرانی ثمره عمر خمینی آیت الله مطهری در باره چهارشنبه سوری

  
 نظر چند آیت الله در باره چهارشنبه سوری