Friday, March 26, 2010

ازدواج در 9 سا لگی و طلاق در 10سا لگی


نوجود علی دختری است که در سن 9 سالگی با مردی که سه برابر خودش سن داشت ازدواج کرد و یک سال بعد با گرفتن طلاق از او در یمن تاریخ ساز شد .
«من نوجود هستم 10 ساله و طلاق گرفته ام  » عنوان کتابی است که این ماه به زبان انگلیسی در آمریکا به چاپ رسیده است وبه زودی به زبان عربی نیز منتشر میشود .
نوجود در سال پیش و زمانی که نام او در روزنامه یمن تایمز به عنوان یک تازه عروس کودک مطرح شد مورد توجه قرار گرفت او در آن سال به نیویورک سفر کرد و عنوان زن سال را از مجله زنان Glamour    دریافت کرد و به عنوان یک سمبل بین المللی از حقوق زنان مطرح شد  .
در این کتاب آمده است که زمانی که نوجود فقط 9 سال داشت پدرش اورا وادار به ازدواج با یک مرد که بیش از سه برابر او سن داشت  کرد .
نوجود میگوید : « هر چه من فریاد میکشیدم هیج کس به کمک من نمی آمد او مرا کتک میزد و من باید به خواسته او تن میدادم » .


                                                                مرگ آب و خاک و گیاه در ایران

                                                                       
                                                                     

No comments:

Post a Comment