Monday, January 07, 2013

وحشت آیت الله مکارم شیرازی از شورش گرسنگان




آیت الله مکارم شیرازی باز هم  از خطر شورش گرسنگان در اثر گسترش فقر و فاقه و بیکاری در جامعه سخن سر داد و به مسئولان توصیه کرد که شاخ غول تورم را بشکنند وگرنه این مسئله به خطری بزرگ برای جامعه تبدیل می شود .
این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم ادامه داد که همگان موظف به انتقال مشکلات به دولت بوده و مدیران کشور نیز باید برای حل معضلات برنامه ریزی کنند و در مقابل مردم را به صرفه جویی و زندگی ساده تر جهت حل مشکلات فرا خواند ، همان مردمی که بر اثر بحرانهای مرگبار اقتصادی قادر به تهیه نان شب شان نیز نیستند .

 سئوال اینست که آیا مسئولان و مدیران به این مشکلی که کارد به استخوان مردم رسانده است و شعار ما گرسنه ایم در اقصا نقاط مملکت طنین افکنده است ،آگاه نیستند و با رصد کردن اوضاع و ارزیابی و برنامه ریزی این قضیه حل خواهد شد .
تجربه سالهای اخیر نشان داده است که این جیغ های بنفش و هشدارها نه تنها دردی از دردهای مردم را دوا نمی کند بلکه مانند همیشه نمک به زخمهای گرسنگان می پاشد و همان روند معکوس و بازده منفی اقتصادی با شدت و حدت بیشتری ادامه خواهد داشت . چرا که علت اصلی بحرانهای عظیم اقتصادی و ریشه اصلی دردها در همین مسئولان و این سیستم نهفته است .

همین امروز علی لاریجانی در همایش ملی نقش مبارزه با جرایم اقتصادی در جهاد اقتصادی تاکید کرد که در خیلی از موارد مربوط به جرایم اقتصادی، ردپای روسای اطلاعاتی و افراد ذی‌نفوذ دیده می‌شد .
و یا در خبری مصری عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس بی پرده در باره رانت خواری و اختلاس در بین همین دولتمردان گفت که : « 
 ۱۸۰ نفر در کشور هستند که عضویت اکثر هیات مدیره ها را در اختیار دارند و به عنوان عضو موظف، غیر موظف و یا هیات مدیره عضو هستند. او اظهار داشت: این افراد به صورت اختاپوسی هیات مدیره سازمان ها و دستگاهها را بر عهده گرفته اند و هر چند وقت یک بار شاهد فساد و رانت بزرگی هستیم » .
 
دزدی و اختلاسهای میلیاردی ، قبضه کردن اقتصاد توسط نهادهای نظامی و امنیتی که گردانندگان و بازیگران اصلی این نمایشنامه اند ، بی کفایتی مسئولان و دهها فاکتور دیگر باعث شده است که اقتصاد این مملکت به خاک سیاه نشانده شود . آنوقت علمایی نظیر مکارم شیرازی راه حل را در تعرض بیشتر به معیشت محرومان میدانند .
کارگری که نان در سفره ندارد و ماهها حقوق خود را دریافت نکرده است و اسباب و اثاثیه اش از خانه اجاره ای به خیابان ریخته شده است ، چگونه میتواند صرفه جویی کند . 

هزاران زنی که برای بدست آوردن یک لقمه نان و پر کردن شکم کودکان با پذیرفتن انواع ریسک های خطرناک دست به تن فروشی میزنند . چگونه میتواند صرفه جویی کنند .
کشاورزانی  که به علت قیمت ارزانتر کالاهای وارداتی محصولاتشان روی دستشان باد میکند و ورشکسته میشوند و به خیل ارتش بیکاران می پیوندند چگونه میتواند صرفه جویی کنند  . 


 بر اساس گزارشی ، بیشترین میزان واردات را گندم که استراتژیک ترین محصول کشاورزی در تامین امنیت غذایی بازی میکند . به خود اختصاص داده است که عددی برابر با یک میلیارد و 882میلیون دلار و سهم ارزشی 5 درصد از کل واردات است. 

تورم دو رقمی و شاخص بیکاری به نقطه ای سرخ رسیده و زنگهای خطر را به صدا در آورده است یعنی از مرز 30 درصد هم گذر کرده است . تقریبا از هر چهار ایرانی یک نفر بیکار است . تحریم های بین الملی قیمت ها را چند برابر کرده است ماه به ماه گرانی بیشتر و بیشتر میشود .  حتی قشرهای متوسط هم در این گرداب به زیر خط فقر رانده شده اند و در سال رنگ گوشت را نمی بینند چه رسد به آنهایی که دوزخیان زمین لقب گرفته اند و در زیر خط فقر دست و پا میزدند .
در آنسوی طیف پول باد آورده نفت علاوه بر غارت های نجومی و بی در و پیکر ، صرف پروژه های خطرناک هسته ای و صدور تروریست و انقلاب اسلامی به کشورهای منطقه میشود .
اقتصاد مقاومتی و شعارهای من درآوردی رهبر نظام پیامدی جز هرج و مرج وسردرگمی در پی نداشته است و بر فقر و فلاکت افزدوه است .
 در جوامعی نظیر ایران که سیاست بر اساس فاشیسم مذهبی تبین و تفسیر میشود نتیجه دیالکتیکی آن جز فاشیسم اقتصادی نیست و نخواهد بود . تا به جای خدمت در چرخه خیانت افتاده و دار و ندار مردم و ثروتهای طبیعی را نیست و نابود کند و مردم را به روز سیاه بنشاند ، اما در آنسوی طیف حقیقت سوزان دیگری میدرخشد . انقلاب گرسنگان .
سران ریز و درشت رژیم میدانند  آتشی که بعد از خیزش سال 88 در زیر خاکستر باقی مانده است برای همیشه زیر خاکستر باقی نمی ماند و هر آن امکان دارد که تنوره کشد و خرمن جان غارتگران را در لهیب شعله های خود بسوزاند .
تنها تفاوت این خیزش این است که سبزها را به جبهه سرخها میکشاند و لایه های سازشکار را در زیر چرخهای عظیم انقلاب گرسنگان له و لورده میکند تا راه را برای سرنگونی تام و تمام باز کند ، برای همین هست که این آیت الله فکسنی جیغ و داد براه می اندازد و به مسئولان هشدار میدهد که مانند سگهای هار به جان هم نیفتند و راه را برای خیزش عمومی هموارتر نکنند .

 
میلیون تن - منبع گمرگ