Wednesday, April 08, 2015

ابراهیم فیاض : آمریکا می‌خواهد ایران را بی‌دشمن کند تا نظام را سرنگون کند



آن كه از دشمن سخن مي گويد خود دشمن است 
برتولت برشت

عده ای معنی و مفهوم سخنان این استاد بسیجی را نفهمیدند و بی در و پیکر در بعضی از سایت ها  به او حمله و هجوم کرده اند . این عضو هیات علمی دانشگاه تهران بخوبی معنی جملاتی را که گفته است میداند . جمهوری اسلامی از آغاز روی کار آمدن با مرگ به این و آن زنده بود و با این شعارها مخالفان خود را به شنیع ترین شکل اعدام کرده است . 
سران حکومت اسلامی با سیاست صدور انقلاب یعنی پرتاب تضادها به خارج و مشغول داشتن مردم به دشمنان فرضی توانستند چند دهه بر عمر ننگین خود بیفزایند .
 عناصر کلیدی جمهوری اسلامی میدانند که اگر دشمن تراشی نکنند از آنجا که به لحاظ تاریخی عقب مانده و مرتجع ،  و قادر به حل و فصل مسائل اجتماعی و اقتصادی و سیاسی ایران نیستند این تضاد و تناقضات بسرعت سر باز میکند و مانند اعتراضات میلیونی سال 88 فرجه ای ایجاد میشود تا مردم به خیابانها بریزند . 
صدور انقلاب و دشمن تراشی و مرگ به آمریکا و اسرائیل یکی از پایه های اصلی حفظ نظام جمهوری میباشد .
حکومت های دیکتارتوری بر خلاف حکومت های مردمی ،  به مردم خود متکی نیستند بلکه با فریب و دورغ و جنگ به عمر خود ادامه میدهند .

العربیه فارسی : ابراهیم فیاض عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرگزاری فارس، با بیان اینکه آمریکا از مذاکرات یک هدف بلند مدت را دنبال می‌کند به مقایسه توافق هسته‌ای در لوزان سوئیس با توافق سالت میان ایالات متحده و شوروی سابق پرداخت و گفت: «آمریکا می‌خواهد مانند پیمان سالت بُعد دشمنی و انسجام درونی ما را از بین ببرد و فروپاشی دراز مدت نظام ایران هدف غائی است
فیاض مدعی شد که غرب از روی کار آمدن یک «دولت اصولگرا» نگران بودند و در ادامه افزود: «آمریکا دیگر قدرت مانور اقتصادی و جنگی ندارد و کودک‌کشی و زن‌کشی در جنگ علیه مردم یمن و فلسطین به معنای باختن قافیه در جهان است که باعث شده آن‌ها دست به جنایت علیه بشر بزنند.»
«ایران یک دموکراسی پیشرفته است»
این استاد دانشگاه با بیان اینکه آمریکا در جهان «قافیه را باخته‌» است، افزود: «ایران از یک دموکراسی بسیار پیشرفته برخوردار بوده و از لحاظ اقتصادی در حال پیشرفت است و با اقتصاد مقاومتی نیز این پیشرفت بیشتر خواهد شد، لذا یک رویارویی عظیم رخ داد.»

وی در ادامه درباره دلایل مذاکره غرب با ایران درباره پرونده هسته‌ای این کشور مدعی شد: «زمانی که ‌آمریکا می‌خواست سوریه را بمباران کند، ایران گفت هر هواپیمایی که بلند شود ما آن را خواهیم زد لذا آن‌ها متوجه قدرت ایران شدند و بنابراین تلاش برای مذاکره از حمایت ایران از سوریه و شکست غرب و هم‌پیمانانشان و تهدید نظامی ایران آغاز شد و آن‌ها متوجه شدند که باید با ایران مذاکره کنند.

شایان ذکر است که مذاکرات درباره پرونده هسته‌ای ایران در سال ۲۰۰۳ آغاز شد و این کشور پذیرفت فعالیت‌های اتمی خود را متوقف کند، اما در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد با از سر گرفتن برخی فعالیت‌های هسته‌ای، جامعه بین المللی تحریم‌های گسترده‌ای را علیه تهران اعمال کرد.
«ایران قدرت اقتصادی خاورمیانه»
این استاد اصولگرا علت امضای توافقنامه از سوی امریکا را تلویحا حمایت دولت ایران از رژیم اسد، حوثی‌ها در یمن و حزب الله در لبنان عنوان کرد و مدعی شد که واشینگتن می‌خواهد به مذاکرات بعدی برسد، وی همچنین با اشاره به آنچه» قدرت فزاینده امنیتی، معنوی و اقتصادی جمهوری اسلامی «نامید اشاره کرد و افزود:» ایران قدرت اقتصادی خاورمیانه است لذا آمریکا می‌خواهد این مسئله را در ادامه از طریق مذاکره اقتصادی مهار کند. «
فیاض با بیان اینکه آمریکا یک هدف بلند مدت را دنبال می‌کند به مقایسه توافق سوئیس و توافق سالت به ایالات متحده و شوروی پرداخت و تصریح کرد: «آمریکا می‌خواهد مانند پیمان سالت ۱ و ۲ بُعد دشمنی خود را از بین ببرد و انسجام درونی ما را در دراز مدت بگیرد لذا هدف غائی این مذاکرات مانند پیمان سالت که منجر به سقوط شوروی شد، فروپاشی دراز مدت نظام ایران است. »
«ایران بی‌دشمن»
اینجامعه‌شناس اصولگرا با این ادعا که آمریکا تلاش دارد ایران دچار «بی‌دشمنی» شود، اظهار داشت: «این مذاکرات فی‌النفسه مهم نیست لذا دولت، نظام و بعد حکومتی باید مراقب هدف درازمدت فروپاشی باشند و همانطور که دیدیم رهبری نیز در باره فروپاشی و لزوم انسجام درونی مباحثی را مطرح کردند.»

موضوع» رویارویی با دشمن «همواره از جایگاه مهمی در ادبیات جمهوری اسلامی ایران از زمان روی کار آمدن این رژیم در سال ۱۹۷۹ برخور دارد بوده است. سخنرانی‌های آیت الله خامنه‌ای نمود بارز چنین ادبیاتی است.

فیاض با مبهم توصیف کردن» توافق لوزان در جامعه «، گفت:» مردم احساس می‌کنند دولت اطلاعات درستی به آن‌ها نمی‌دهد و این باعث کلافگی آن‌ها شده است و در این زمینه جزئیات نیز از سوی دولت مطرح نشده و فقط کلیات بیان می‌شود. «

وی در ادامه باراک اوباما را متهم به» ابهام‌سازی درباره توافق «کرد و افزود:» این مسئله برای آن‌ها اهمیتی ندارد؛ چراکه پیمان سالت نیز یک بیانیه اتمی بود و در واقع مذاکرات تحدید سلاح‌های استراتژیک و گفت‌وگو در حوزه کنترل تسلیحات محسوب می‌شد اما دیدیم که منجر به فروپاشی شوروی شد. «
وی در این باره هشدار داد و تصریح کرد: «ما نباید دچار اشتباه شوروی شویم بلکه باید با طراحی اقتصادی با جهان باز فعالیت اقتصادی خود را پیش ببریم و فریب اینکه آمریکا می‌تواند اقتصاد ما را نجات دهد، نخوریم.»
ایران و اروسیا
این استاد دانشگاه بر لزوم شکل‌گیری فرایند اروسیا با حضور ایران، روسیه، آلمان و چین و هند تاکید کرد و گفت:» باید با همکاری چین، هند، روسیه، آلمان و ایران فرایند اروسیا در بعد تمدنی، امنیتی و اقتصادی شکل بگیرد. «و درباره علت حضور آلمان در این فرایند توضیح داد:» آلمان بعد از اینکه جنگ دوم جهانی تحت سلطه انگلیس و آمریکا واقع شد و آمریکا در برخی شهرهای آن همچون فرانکفورت حضور دارد و از سویی دیگر در مباحثی همچون اوکراین، آلمان در حال وارد شدن به ساختار جهانی است. «

وی در شرح بیشتر حضور آلمان در مذاکرات هسته‌ای مدعی شد که با درخواست ایران به کشورهای غربی مذاکره کننده افزوده شد و گفت:» ایران با اضافه کردن یک به ۵ در مذاکره با ۱+۵ سعی کرد که آلمان را وارد قدرت اقتصادی و سیاسی کند؛ آلمان نیز تمرکز خود را بر روی اروسیا گذاشته است تا یک اروپای اقتصادی مستقل شود و نگاه آلمان بیش از غرب به شرق است.

مذاکرات اتمی ایران در ابتدا با "تروئیکای" متشکل از فرانسه، بریتانیا و آلمان برگزار شد، اما بعد از خروج ایران از آن مذاکرات و انتقال پرونده اتمی ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد، 5 عضو دائمی این شورا به همراه آلمان، مذاکرات اتمی با ایران را ادامه دادند.
مقایسه لوزان با قطعنامه آتش بس ۵۹۸
فیاض در ادامه ضمن انتقاد از «رویکردهای غربی» دولت حسن روحانی در بعد اقتصادی و در تعامل با جهان افزود: «به آقای رئیس‌ جمهور توصیه می‌کنم پیام امام به گورباچف را بخواند که امام فرمودند باغ سبزی که غرب نشان می‌دهد خبری در آن نیست اما گورباچف باور نکرد و شوروی دچار فروپاشی شد».

وی سپس بیانیه لوزان را به قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت برای برقرای آتش بس میان دو کشور ایران و عراق پس از هشت سال جنگ تشبیه کرد و از آن به عنوان یک ظلم جهانی یاد کرد و تاکید که پذیرفتنی نیست: «قطعنامه ۵۹۸ یک ظلم جهانی علیه ما بود اما بنا بر حکمت و مصلحت ولی فقیه آن را پذیرفتیم. بنابراین فشار اتمی به ایران نیز یک ظلم جهانی است که به ما تحمیل می‌شود و از این رو پذیرفتن این توافق نیز ظلم جهانی محسوب می‌شود اما ما بنا بر مصلحت آن را می‌پذیریم.»

آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در تابستان ۱۹۸۸ به دنبال ناکام ماندن چند عملیات نظامی این کشور علیه ارتش عراق و موفقیت‌های نسبی بغداد در مراحل پایانی جنگ، مجبور به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شد که از این اقدام خود به عنوان «نوشیدن جام زهر» یاد کرد.

اینجامعه‌شناس اصولگرا و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در پایان گفتگوی خود با «فارس» تاکید کرد که کشورش از باب «حکمت و مصلحت» و در «بعد سیاسی» بیانیه لوزان را می‌پذیرد، اما همچنان آن را یک «ظلم جهانی» می‌داند و به گفته وی «هرچند که غرب‌گرایان در ایران می‌گویند باید این ظلم جهانی را پذیرفت چراکه تکرار مبنای حقیقت است اما ما از بُعد اخلاقی آن را نمی‌پذیریم».