Tuesday, May 24, 2011

سگ در فرهنگ مداحان معروف شیعه در حکومت اسلامی


هلالی

تمام حرف دلم خلاصه در یک کلام      که من سگ زینب و حسینم والسلام

من سگ رقیه ام      هر جا برم جار میزنم 
بذار مسخرم کنن      براتو عوعو میکنم 
                                               
  مداح معروف هلالی



مانند سگ گرسنه و گربه لوس    سایم رخ خود بر آستان شه و دوست
زیرا که سگ گرسنه و گربه زار    از سفره اغنیا نگردد مایوس
                                      
      شب سوم محرم 82 هیت دیوانگان کاشان

قلاده من در کف پر مهر حسین است     عوعو کن سرمست در خانه عشقم

من سگ کوی زینبم                به خدا سگ زینبم
                                        
                                              سید ذاکر


بگذار عالمیان طعنه زندم گویم     هر که خود را سگ کوی تو نخواند آدم نیست
                                                       
                                                       حمید علیمی

ملامت گو چه داند عاشقی چیست     سگ کوی حسینم
آدم به کسی میشه گفت       که تموم عمر سگ با وفای کوی حسینه

مست مست مست مست روی حسینم      سگ سگ سگ سگ کوی حسینم 
نزار که من ولگرد بشم               یه سگ دوره گرد بشم 
قلاده بنداز گردنم              پاسبون خونه ت می شم
                                                   
                                           مهدی اکبری

نمی خواهم عاقل بشم        من عقل من عین جنونه 
سگ با وفا تا آخر        پیش اربابش میمونه
خوب میدونی نیم قابل      تا ابد من رو سگ عباس کن

اگر تو ماهم نشی      شب بی مهتاب چه کنم     
اگه تو منو نخوای      سگ بی ارباب چه کنم 
                                          
                                                 هلالی

No comments:

Post a Comment