Sunday, August 11, 2013

حضور پدر بزرگوارمان رهبر انقلاب حضرت آیت الله العظمی خمینی

روزنامه های قدیمی 


حضور پدر بزرگوارمان، رهبر انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خمینی

پس از عرض سلام، کمترین فرزندان مجاهد آن حضرت، حسب الامر آن پدر گرامی از ارکان اعتقادی این جانبان سوال فرموده اید، معروض می دارند:
ارکان اعتقادی مجاهدین، همان ارکان عقیدتی دین مبین اسلام و مذهب حقه جعفری اثنی عشری است. همان تشیع علوی و همان ارکان عقیدتی قرآنی یعنی کتابی که از ابتدا تا انتها بدون کمترین خدشه ای تا ابد راهنمای بشریت و مورد اعتقاد مسلمانان بوده و خواهد بود.
با این همه حسب فرامین شفاهی پدر گرامی مان که در این مورد سوال کرده بودید، مختصراً ارکان عقیدتی خود را که دقیقاً برخلاف و در مقابل نظرگاه های مادی است، بشرح زیر اعلام می داریم:
1- توحید: جهان را خالقی است یکتا، احد، لم یلد و لم یولد که مشیت جمله کائنات در ید قدرت اوست. ذاتی یگانه و بی همتا که کل شئی هالک الا وجهه… و نشهد ان لا اله الا الله…
کلیه صفات ثبوتیه و سلبیه ذات باری چنان که در عموم کتب شرعیات آمده است نیز از آغاز بدان معتقد بوده و هستند.
2- عدل: خدای یکتا عادل است. عدل مطلق. و نمی شود که حتی بقدر پوسته خرمایی ستم روا دارد.
3- نبوت: از طریق وحی انبیای مرسل که اول آنها حضرت آدم و خاتم آنها حضرت محمد (ص) هستند، جهت بشارت و انذار بندگان به پیام آوری فرستاده شده اند و نشهد ان محمداً رسول الله
4- امامت: پس از ختم نبوت، از ذریه ی رسول اکرم و علی علیه السلام، جهت ادامه هدایت بنی بشر، دوازده تن ائمه که آخرین آنها زنده و غائب است، به منصب امامت رسیده و اسلام ما را به اوج اعتلاء رسانده اند.
معاد: بنی بشر را حیاتی است پس از مرگ که در آن به کیفر و پاداش اعمالی که در این جهان از آنها سر زده، خواهد رسید.
خصوصیات جهان اخروی همان است که در کتاب خدا (قرآن) خط به خط و نکته به نکته آمده است.
                                   
                                                                مسعود رجوی، 30 فروردین 58