Sunday, January 13, 2019

دین و مذهب در کجای مغز انسان قرار دارند؟ - مهدی یعقوبی





دین و مذهب در کجای مغز انسان قرار دارند؟

شما هم حتما شنیده اید که علمای بزرگ جهان اسلام  فرموده اند که دین در نهاد بشر و فطری است و از لحظه تولد یا حتی از همان شب زفاف که سکس یا فرایند لقاح اسپرم با تخمک صورت می گیرد در وجود انسان زاده میشود.
البته منظور از این دین فطری دین رحمت و رهایی و صلح و مهربانی یعنی اسلام عزیز می باشد ولاغیر . و باز هم از میان دین اسلام که به صدها شاخه و فرقه های گوناگونان تقسیم می شود منظورشان فرقه شیعه است و از میان  فرقه شیعه هم که خود به هفتاد و سه ملت تقسیم می شود شیعه دوازده امامی است که در کاکلش ولایت فقیه یعنی آیت الله گل گلاب خامنه ای نایب امام زمان با آنهمه معجزات و کراماتش نشسته است.
متاسفانه پیشرفت های سریع السیر علم و تکنولوژی پایه های خدایان را که در دایرةالمعارف خدایان  تعدادشان از 2500 هم گذشته است به لرزه در آورده و بنیادشان را در لبه پرتگاه قرار داده است ، همان علم و دانشی که با سرعت غیرقابل تصور بخصوص در چند دهه اخیر در حال شکستن دیوارهای فولادین جهل و خرافات است و مذاهب را با همه سخت جانی به چالش کشیده و مجبورشان کرده است از سنگرهای پوشالی و آمیخته از جهل و جنون عقب نشینی کنند و محتوای پوسیده خود را رنگ آمیزی.

 اما آیا براستی دین فطری است!؟
دین در پروسه تاریخ به پرسش های اساسی در باره هستی پاسخ های دروغین داده است تا از ترس و اضطراب بشر بکاهد و در بهترین صورت مثل داروی مسکن یا مواد مخدر عمل کرده است و با وعده هزاران هزار حوری و سکس و شراب به سر پیروانش شیره مالیده است تا صاحبان قدرت در دنیا آنها را بهتر بدوشند و سواری بگیرند.
با جهش های علمی و تغییر و تطور در زندگی مادی و معنوی مذهب خودش را رنگ آمیزی و پیچیده و پیجیده تر کرده است چرا که بشر با این دستاوردها در زمینه های گوناگون دیگر رعد و برق را نشانه خشم پروردگار نمی داند یا کره زمین را مرکز هستی که بقول امام جعفر صادق بر روی شاخ گاو قرار دارد.«1»
البته و صد البته هر یک از این خدایان که تعئدادشان به چند هزار می رسد برای نمونه دین مبین گاو پرستی یا آلت تناسلی پرستی معتقدند که تنها دین آنها حق و حقیقت است و ادیان دیگر باطل و پیروانشان به سبب خشم خداوند به عذاب وحشتناک دچار خواهند شد .

دین و مذهب در کجای مغز انسان قرار دارد!؟
مغز انسان که از ذرات فیزیکی ساخته و پرداخته شده دارای دو نیمکره و از ماده خاکستری تشکیل شده است که این قشر خارجی لایه مغز به وسیله سلول های عصبی محافظت می شود و ضخامت آن در نواحی مختلف بین 2 تا 4 میلی متر است.

کورتکس مغز
قشر مغز مسئول کلیه رفتارهای ارادی انسان است رفتارهای شناختی (cognitional) انسان نیز از این ارگان سرچشمه می‌گیرند
وظیفه دین فلج کردن این رفتارهای ارادی یعنی آگاهی و تفکر و ادراک است تا فرد مومن به جای اندیشیدن از غرایز خود استفاده کند و از خوف و ترس هرگز دچار شک و تردید در مبانی دینی نشود.
در تحقیق با دستگاه ام آر ای در مغز انسان های مذهبی مشاهده شده است که بیش از 4 نقطه در سامانه عصبی احساسی آنها فعال بودند . درست شبیه به عکس العملی که هنگام مصرف مواد مخدر فی المثل کوکایین و هروئین در مغز ایجاد می شود
در حالت تهییج مذهبی مدارهای عصبی که در شرایط عادی به ارزیابی انتقادی و چالش برانگیز از اوضاع و احوال می پردازند  منفعل می شوند و فرایندی شبیه به مواد مخدر و داروهای اعتیادآور ایجاد و دوپامین از ناقل های عصبی مرکز لذت فعال می شود.

حساب کنید تنها در ایام نیمه شعبان  15 میلیون ایرانی به چاه جمکران که 14 قرن قبل امام زمان از ترس کشته شدن در آن پنهان شده است هجوم می برند تا نذر و نیازهای مادی و معنویشان برآورده شود .
آیا انسانی که دارای شعور و عقل و خرد است و ...

ادامه دارد

«1» پیامبر اسلام فرموده اند که زمین روی شاخ گاو استوار است
مالک بن انس بن مالک بن انس بن الحارث بن غَیمان بن خُثیل بن عمرو بن الحارث الأصبحی  - کتاب انس السرور


 ابان بن تغلب می‌گويد: از امام صادق پرسيدم: زمين بر چه چیزی استوار است؟ امام فرمود: بر ماهى، گفتم: ماهى بر چه چیزی استوار است؟ فرمود: بر آب، پرسيدم آب بر چه چیز؟ فرمود: بر صخره (سنگ سخت) پرسيدم: صخره بر چه چیز؟ فرمود بر شاخ گاوى راهوار، گفتم گاو بر چه استوار است؟ فرمود: بر خاك نمناک، گفتم: خاك نمناک بر چه چیز؟ فرمود: هيهات، كه در اين‌جا دانش دانشمندان گم گشته است .
 كلینى، محمد بن یعقوب، الكافی، ج 15، ص 221، دار الحدیث، قم، چاپ اول، ‏1429ق )


 هجوم مردم شهریار برای دیدن شمایل امام زمان و حضرت عباس.
جریان از این قراره که ناودون خانه ای در آن منطقه سوراخ بوده و بعد از بردن ناودان برای تعمیر این تصویر از زردآب پشت ناودان هویدا شده و هو انداختداند که سایه امام زمان هست.
جوشش آب از تنه یک درخت و مردمی که به گمان معجزه الهی و تبرک، دست و صورت‌شون رو با آب درخت می‌شورند و ازش می‌خورند!

No comments:

Post a Comment