Friday, January 11, 2019

عکس های جنجالی از امام موسی صدر با زنان بی حجاب




سید موسی صدر (زادهٔ ۱۴ خرداد ۱۳۰۷ در قم – ناپدید شده در ۹ شهریور ۱۳۵۷ در لیبی) روحانی عالم و مجتهد شیعه و مؤسس مجلس اعلای شیعیان لبنان بود.او از رهبران مذهبی و سیاسی لبنان نیز به‌شمار می‌رفت. صدر در میان برخی شیعیان به «امام موسی صدر» مشهور است.
ویکی پدیا
حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مخلوع مصر در مارس ۲۰۱۲ در روزنامه مصری «روز الیوسف» مدعی شد که سرهنگ قذافی، سید موسی صدر را در لیبی پس از یک مشاجره کشته است. مبارک در یادداشت‌های خود می‌نویسد:
قذافی سید موسی صدر را به شام دعوت کرد و در آن هنگام نوار صوتی‌ای را برای وی پخش کرد که از مصر به دست او رسیده بود. در این نوار صوتی سید موسی صدر انور سادات را تهدید کرده بود که لیبی را به سرنوشتی چون لبنان دچار خواهد کرد و پس از آن مشاجره‌ای کلامی بین سید موسی صدر و قذافی درگرفت. در آن زمان بود که قذافی و نیروهایش سید موسی صدر و همراهانش را مورد ضرب و شتم قرار دادند. قذافی بعد از این حادثه دستور کشتن فوری سید موسی صدر را صادر کرد. اما پیش از آن به زیردستان خود دستور داد ابزار شکنجه را حاضر کنند و خود شخصاً سید موسی صدر را شکنجه داد. سید موسی صدر پس از ۴ ساعت شکنجه از هوش رفت. قذافی در نهایت به زیردستان خود دستور داد، سید موسی صدر و همراهانش را به قطعه‌های سنگین آهنی بسته و آنان را به داخل دریای مدیترانه و در آخرین منطقه مرزی آب‌های لیبی بیندازند.

 مبارک: قذافی امام موسی را این گونه کشت؛ وبگاه خبری تابناک؛ فروردین ۱۳۹۱


صادق قطب زاده و امام موسی صدر

 
سید محمد کاظم موسوی بجنوردی در مصاحبه با حسین دهباشی خاطره‌ای را بیان می‌کند که در آن وی از یاسر عرفات در سفرش به ایران در مورد سرنوشت امام موسی صدر پرسیده‌است. عرفات در پاسخ گفته که وی کشته شده‌است.


امام موسی صدر، یاسر عرفات، پوران شریعت رضوی (همسر علی شریعتی- در ردیف اول) و سوسن و سارا شریعتی (در ردیف دوم) در مراسم چهلم دکتر علی شریعتی در لبنان

 خاطرات حجت الاسلام سید هادی خسروشاهی سفیر سابق ایران در واتیکان و کاردار سابق فرهنگی ایران در مصر*
بنده‌ در يكی از سفرهايی كه‌ به‌ حازميه‌ رفته‌ بودم، صبح‌ زود و بدون‌ تعيين‌ وقت‌ قبلي، خدمت‌ ايشان‌ رفتم. ايشان‌ با كمال‌ لطف‌ و محبت‌ بيرون‌ تشريف‌ آوردند و بعد از پذيرايی كوتاهی فرمودند كه‌ بعدازظهر در صيدا ميهمان‌ هستيم. اگر جنابعالی هم‌ تشريف‌ بياوريد، خيلی خوب‌ خواهد بود. بنده‌ هم‌ با كمال‌ اشتياق‌ پذيرفتم‌ و روز بعد هم‌ در صور مراسمی بود كه‌ مردم‌ برای دفاع‌ از فلسطينی ها تدارك‌ داده‌ بودند. ايشان‌ به‌ من‌ فرمودند، امشب‌ آنجا می رويم‌ ولی آنها يك‌ خانواده‌ شيعه‌ هستند كه‌ تحت‌ سلطه‌ فرهنگ‌ استعمار فرانسه‌ هستند و از لحاظ‌ حجاب‌ آن‌ طور نيستند كه‌ شما می خواهيد. اگر برايتان‌ اشكال‌ دارد، نياييد و اگر تحمل‌ می كنيد كه‌ يك‌ خانواده‌ شيعه‌ بی حجاب‌ پيش‌ شما باشند، بياييد. بنده‌ عرض‌ كردم‌ هر جا كه‌ شما تشريف‌ می بريد، من‌ هم‌ می آيم. البته‌ ايشان‌ گفتند كه‌ اينها در واقع‌ هم‌ جديدالاسلام‌ هستند و هم‌ جديد التشيع‌اند. چون‌ قبل‌ از اين‌ نه‌ چيزی از اسلام‌ می دانستند و نه‌ چيزی از تشيع. خوب‌ شب‌ آنجا رفتيم. خانم‌های مسن‌تر يك‌ روسری سرشان‌ داشتند. ولی كوچك‌ترها به‌ هيچ‌ وجه‌ حجاب‌ نداشتند و امام‌ موسی صدر با معرفی بنده‌ كه‌ ايشان‌ از علمای قم‌ هستند، آنها را تشويق‌ كرد كه‌ پوشش‌ مختصری داشته‌ باشند ... اما خبری نشد!

البته‌ قبل‌ از آن‌ هم‌ ايشان‌ در كليه‌ الاداب (دانشکده ادبیات دانشگاه البنانیه)‌ يك‌ سخنرانی داشتند. باز هم‌ ايشان‌ فرمودند كه‌ می آييد يا نه؟ عده‌ای از آنان‌ مسيحی و بی حجابند. خوب‌ ما هم‌ گفتيم‌ اهل‌ كتاب‌ اشكال‌ ندارد. ما می آييم‌ و از سخنرانی شما استفاده‌ می كنيم. وقتی به‌ كليه‌ الاداب‌ رفتيم، در تالار، نزديك‌ به‌ 2000  نفر از خانم‌ها و دختران‌ بی حجاب‌ و آرايش‌ كرده‌ بودند، كه‌ امام‌ موسی صدر رفتند و برايشان‌ سخنرانی كردند. چون‌ عكس‌برداری و فيلمبرداری می شد، بنده‌ گوشه‌ای پنهان‌ شدم‌ كه‌ آن‌ عكس‌ها به‌ تهران‌ و قم‌ نرسد، و بگويند آقا شما آنجا چه‌ كار می كرديد.

 اندیشه ی ربوده شده، به کوشش مهدی فرخیان. موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر
ر مهرماه ۱۳۹۵ شیرین عبادی در مصاحبه با رادیو فردا گفت که آیت الله بهشتی به دلیل مخالفت امام موسی صدر با ورود روحانیت شیعه به قدرت، از قذافی خواسته است که امام موسی صدر را زندانی کند و سپس به قتل برساند.

نشریه آمریکایی 'ریل کلیر ورلد' در مقاله‌ای روز چهارشنبه 29 ‌شهریور ماه به قلم ' اندرو اسکات کوپر' نویسنده و کارشناس مسایل ایران می‌گوید تحقیقات آنها اکنون این نظریه را قوی کرده است که امام موسی صدر رهبر شیعیان را انقلابیون مسلمان طرفدار آیت‌الله خمینی به قتل رسانده‌اند.
در این مقاله که با تیتر «مردی که می‌توانست ایران را تغییر دهد» منتشر شده آمده است: «امام موسی صدر را کمتر در دنیای غرب می‌شناسند. اما امروز، سی و نهمین سالگرد ناپدید شدن مرموز این روحانی هنوز یک غصه و تأسف عمیق و رنجش خاطر را در میان هواداران او برمی‌انگیزد.
خمینی حتی ادامه تحقیقات در مورد ناپدید شدن امام موسی صدر را هم ممنوع کرد
ایران اینترنشنال

 جلد کتاب سقوط از بهشت: پهلوی‌ها و روزهای آخر ایران شاهنشاهی
کتاب سقوط از بهشت: پهلوی‌ها و روزهای آخر ایران شاهنشاهی » مدعی است که با وجود تنش‌های عمومی، نه تنها شخص شاه با موسی صدر تماس‌های محرمانه فراوانی داشته بلکه حتی شاه در ماه‌های پیش از انقلاب برای خنثی کردن جاه‌طلبی‌های خمینی خواستار بازگشت موسی صدر به ایران شده است.
«آنچه تا کنون درباره داستان موسی صدر روایت شده، داستانی که او را علیه شاه و طرفدار پر و پا قرص خمینی نشان می‌دهد تنها لاف و گزاف بیهوده است».

شاه درصدد مذاکره و گفت‌و‌گو با امام موسی صدر بود. چرا که من معتقدم امید بزرگ شاه این بود که به این وسیله شیعه‌گرایی و مدرنیته را در ایران به یک همزیستی توأمان برساند. به یکباره و با ناپدید شدن صدر این امکان از بین رفت و در‌ها برای جولان دادن شبه‌نظامیان شیعه در ایران باز شد»
زمانه

No comments:

Post a Comment