Friday, August 13, 2021

حافظه تاریخی - خبرنامه جبهه ملی

 



در کنار دریای مطهر آیت‌الله خمینی هر ناپاکی تطهیر می‌شود

خبرنامه جبهه ملی در مقاله‌ای زیر عنوان «در آمیختن خیانت و جسارت برای تهمت» که در شماره ۶۴ خود و به تاریخ امروز درج کرد به شدت به شاپور بختیار حمله کرد چرا که وی:

«... در پوششی از تملق و چاپلوسی پیشوای راستین حضرت آیت‌الله العظمی خمینی مرجع عالی‌قدر جهان تشیع را در محاصره اطرافیانی ناصواب، ناباب، ناراست، کمونیست و گاه فاشیست اعلام نمود.»

در این مقاله عمل دکتر بختیار ناجوانمردی و صف‌شکنی نامیده شد که «جسارت چنین ادعای ناروا جز از عدم شناخت واقعیت‌ها حکایت دیگری ندارد» و اضافه شده است:

«... در کنار آن دریای مطهر، آن کوه استواری و استقامت، آن پرهیز و بی‌نیازی، آن سمبل همه‌ی خواست‌های مردم مظلوم و ستم‌دیده میهن که همچون آفتاب درخشان فضای سرد و یخ‌بسته میهن را گرمی بخشید و همه عیارها را به سنجش گذارد، پاک و منزه و سالم نبود. کنار آن مبارک، هر ناپاکی تطهیر می‌شود، هر سنگی جواهر می‌گردد و هر ذات نا‌یافته‌ای، هستی می‌گیرد و هویت می‌یابد

در ادامه‌ی این مقاله آمده است: «آقای بختیار! آن معجزه‌گر که نبض جامعه را در دست دارد و حرکت و جنبش را با کلامی به سکون و مرگ، و سکوت را با پیامی به خروش در زندگی بدل می‌سازد، بدترین‌ها در کنارش بهترین می‌شوند و قطره‌ای از دریای وجودش کافی است که همه نیرنگ‌ها را به صفا و صداقت و راستی بدل سازد و آن از خود تهی‌شدگانی که همه زندگی را در خدمت او نهاده‌اند، از این قاعده به دور نیستند...»

No comments:

Post a Comment