Monday, August 02, 2021

به کوری چشم شاه عکس آقا تو ماهه

 



امشب، بیست و سوم دی‌ماه ۱۳۵۷ پس از غروب خورشید و پدیدار شدن ماه، میلیون‌ها ایرانی موفق به دیدن تصویر آیت‌الله خمینی در کره ماه شدند.هیجان دیدن عکس آیت‌الله خمینی در ماه باعث شد که مردم شهرهای ایران تا پاسی از نیمه شب بیدار بوده و در خیابان‌ها و پشت ‌بام‌ها به تماشای تصویر رهبر انقلابی خود در کره ماه بپردازند.

مردم با دادن شعارهایی چون «مردم چه وقت خوابه ـ عکس امام تو ماهه» و «به کوری چشم شاه ـ عکس امام تو ماهه»، یکدیگر را به بیداری در طول شب و نگاه کردن به تصویر آیت‌الله خمینی در تنها قمر کره خاکی دعوت می‌کردند.برخی افرادی که در حمام‌های عمومی بودند، با شنیدن این خبر در این فصل سرد، سراسیمه و با هیجان در حالی که تنها لنگی بر تن داشته و لخت بودند از حمام‌ها بیرون آمده و به تماشای تصویر چهره امام در ماه پرداختند.

به گفته احمد سلامتیان، یکی از جلسات گفتگوی وی با برخی از مهندسان و کارشناسان برق کشور که در سال 1357 مسوولیت برق تهران را برعهده داشتند و جریان قطع شبانه برق ها را بخاطر همبستگی با انقلاب اداره می کردند، بخاطر خبر دیدن عکس آیت الله خمینی در ماه به هم خورد. این گروه مهندسان برق که یکی از آنان فارغ التحصیل دانشگاه ام آی تی نیز بود، همراه با سایر مهندسان حاضر در آن جلسه، گفتگو را قطع کردند و برای دیدن عکس آیت الله خمینی بیرون رفتند
مردم ایران امشب را با شور، شعف، عشق و هیجان خاصی سپری کردند و در خیال خویش، بیش از هر زمانی خود را نزدیک و در ارتباط با خدا و نماینده‌اش امام خمینی احساس کردند. کسانی که علی‌رغم تلاش خود موفق به دیدن عکس امام در ماه نمی‌شدند اگر جرأت بیان آن را داشتند متهم به ساواکی یا ارتشی بودن می‌شدند.

No comments:

Post a Comment