Friday, July 08, 2022

حکم جالب قاضی امریکایی

 



حکم جالب قاضی امریکایی 

 قاضی در مورد پسر پانزده ساله ای که در حال سرقت از یک مغازه در آمریکا بود و هنگام فرار یکی از قفسه ها را شکسته بود حکمی صادرکرد.

وی پس از شنیدن جزئیات حادثه از پسر پرسید.آیا واقعاً نان و پنیر سرقت کرده اید و یک قفسه را خرد کرده اید؟

پسر با خجالت سرش را خم کرد وگفت آره.

قاضی،چرا دزدی کردی

پسر ،نیاز داشتم 

قاضی: آیا نمی توانستی آن را به جای سرقت خریداری کنی؟

پسر: من پول نداشتم.

قاضی: شما می توانستید از والدین خود پول بخواهید

پسر: من فقط مادرم را دارم که بیمار است. در رختخواب است و کار ندارد .به خاطر او من نان و پنیر دزدیدم. 

قاضی،  و تو ... هیچ کاری نمی کنی؟ 

کار وشغل نداری؟

پسر: من به عنوان کارواش کار می کردم. برای کمک به مادرم یک روز مرخصی گرفتم ، به همین دلیل آنها مرا اخراج کردند.

پس از پایان گفتگو با پسر ، قاضی حکم خود چنین  اعلام کرد:

"سرقت ، به ویژه سرقت نان ، جنایتی بسیار شرم آور است.

همه ما مسئول این جنایت سرقت هستیم. 

امروز ، همه حاضر در این اتاق ، از جمله من ، مسئول این جنایت سرقت هستند. بنابراین، همه شرکت کنندگان ، ده دلار جریمه می شوند و هیچ کس بدون پرداخت ده دلار سالن را ترک نمی کند. 

 قاضی یک اسکناس ده دلاری از جیب خود بیرون آورد ، یک قلم برداشت و شروع به نوشتن کرد:

علاوه بر این ، من برای صاحب مغازه ای که پسر گرسنه را به پلیس تحویل داد ، مبلغ هزار دلار جریمه سفارش دادم و اگر جریمه در یک ساعت پرداخت نشود ، مغازه بسته می ماند.

همه در سالن از پسر عذرخواهی کردند و مبلغ کامل را به او دادند. 

قاضی از اتاق دادگاه بیرون آمد و سعی کرد اشک هایش را پنهان کند.

بعد از اینکه تماشاگران تصمیم قاضی  را شنیدند ، چشمانشان پراز اشک شد.

 قاضی افزود: اگر کسی در حال سرقت نان است ، باید همه ساکنان و جامعه این کشور شرمنده باشند.

باید از شرم و خجالت مُرد.


No comments:

Post a Comment