Thursday, November 17, 2011

دختران عرب ، ما همه علیا ماجده المهدی هستیم




 بیداری ضد اسلامی از نوع بنیادگرانه آن به مصر رسیده است . علیا ماجده المهدی ، آب که نه سیل در خوابگه جهان عرب ریخته شده است . آنچنان سیلی مهیب که از توفان نوح  نیز در کشورهای اسلامی خطرناکتر و مهیب تر است .  بزرگترین تابوی جهان اسلام یعنی نمایش پایین تنه زن در معرض عموم قرار گرفته است . آنهم توسط دختری 20 ساله و جد اندر جد مسلمان . 
حکومت اسلامی که از دیدن یک تار موی زن پایه های حکومتش به لرزه می افتد ،  تا بحال پوزه بند بر روزنامه های حکومتی  در باره نحوه انتشار این خبر زده است . خدا میداند که در بیت علمای عظما و طویله های حوزوی چه میگذرد . از خبرهای واصله چنین بنظر میرسد که سه روز عزای عمومی اعلام شده است و  گروه های مخوف استشهادی در کشورهای اسلامی  که رگ غیرتشان آتش گرفته است ، آماده  فتوای مراجع  محترم میباشند  تا بمب و نارنجک به خود ببندند و این دختر جسور را که پرده های حیای 1400 ساله جهل و جنون  را دریده است با عمل انتحاری به سزای عمل خود برسانند .
وبلاگ علیا در هر روز بیش از یک میلیون بیننده دارد و با اینهمه مراجعه کننده ، رکورد دار در جهان عرب گشته است . جالب توجه است که در هزاران هزار کامنت مراجعه کنندگان وبلاگ ، مردهای مخالف از این عمل یعنی به معرض گذاشتن پیکر لخت و عور علیا بیشتر از موافقین آن میباشند . در طرف دیگر طیف  زنان موافق  این حرکت جسورانه بیشتر از مخالفان آن  میباشند . این نظرها عمق تفکر مردسالاری را در جهان اسلام به معرض دید جهانیان قرار میدهد . تفکری که زن را ملک و کالای نرهای مسلمان قرار میدهد .
علیا در وبلاگ شخصی خود که آن را یاد داشتهای یک زن انقلابی  نامیده است نوشته است : 
« نخست در باره زنانی که در آغاز دهه 70 میلادی در دانشکده هنرهای زیبا  به عنوان مدل در برابر نقاشان مرد لخت می شدند قضاوت کنید و کتابهای هنری را پنهان کرده ، مجسمه های برهنه را بشکنید . سپس در برابر آینه لخت شوید و بدن ها ی خود را که با دید تحقیر آمیز به آنها نگاه میکنید به آتش بکشید تا پیش از فرستادن اهانت هایی با مضمون تبعیض جنسی به من و نفی حق آزادی بیان من ، برای همیشه از عقده های جنسی خود رها شوید » .

بی شک این حرکت علیا  کمتر از ریختن بمب هسته ای بر سر و روی ممالک اسلامی نیست . هر کوچه و برزنی ، از خرد و بزرگ این عکسها نقل بحث مجلسشان گشته است . روشنفکران مسلمان حتی آنان که سکولاریست خود را قلمداد میکنند پا در هوا و در میان آسمان و ریسمان مانده اند و نطق هایشان کور شده و کاسه چه کنم در دست گرفته اند . 
بنظر میرسد که علیا تیرش را در این جنگی که در پیش گرفته است  درست به وسط سیبل زده است . به مرکز ثقل مردسالاری و مخالفان هر کاری در توجیه آن بیابند ، مانند میخ دو شاخ دیگر در زمین فرو نمی رود  .  کاری که میباید نمی شد شد ، 

بی شک زندگی علیا ماجده المهدی در معرض خطر قرار دارد . جوامع اسلامی حتی سکولارهایش این عمل را بر نمی تابند . او با این عمل با زندگی اش ریسک کرده است و خشم و غضب میلیونها تن را بر انگیخته است . خودش این عمل را دفاع از حقوق زنان و آزادی آنها  که پس از سرنگونی دیکتاتوری مبارک در معرض خطر قرار گرفته است نام نهاده است .  چرا که زنان خود صاحب پیکر خود میباشند همان شعارهایی که در دهه های 60 روشنفکران و هیپی های غربی میگفتند . 
بی شک این جنگ ادامه خواهد داشت ، جنگ ایدئولوژی جنسیت در برابر ایدئولوژی ای که زن را صاحب و برده هیچ کس نمی داند . 





No comments:

Post a Comment