Monday, November 21, 2011

عکسهایی از درختی در زرآباد قزوین که در روز عاشورا از شاخه هایش خون می چکد


شاید عجیب و غریب بنظر برسد اما واقعی است .  مراجع محترم تقلید  آنهم معروف ترین و متقی ترین شان که هرگز مانند معصومین حتی یک بار در عمرشان دروغ نگفتند و نخواهند گفت ، با سند و مدرک و شواهد عینی سوگند میخورند که با چشمشان خونها را  بر روی این درخت چنار در روزهای تاسوعا و عاشورا سالهای سال دیده اند .  
التماس دعا « خرافه »



مرحوم سید موسی زرآبادی در کتاب « کرامات » نقل میکند : 
در قریه زرآباد درختی در غرب امام زاده واجب التعظیم حضرت علی اصغر است که همه ساله در یوم عاشورا از آن درخت خون جاری میشود . همه ساله مردم زیادی در آن جا جمع می شوند محض رویت .  تا به حال که سنه هزار و سیصد و بیست و دو است تخلف نکرده . ابوی مرحوم این فقیر الی الله قریب سی سال همه ساله دیده است و ایشان از ابوی خود نقل کردند همه ساله دیده است و ایضا ایشان نقل کردند از ابوی خود آقا سید بزرگی که همه ساله دیده اند .
... در سال گذشته که این ناچیز افتخار حضور داشته ، درست در لحظه اذان صبح خون جاری شد و بیش از چهار ساعت ادامه داشت .
آیت الله دستغیب شیرازی در کتاب داستان های شگفت نقل کرده است : 
مسئله پیدایش خون از بعضی از جمادات و نباتات در بعض نواحی زمین هنگام عاشورای حسین که دلالت بزرگی مصیبت آن حضرت  کند فی الجمله مسلم و مورد اتفاق مورخین شیعه و سنی است و برای اطلاع به کتاب شفاء الصدور مراجعه شود . در کتاب ریاض القدس قضیه مشاهده شدن ریختن خون از درختی که در زر آباد قزوین است . مفصلا نقل شده است و داستان کبوتران خونین بال و شفا یافتن چشم دختر یهودی از برکت خون مطهر امام حسین .


سالی شدم چو ذره عنان گیر آفتاب
مدحت گر رکاب همایون آن  جناب
با خرقه ای ز سلسله ی غم رسیدگان
هم چشم رود بار زر آباد دیدگان
در پای آن درخت شب ماتم حسین
دیدم خون چکیدن نخل از غم حسین 
                                        شعر از جوهری در کتاب طوفان البکا
و همچنین مهدی پور در کتابش ( ص 99 ، 1378 ) نقل میکند :
آنچه را با چشم خود دیده ام برای شما میگویم ، اگر دروغ بگویم چشمم کور باد . آقای سید محمد مجتهد زرآبادی بودند ، من نبی امام زاده را خواب دیدم . آن وقت من حدود پانزده ساله بودم ، به من فرمود : ریشه درخت مرا آزار میدهد . من خواب خود را به آقا محمد مجتهد گفتم . ایشان چند نفر را انتخاب کردند و به من فرمودند ، تو نیز بیل و کلنگ و اره و مقداری گچ مهیا کرده . شبی به بقعه ی امامزاده رفتیم . در بقعه را بستیم و قبر مطهر را شکافتیم ، ریشه درخت بر سر امامزاده همانند بالش قرار داشت . ریشه بالا آمده بود و صورت امامزاده و سقف لحد نزدیک شده بود . نطر به اینکه من خواب دیده بودم ، به من امر فرمودند که دست هایم را زیر سر امامزاده بگذارم و سر مبارک را روی دستم نگهدارم تا ریشه را با اره ببرند ، جسد امامزاده تر و تازه بود ، به نظرم می رسید که 14 الی 15 سال داشته باشد ، تازه جای سبیل سبز شده بود، بر سر مبارکش جای ضربتی بود که گویی همین الان خونش بند آمده است . سر مقدس آن قدر با طراوت بود که من احساس می کردم امام زاده به حمام رفته و تازه از حمام بیرون آمده و هنوز بدنش را خشک نکرده است . 


به اعتقاد اهالی این روستا و بنا بر روایات منقول ، درخت کهنسال و مقدس زرآباد در 70 کیلومتری قزوین در روز عاشورای سال 61 هجری و هم زمان با شهادت حضرت امام حسین در دشت کربلا میزبان یکی از مرغانی بود که از سوی خداوند مامور شده بود تا با آغشته کردن خون سیدالشهدا پیام سرخ شهدای کربلا را بر سراسر جهان برسانند . یکی از مرغان به آن دیار آمد وبا پرهای خونین خود بر شاخسار درخت چنار زرآباد نشست . 
معاون فرهنگی و ارتباطات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین گفته است : این درخت هر سال در صبح عاشورا خون چکانی میکند . به همین دلیل عاشقان زیادی از سراسر کشور و هم چنین از کشورهای مختلف جهان مانند پاکستان و هند ، بحرین ، کویت ، افغانستان ، امارات و ... برای دیدن این درخت به این منطقه می آیند . سال گذشته حدود 22 هزار نفر در شب عاشورا از این درخت دیدن کردند و امسال هم تمهیداتی برای رفاه حال عزاداران حسینی در این منطقه پیش بینی شده و تجهیزات لازم هم در منطقه مستقر شده است .
رساله چنار خونین  در نوشته های زیر نقل شده است . 
1 - رساله چنار خون بار اثر میرزا قوام الدین محمد بن مهدی حسینی سیفی قزوینی  2 - مخزن البکا اثر ملا محمد صالحبرغانی 
3 - کرامات اثر سید موسی زرآبادی 
4 - مقتل سفینه النجات اثر ابن علی شیرازی 
5 - نفایس الاخبار اثر واعظ اصفهانی 
6 - رساله چنار خونبار اثر میرزا رضا کامل حسینی قزوینی 
7 - منتخب التواریخ اثر محمد هاشم خراسانی
8 - کتاب بیان الفرقان اثر شیخ مجتبی قزوینی
9 - مستدرک سفینه البحار اثر نمازی شاهرودی
10 - داستان های شگفت اثر آیت الله دستغیب 
11 - آیت الله مظفری در ایضاح الحجه
12 - آیت الله شوشتری در اشک روان بر امیر کاروان 
13 - تعلیقة العروة الوثقی آیت الله سید شهاب الدین المرعشی

22 هزار نفر روز عاشورا در سال گذشته در زیر این چنار مقدس سینه و زنجیر زدند 









No comments:

Post a Comment