Wednesday, November 09, 2011

وفا سلطان زن روشنفکر عرب - من نه مسلمان نه مسیحی ، من یک انسانم

جنگ و جدالی که در چهار گوشه جهان رخ میدهد ، جنگ بین ادیان یا جنگ تمدنها نیست بلکه جنگ بین دو ضدین است . دو دوران ، جنگ میان تفکری که به قرون وسطا تعلق دارد و تفکری که تعلق به قرن 21 دارد . جنگ بین متمدنها و ارتجاع است .
بین بربریت و تفکرات راسیونالیستی ، بین آزادی  و آنهایی که این حقوق را لگد مال میکنند . بین دموکراسی و دیکتاتوری است . بین حقوق بشر در یک طرف و در طرف دیگر طیف ، آنها که آن را سرکوب میکنند  . بین آنها که با زنها مثل حیوان  بر خورد میکنند و کسانی که با آنها مثل انسان رفتار میکنند . امروز آنچه را که شاهدیم درگیری تمدنها نیست . تمدنها با هم جنگ و جدال نمی کنند . آنها با هم رقابت سالم میکنند . مسلمانان سرمنشا این دوگانگی ها میباشند و درگیری بین تمدنها را بوجود آوردند ، پیغمبر اسلام گفت :  به من دستور داده شده ( وحی ) است با آنهایی که به الله ایمان نمی آورند بجنگم تا به خدا و رسول او ایمان بیاورند .
وقتی مردم به مسلمان و غیر مسلمان تقسیم میشوند و ندا در میدهند  با آنها بجنگند تا ایمان بیاورند . مسبب این درگیری ها هستند .

برای آنکه آنها را باز داریم باید در کتاب قرآن و دیگر منابع آموزشی اسلامی که مملو از تحریک و درگیری با کافران است بازبینی کنیم . .... چه تمدنی بر روی این کره خاکی اجازه میدهد که دیگران را با القابی زشت صدا بزنند که خودشان انتخاب نکردند . یکی را اهل ذمه و دیگری را اهل کتاب و دیگران را بوزینه و خوک که مورد خشم و غضب خدا قرار گرفتند .
من مسیحی نیستم یا مسلمان و یهود . من یک انسان سکولار میباشم که به دنیای متافیزیک باور ندارم ولی به حقوق بقیه احترام میگذارم .


No comments:

Post a Comment