Wednesday, May 23, 2012

امام نقی علیه السلام و زنده کردن الاغ از کتاب بحارالانوار




در مقابله با توهین به امام نقی ( ع ) سایت های حکومتی و ولایی در  سالروز مرگ امام دهم شیعیان به جوش و خروش آمده اند و برای نجات شرع مبین و ترویج و تشویق جوانان به جان آمده از نظام اسلامی دست به تبلیغات وسیعی زده اند . 
پایگاههای اینترنتی به همین منظور به مدت 10 دقیقه از دسترس کاربران در ایران خارج شده و زیارت جامعه کبیره برای پراکندن عطر معنوی پخش خواهد شد .

در همین راستا این بسیجیان سایبری بنده چندلا قبا را نیز مورد لطف و مرحمت خود قرار داده  و دهها ایمیل برایم ارسال کرده اند . جا دارد همین جا از زحمات بی وقفه و بی مزد و منت شان تشکر کنم .
 از میان دهها ایمیل ارسالی در باره فضایل و مناقب این امام بزرگوار  که به من رسیده است ، یکی را به حکم قرعه و با چشم بسته انتخاب کرده ام و برای ارشاد شما خوانندگان به معرض دید میگذارم . 

امام هادی علیه السلام پس از انجام مراسم حج در راه بازگشت به مدینه ، مردی خراسانی را دید که کنار الاغ مرده ای ایستاده بود و گریه می کرد و چنین میگفت : 
بار و اثاثیه را با چه ببرم ؟
امام هادی نزدیک الاغ مرده شد و فرمود : 
گاو بنی اسرائیل در پیشگاه خداوند مقرب تر از من نیست که قسمتی از آن گاو را به مرده ای زدند و مرده زنده شد . سپس با پای راست خود به الاغ مرده زد و فرمود  « قم باذن الله » ( به اذن پروردگار بر خیز ) 
پس از این جمله امام ، الاغ مرده حرکتی کرد و سر پا ایستاد . مرد خراسانی بار و بنه اش را روی الاغ گذاشت و رفت .
از آن پس مردم به امام هادی علیه السلام اشاره می کردند و به هم می گفتند :
« او همان کسی است که الاغ مرد خراسانی را زنده کرد » .

بحارالانوار ج 50 ، ص 172 ، ح 52