Monday, October 07, 2013

خبری در باره شلوار جین




این خبر قدیمی است .

  ایسنا  : مهدی تندرو : چندی پیش به عنوان کارشناس سینمایی به یک برنامه تلویزیونی مربوط به «شبکه خبر» دعوت شدم تا پیرامون فیلم‌های سینمای جهان به نقد و تحلیل بپردازم. برنامه ضبط می‌شد تا در موعد مقرر پخش شود. من هم که پیش از حضور در این برنامه به اندازه یک هفته تا 10 روز درباره موضوع مورد بحث تحقیق کرده و اطلاعات جمع‌آوری کرده بودم، سعی کردم داده‌هایم درباره موضوع بحث را به بهترین شکل در اختیار مخاطب قرار دهم اما شگفتی زمانی رخ داد که برنامه روی آنتن رفت و اثری از صحبت‌های من در برنامه نبود
وقتی علت را جویا شدم، پاسخم را این‌گونه دادند که بنده شلوار جین به پا داشته‌ام و از این حیث تصویر بنده قابل پخش نبوده است! بماند که از حیث براهین، حتی فیلسوفان غرب و شرق هم از این ادله انگشت حیرت به دهان می‌گیرند اما پرسشی که برایم پیش آمد این بود که پس چرا همان موقع که ضبط برنامه آغاز شد یا قبل‌تر از آن پیش از آنکه ضبط آغاز شود، این نکته را متذکر نشدند که به واسطه پوشیدن شلوار جین که پوشش غالب بسیاری از آدم‌های جامعه ماست، ممکن است صحبت‌هایم سانسور شود
.


                                                 ***

   سئوال :حكم پوشيدن شلوار لي براي زنان جيست
جواب : پوشيدن شلوار براي زنان جايز نيست , حتى اگر در مقابل زنان يا شوهر خود باشد , به دليل اين كه تفاصيل بدن را نشان ميدهد وبعد بر آن عادت ميكند
فتواي شيخ ابن جبرين
منبع : مجله عربي " الايام