Thursday, October 08, 2020

استاد محمدرضا شجریان آخوندها هرگز با هنر کنار نمی آیند

 


استاد محمدرضا شجریان درگذشت

محمدرضا شجریان، خواننده نامدار ایران در روز ۱۷ مهر ۱۳۹۹ بعد از یک دوره طولانی بیماری در تهران درگذشت. 


اصلا. من زندگیم رو کردم. سی و سه سالش هم با این بدبختی گذشته. لطفی نداره زندگی برام. ولی من سعی می کنم وظیفه ای که دارم را انجام بدم. همانطور که فردوسی زبان من رو نجات داد من هم باید موسیقی این مملکت رو نجات بدم. تا الانش هم موفق بوده ام

شجریان

آن‌چه که بیش از همه برای من خوشحال‌کننده است، آن است که، عدّه‌یی اهل دل به صدای من گوش می‌دهند و از آن لذّت می‌برند، و همین، بالاترین سعادت من است. وقتی می‌بینم که پس از سال‌ها زحمت و خدمت برای هنر این سرزمین، گروهی پیدا می‌شوند تا قدشناسی کنند، خستگی‌ام برطرف می‌شود. حال این موضوع از سوی سازمان بین‌المللی باشد یا مردمی که با تحمّل زحمات و مشکلات فراوان به کنسرت‌ها می‌آیند تا از آن استفاده کنند. تمام این‌ها موجبات خوشحالی مرا فراهم می‌کند

شجریان


محمدرضا شجریان : اگر مرد میخواند زن هم باید بخواند

موسیقی را آخوندها در ایران نمیتوانند ریشه کن کنند



No comments:

Post a Comment