تا فکر شما که در غل و زنجیر است - آزادی دست و پایتان تزویر است - برخیز و غبار روح خود را بتکان - اندیشه نو شدن همان تغییر است - مهدی یعقوبی (هیچ)
Wednesday, November 30, 2011
16 آذر ، دانشگاه سنگر سترگ آزادی ، زمین را در زیر پای دژخیمان به لرزه در خواهد آورد
خمینی در وصیت نامه اش گفت : « در نیم قرن اخیر آنچه به ایران و اسلام ضربه مهلک زده است قسمت عمده اش از دانشگاهها بوده است . او بارها اظهار داشت . ما دانشگاهی که شعارش این باشد که میخواهیم ایران متمدن و آباد داشته باشیم نمی خواهیم . ریشه همه مصیبت هایی که در دنیا پیدا شده از متفکرین و متخصصین دانشگاهها بوده است .
و امروز جانشینانش همان راه و چاه را ادامه میدهند و این قشر آگاه و مبارز جامعه را که تاریخش با جنگ در راه آزادی و خون نوشته شده است . « آشوبگر » « دست آویز بیگانه » « ناآگاه و فریب خورده » « جاسوس » « خودفروخته » و ... القابی که لایق خودشان است خطاب کنند و کاسه و کوزه ها را بر سر آنها خراب میکنند .
عصر فریب دیگر بسر آمده است . آگاه ترین قشر جامعه یعنی دانشجویان برآنند تا در آستانه 16 آذر زمین را در زیر پای خامنه ای و کلیت نظامش به لرزه در آورند .
و امروز جانشینانش همان راه و چاه را ادامه میدهند و این قشر آگاه و مبارز جامعه را که تاریخش با جنگ در راه آزادی و خون نوشته شده است . « آشوبگر » « دست آویز بیگانه » « ناآگاه و فریب خورده » « جاسوس » « خودفروخته » و ... القابی که لایق خودشان است خطاب کنند و کاسه و کوزه ها را بر سر آنها خراب میکنند .
عصر فریب دیگر بسر آمده است . آگاه ترین قشر جامعه یعنی دانشجویان برآنند تا در آستانه 16 آذر زمین را در زیر پای خامنه ای و کلیت نظامش به لرزه در آورند .
Tuesday, November 29, 2011
ابراز تاسف وزارت امور خارجه و دم خروس ملا
وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه ای از رفتار عده ای معترض که به طور خودجوش و در یک ساعت معین و نقطه مشخص به سفارت بریتانیا حمله کردند ابراز تاسف کردند و ضمن احترام به قوانین و مقررات بین المللی و تاکید بر اصل مصونیت اماکن دیپلماتیک ابراز نمودند این قضیه از طریق مجاری قانونی و مبادی ذیربط پیگیری خواهد شد .
وزارت امور خارجه این رژیم اراذل و اوباش خودشان خر تشریف دارند یا ملت ایران را ناآگاه فرض نمودند که در قرن بیست و یکم با این پیشرفت های محیرالعقول در تکنولوژی از همه چیز بی خبر هستند و در قرون وسطا زندگی میکنند .
با این عکسهایی که در رسانه های بین المللی قرار گرفته است دیگر جای تردیدی نمانده است که این لات و لوت ها که مانند مغولها به سفارت انگلیس حمله کردند همان سگهای هاری هستند که قلاده شان در بیت ولایت است . آنهم در آستانه 16 آذر ، روزی که هر ساله زمین در زیر پای دیکتاتور به لرزه در می آید .
این سگهای هار در همه جا برای حفظ نظام حضور دارند از قتل های زنجیره ای تا حمله به خانه کروبی ، از بستن روزنامه ها تا گشودن آتش به تظاهر کنندگان بی دفاع و تجاوز در زندانها . بدون این عوامل مزدور اساسا نایب امام زمان یک روز نمی تواند بر تخت قدرت باقی بماند .
با این ترفندهای لو رفته ، رژیمی که در گرداب بحرانها دست و پا میزند و پنجه های تحریم گلویش را فشرده است کسی گول نخواهد خورد . سید علی و شرکایش خوب میدانند که پشم و پیلشان ریخته است و دیگر کسی برایشان تره هم خرد نمی کند . این بحران سازیها تنها آنها را در گردابی که فرو رفته اند بیشتر فرو خواهد برد . تاکتیک های فرار بجلو دیگر دورانش سر آمده است . اگر جنگی هم در بگیرد مردم تمام سلاحهایشان را نخست به سوی رهبران قاتل خود نشانه خواهند رفت . آنهایی که مسبب اصلی بدبختی هایشان هستند .
با این عکسهایی که در رسانه های بین المللی قرار گرفته است دیگر جای تردیدی نمانده است که این لات و لوت ها که مانند مغولها به سفارت انگلیس حمله کردند همان سگهای هاری هستند که قلاده شان در بیت ولایت است . آنهم در آستانه 16 آذر ، روزی که هر ساله زمین در زیر پای دیکتاتور به لرزه در می آید .
این سگهای هار در همه جا برای حفظ نظام حضور دارند از قتل های زنجیره ای تا حمله به خانه کروبی ، از بستن روزنامه ها تا گشودن آتش به تظاهر کنندگان بی دفاع و تجاوز در زندانها . بدون این عوامل مزدور اساسا نایب امام زمان یک روز نمی تواند بر تخت قدرت باقی بماند .
با این ترفندهای لو رفته ، رژیمی که در گرداب بحرانها دست و پا میزند و پنجه های تحریم گلویش را فشرده است کسی گول نخواهد خورد . سید علی و شرکایش خوب میدانند که پشم و پیلشان ریخته است و دیگر کسی برایشان تره هم خرد نمی کند . این بحران سازیها تنها آنها را در گردابی که فرو رفته اند بیشتر فرو خواهد برد . تاکتیک های فرار بجلو دیگر دورانش سر آمده است . اگر جنگی هم در بگیرد مردم تمام سلاحهایشان را نخست به سوی رهبران قاتل خود نشانه خواهند رفت . آنهایی که مسبب اصلی بدبختی هایشان هستند .
همان گونه که در عکس مشاهده میکنید عده ای از تروریستهای منفور حزب الله لبنان همانها که در خرداد ماه سال 1388 بسوی مردم دلیر ایران که با دست خالی به تظاهرات مسالمت آمیز زده بودند مستقیم آتش گشودند ، دیده میشوند . تروریستهایی که افسارشان مستقیم به بیت ولایت فقیه وصل است .
عکسهایی از تروریست های حزب الله در حمله به سفارت انگلیس در تهران
آیت الله گلپایگانی ، شعر خوانی زنان موجب مفاسد و حرام است
سئوال
گاهی اوقات مشاهده میشود زنان شاعره به حضور در برنامه های شب شعر به قرائت سرودهای خود که معمولا با احساسات شاعرانه و تغییر صداها و حرکات موزون دست ها است که مستلزم جلب توجه به متن است همراه می باشد می پردازند نظر حضرت عالی در این خصوص چیست ؟ .
جواب :
قال الله تعالی فلا تحصنن بالقول ... برنامه های مرقوم چون ساده و بی پیرایه انجام نمی شود و از تهییج و تحریک افرادی که به فرمایش قرآن در دل بیماری دارند مصون نیست و متضمن اختلاط زن و مرد و مفاسد بسیاری است مجاز نیست و گرایش به تشکیل این مجالس از وسوسه های شیطانی و تسویلات نفس اماره است .
آیت الله شیخ لطف الله صفا گلپایگانی
Monday, November 28, 2011
اوباما بیصبرانه در انتظار دیدار نوری مالکی
در این نقطه استراتژیکی دو رئیس جمهور یعنی اوباما و نوری مالکی به رایزنی خواهند پرداخت . قابل ذکر است که اوباما چندی قبل در همین محل با احمدی نژاد در باره رعایت حقوق بشر و خطر سلاح هسته ای به بحث و تبادل نظر و در نهایت به انتقاد پرداخت . احمدی نژاد هم در مقابل از وضعیت کارتون خوابها در آمریکا و بی بند و باری در غرب انتقاد کرد و تنها راه نجات جامعه استکباری را در پیروی بی چون و چرا از ولی امر مسلمین جهان دانست .
جزئیات این بحث و گفتگو در یک نامه فوق سری به بیت مقام معظم رهبری ارسال شد .
جزئیات این بحث و گفتگو در یک نامه فوق سری به بیت مقام معظم رهبری ارسال شد .
تبلیغات استکباری روی پیراهن تیم ملی والیبال ایران
تیم والیبال ایران در ادامه مسابقات جهانی والیبال در ژاپن با اقتدار و شایستگی تیم مصر قهرمان آفریقا را شکست داد . تیم مصر در برابر ایران حرفی برای گفتن نداشت و در سه ست پیاپی شکست خورد . فردا تیم ایران در یک مسابقه حساس و دیدنی به دیدار چین میرود .
در این مسابقات ایران به دلیل کمبود بودجه ورزشی تنها کشوری است که روی پیراهنش تبلیغات یک کشور استکباری یعنی ساعت رومر به چشم میخورد تا شکوه و جبروت نظام ولایی را در معرض دید جهانیان قرار دهد .
قابل ذکر است که مراجع تقلید دیدن این مسابقات را از طریق تلویزیون به دلیل وجود مسائل محرم و نامحرم برای زنان حرام در حرام دانستند و تاکید کردند که با حجاب کامل این مسابقات را با کسب اجازه از بزرگترها یعنی شوهران و پدران ، از طریق رادیو در خانه ها گوش دهند .
Sunday, November 27, 2011
Friday, November 25, 2011
علیاء ماجده المهدی در میدان تحریر مصر به زیر مشت و لگد مرتجعان مسلمان مصری قرار گرفت
وحوش مسلمان مصری علیا ماجده المهدی زن شجاع مصری را در میدان تحریر به زیر مشت و لگد گرفتنند و او را به علت نمایاندن پیکر عریان خود فاحشه لقب دادند و مانند همین مرتجعانی که بعد از سال 1357 در ایران زنها را در ایران با شعار « یا روسری یا توسری » به مثل برده ای به زندان خانه ها کشاندند و حقوق اولیه او را در زیر سم های خود لگد مال کردند . بر آنند تا حکومت اسلامی ، قوانین شریعت را اجرا کنند .
همانطور که انتظار میرفت روح خون آشام خمینی در مصر هم ظهور کرده است و مردهای ریش دار یا فکلی مسلمان با فریاد الله و اکبر و حفظ ناموس فاطمه زهرا پیمان بسته اند تا زنان را در اولین روزهای انقلابی که به لجن شریعت کشیده شده به مسلخ ببرند . زنان مانند تمامی انقلابات در منطقه اولین قربانیان متحجران اسلامی میباشند . زنانی که در قوانین و احکام و احادیث نصف مرد و کمتر محسوب میشوند و مغزشان معیوب و مروج فساد و بی بند و باری در جامعه میباشند . آنها باید در حبس خانگی مانده و به کلفتی و شغل شریف بر آوردن امیال مرد یعنی پایین تنه اش بپردازند .
در روزهای اخیر خبرنگاران بسیاری مورد تعرض و مزاحمت های جنسی بنیادگراهای مسلمان مصری قرار گرفته اند از جمله مونا الطحاوی و کارولین سینس خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس 3 ، همچنین در ماه ژانویه گذشته لارا لوگان خبرنگار شبکه خبری سی بی اس آمریکا در میدان التحریر قاهره مورد تجاوز جنسی قرار گرفت .
انقلاب مصر در اولین گام خود زیر رگبار ضربه های وحوشی قرار گرفته است که از انکشاف و تعمیق انقلاب میترسند ، چرا که اندیشه برابری زن و مرد به مرکز ثقل اندیشه مردسالاری که با نظام های سنتی گره خورده است ضربه وارد می آورد و آن را از بنیاد از هم میپاشد . در مصر بیش از 90 درصد از زنان دانشگاهی بیکارند و امکان پیدا کردن شغل پیدا نمی کنند . تجاوز به محارم در اطراف و اکناف این کشور بیداد میکند . به دختران به عنوان جنس درجه دو نگاه میکنند و آنها را از دخالت در سیاست باز میدارند . خلاصه همان غل و زنجیری که در دیگر کشورهای اسلامی بر دست و پاهای زنان بسته شده است در اینجا حاکم است و آنان را از حرکت در مسیر رشد و ترقیخواهی باز میدارد . بن بستی که تنها با میدان آمدن دوباره آنها و نبرد علیه نابرابریها و فرهنگ جهل و جنون به لحاظ تاریخی شکسته خواهد شد .
Thursday, November 24, 2011
متن فتوای قتل رفیق تقی توسط آیت الله محمد فاضل لنکرانی یا بربریت قرون وسطا در برابر جهان متمدن
متن استفتاء و جواب
سئوال
با سلام
اخیرا یکی از روزنامه های جمهوری آذربایجان به نام « صنعت » مقاله رفیق تقی روزنامه نگار مرتد آذری را در صفحات خود درج نموده است که مورد خشم و غضب مسلمانان منطقه قرار گرفته است ( همین مقاله همراه با ترجمه خدمتتان تقدیم می گردد ) .
نویسنده مقاله با تحلیلی می کوشد اروپا و دین آن را که مسیحیت است ، از هر لحاظ برتر و خاورمیانه و دین آن را که اسلام است از هر جهت پست و بی ارزش نشان بدهد . او در قسمتی از مقاله ساحت مقدس حضرت رسول اکرم را با کلمات ناپسند و نالایق توهین کرده تمامی مقدسات اسلام را به تمسخر گرفته و در پایان مقاله اعلام کرده است که هم این مطالب را آگاهانه از روی عمد نوشته است و باز هم خواهد نوشت .
ضمنا همین روزنامه بارها مقدسات اسلام را مورد هجوم و تحقیر قرار داده حتی در چند شماره خود کتاب منفور « آیه های شیطانی « سلمان رشدی » را منتشر کرده است .
سئوال وظیفه مسلمانان در قبال این امر غیر قابل تحمل چیست ؟
مقلدین حضرتعالی از آذربایجان
بسمه تعالی
چنین شخصی چنانچه مسلمان زاده باشد ، با اعترافات مذکور مرتد است و چنانچه کافر بوده از مصادیق ساب النبی است و در هر صورت بر فرض چنین اعترافاتی قتل او بر هر کسی که دسترسی داشته باشد لازم است و مسئول روزنامه مذکور که چنین افکار و عقایدی را با علم و توجیه منتشر می کند همین حکم را دارد . خداوند اسلام و مسلمین را از شر دشمنان حفظ فرماید. یریدون لیطفوا نورالله بافواهم والله متم نوره ولوکره الکافرون .
محمد فاضل لنکرانی - 85/9/4
خامنه ای این آیت الله را استوانه علمی و تحقیقی و انقلابی لقب داده بود .
« رفیق ناظر اوغلو تقی زاده » مشهور به رفیق تقی لی عضو سابق اتحادیه نویسندگان جمهوری آذربایجان که توسط افراد ناشناس !؟ به خاطر انتقام از انتشار عقایدش با ضربات چاقو به قتل رسید از سوی تاریک اندیشان مسلمان و علمای مرتجع به سلمان رشدی آذربایجان لقب گرفته بود .
این مراجع و پیروانشان در زمانی که جهان با گامهای محیرالعقول به سوی پیشرفت همه جانبه در سیر و سفر میباشد به لحاظ عقب ماندگی تاریخی و ماهیت پوسیده شان ، احکام قرون وسطایی برای مخالفان صادر میکنند و فرمان قتل و نابودی آنها را میدهند .
Tuesday, November 22, 2011
Monday, November 21, 2011
عکسهایی از درختی در زرآباد قزوین که در روز عاشورا از شاخه هایش خون می چکد
شاید عجیب و غریب بنظر برسد اما واقعی است . مراجع محترم تقلید آنهم معروف ترین و متقی ترین شان که هرگز مانند معصومین حتی یک بار در عمرشان دروغ نگفتند و نخواهند گفت ، با سند و مدرک و شواهد عینی سوگند میخورند که با چشمشان خونها را بر روی این درخت چنار در روزهای تاسوعا و عاشورا سالهای سال دیده اند .
التماس دعا « خرافه »
مرحوم سید موسی زرآبادی در کتاب « کرامات » نقل میکند :
در قریه زرآباد درختی در غرب امام زاده واجب التعظیم حضرت علی اصغر است که همه ساله در یوم عاشورا از آن درخت خون جاری میشود . همه ساله مردم زیادی در آن جا جمع می شوند محض رویت . تا به حال که سنه هزار و سیصد و بیست و دو است تخلف نکرده . ابوی مرحوم این فقیر الی الله قریب سی سال همه ساله دیده است و ایشان از ابوی خود نقل کردند همه ساله دیده است و ایضا ایشان نقل کردند از ابوی خود آقا سید بزرگی که همه ساله دیده اند .
... در سال گذشته که این ناچیز افتخار حضور داشته ، درست در لحظه اذان صبح خون جاری شد و بیش از چهار ساعت ادامه داشت .
آیت الله دستغیب شیرازی در کتاب داستان های شگفت نقل کرده است :
مسئله پیدایش خون از بعضی از جمادات و نباتات در بعض نواحی زمین هنگام عاشورای حسین که دلالت بزرگی مصیبت آن حضرت کند فی الجمله مسلم و مورد اتفاق مورخین شیعه و سنی است و برای اطلاع به کتاب شفاء الصدور مراجعه شود . در کتاب ریاض القدس قضیه مشاهده شدن ریختن خون از درختی که در زر آباد قزوین است . مفصلا نقل شده است و داستان کبوتران خونین بال و شفا یافتن چشم دختر یهودی از برکت خون مطهر امام حسین .
سالی شدم چو ذره عنان گیر آفتاب
مدحت گر رکاب همایون آن جناب
با خرقه ای ز سلسله ی غم رسیدگان
هم چشم رود بار زر آباد دیدگان
در پای آن درخت شب ماتم حسین
دیدم خون چکیدن نخل از غم حسین
شعر از جوهری در کتاب طوفان البکا
و همچنین مهدی پور در کتابش ( ص 99 ، 1378 ) نقل میکند :
آنچه را با چشم خود دیده ام برای شما میگویم ، اگر دروغ بگویم چشمم کور باد . آقای سید محمد مجتهد زرآبادی بودند ، من نبی امام زاده را خواب دیدم . آن وقت من حدود پانزده ساله بودم ، به من فرمود : ریشه درخت مرا آزار میدهد . من خواب خود را به آقا محمد مجتهد گفتم . ایشان چند نفر را انتخاب کردند و به من فرمودند ، تو نیز بیل و کلنگ و اره و مقداری گچ مهیا کرده . شبی به بقعه ی امامزاده رفتیم . در بقعه را بستیم و قبر مطهر را شکافتیم ، ریشه درخت بر سر امامزاده همانند بالش قرار داشت . ریشه بالا آمده بود و صورت امامزاده و سقف لحد نزدیک شده بود . نطر به اینکه من خواب دیده بودم ، به من امر فرمودند که دست هایم را زیر سر امامزاده بگذارم و سر مبارک را روی دستم نگهدارم تا ریشه را با اره ببرند ، جسد امامزاده تر و تازه بود ، به نظرم می رسید که 14 الی 15 سال داشته باشد ، تازه جای سبیل سبز شده بود، بر سر مبارکش جای ضربتی بود که گویی همین الان خونش بند آمده است . سر مقدس آن قدر با طراوت بود که من احساس می کردم امام زاده به حمام رفته و تازه از حمام بیرون آمده و هنوز بدنش را خشک نکرده است .
به اعتقاد اهالی این روستا و بنا بر روایات منقول ، درخت کهنسال و مقدس زرآباد در 70 کیلومتری قزوین در روز عاشورای سال 61 هجری و هم زمان با شهادت حضرت امام حسین در دشت کربلا میزبان یکی از مرغانی بود که از سوی خداوند مامور شده بود تا با آغشته کردن خون سیدالشهدا پیام سرخ شهدای کربلا را بر سراسر جهان برسانند . یکی از مرغان به آن دیار آمد وبا پرهای خونین خود بر شاخسار درخت چنار زرآباد نشست .
معاون فرهنگی و ارتباطات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین گفته است : این درخت هر سال در صبح عاشورا خون چکانی میکند . به همین دلیل عاشقان زیادی از سراسر کشور و هم چنین از کشورهای مختلف جهان مانند پاکستان و هند ، بحرین ، کویت ، افغانستان ، امارات و ... برای دیدن این درخت به این منطقه می آیند . سال گذشته حدود 22 هزار نفر در شب عاشورا از این درخت دیدن کردند و امسال هم تمهیداتی برای رفاه حال عزاداران حسینی در این منطقه پیش بینی شده و تجهیزات لازم هم در منطقه مستقر شده است .
رساله چنار خونین در نوشته های زیر نقل شده است .
1 - رساله چنار خون بار اثر میرزا قوام الدین محمد بن مهدی حسینی سیفی قزوینی 2 - مخزن البکا اثر ملا محمد صالحبرغانی
3 - کرامات اثر سید موسی زرآبادی
4 - مقتل سفینه النجات اثر ابن علی شیرازی
5 - نفایس الاخبار اثر واعظ اصفهانی
6 - رساله چنار خونبار اثر میرزا رضا کامل حسینی قزوینی
7 - منتخب التواریخ اثر محمد هاشم خراسانی
8 - کتاب بیان الفرقان اثر شیخ مجتبی قزوینی
9 - مستدرک سفینه البحار اثر نمازی شاهرودی
10 - داستان های شگفت اثر آیت الله دستغیب
11 - آیت الله مظفری در ایضاح الحجه
12 - آیت الله شوشتری در اشک روان بر امیر کاروان
13 - تعلیقة العروة الوثقی آیت الله سید شهاب الدین المرعشی
آیت الله دستغیب شیرازی در کتاب داستان های شگفت نقل کرده است :
مسئله پیدایش خون از بعضی از جمادات و نباتات در بعض نواحی زمین هنگام عاشورای حسین که دلالت بزرگی مصیبت آن حضرت کند فی الجمله مسلم و مورد اتفاق مورخین شیعه و سنی است و برای اطلاع به کتاب شفاء الصدور مراجعه شود . در کتاب ریاض القدس قضیه مشاهده شدن ریختن خون از درختی که در زر آباد قزوین است . مفصلا نقل شده است و داستان کبوتران خونین بال و شفا یافتن چشم دختر یهودی از برکت خون مطهر امام حسین .
سالی شدم چو ذره عنان گیر آفتاب
مدحت گر رکاب همایون آن جناب
با خرقه ای ز سلسله ی غم رسیدگان
هم چشم رود بار زر آباد دیدگان
در پای آن درخت شب ماتم حسین
دیدم خون چکیدن نخل از غم حسین
شعر از جوهری در کتاب طوفان البکا
و همچنین مهدی پور در کتابش ( ص 99 ، 1378 ) نقل میکند :
آنچه را با چشم خود دیده ام برای شما میگویم ، اگر دروغ بگویم چشمم کور باد . آقای سید محمد مجتهد زرآبادی بودند ، من نبی امام زاده را خواب دیدم . آن وقت من حدود پانزده ساله بودم ، به من فرمود : ریشه درخت مرا آزار میدهد . من خواب خود را به آقا محمد مجتهد گفتم . ایشان چند نفر را انتخاب کردند و به من فرمودند ، تو نیز بیل و کلنگ و اره و مقداری گچ مهیا کرده . شبی به بقعه ی امامزاده رفتیم . در بقعه را بستیم و قبر مطهر را شکافتیم ، ریشه درخت بر سر امامزاده همانند بالش قرار داشت . ریشه بالا آمده بود و صورت امامزاده و سقف لحد نزدیک شده بود . نطر به اینکه من خواب دیده بودم ، به من امر فرمودند که دست هایم را زیر سر امامزاده بگذارم و سر مبارک را روی دستم نگهدارم تا ریشه را با اره ببرند ، جسد امامزاده تر و تازه بود ، به نظرم می رسید که 14 الی 15 سال داشته باشد ، تازه جای سبیل سبز شده بود، بر سر مبارکش جای ضربتی بود که گویی همین الان خونش بند آمده است . سر مقدس آن قدر با طراوت بود که من احساس می کردم امام زاده به حمام رفته و تازه از حمام بیرون آمده و هنوز بدنش را خشک نکرده است .
به اعتقاد اهالی این روستا و بنا بر روایات منقول ، درخت کهنسال و مقدس زرآباد در 70 کیلومتری قزوین در روز عاشورای سال 61 هجری و هم زمان با شهادت حضرت امام حسین در دشت کربلا میزبان یکی از مرغانی بود که از سوی خداوند مامور شده بود تا با آغشته کردن خون سیدالشهدا پیام سرخ شهدای کربلا را بر سراسر جهان برسانند . یکی از مرغان به آن دیار آمد وبا پرهای خونین خود بر شاخسار درخت چنار زرآباد نشست .
معاون فرهنگی و ارتباطات سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین گفته است : این درخت هر سال در صبح عاشورا خون چکانی میکند . به همین دلیل عاشقان زیادی از سراسر کشور و هم چنین از کشورهای مختلف جهان مانند پاکستان و هند ، بحرین ، کویت ، افغانستان ، امارات و ... برای دیدن این درخت به این منطقه می آیند . سال گذشته حدود 22 هزار نفر در شب عاشورا از این درخت دیدن کردند و امسال هم تمهیداتی برای رفاه حال عزاداران حسینی در این منطقه پیش بینی شده و تجهیزات لازم هم در منطقه مستقر شده است .
رساله چنار خونین در نوشته های زیر نقل شده است .
1 - رساله چنار خون بار اثر میرزا قوام الدین محمد بن مهدی حسینی سیفی قزوینی 2 - مخزن البکا اثر ملا محمد صالحبرغانی
3 - کرامات اثر سید موسی زرآبادی
4 - مقتل سفینه النجات اثر ابن علی شیرازی
5 - نفایس الاخبار اثر واعظ اصفهانی
6 - رساله چنار خونبار اثر میرزا رضا کامل حسینی قزوینی
7 - منتخب التواریخ اثر محمد هاشم خراسانی
8 - کتاب بیان الفرقان اثر شیخ مجتبی قزوینی
9 - مستدرک سفینه البحار اثر نمازی شاهرودی
10 - داستان های شگفت اثر آیت الله دستغیب
11 - آیت الله مظفری در ایضاح الحجه
12 - آیت الله شوشتری در اشک روان بر امیر کاروان
13 - تعلیقة العروة الوثقی آیت الله سید شهاب الدین المرعشی
Saturday, November 19, 2011
Thursday, November 17, 2011
دختران عرب ، ما همه علیا ماجده المهدی هستیم
بیداری ضد اسلامی از نوع بنیادگرانه آن به مصر رسیده است . علیا ماجده المهدی ، آب که نه سیل در خوابگه جهان عرب ریخته شده است . آنچنان سیلی مهیب که از توفان نوح نیز در کشورهای اسلامی خطرناکتر و مهیب تر است . بزرگترین تابوی جهان اسلام یعنی نمایش پایین تنه زن در معرض عموم قرار گرفته است . آنهم توسط دختری 20 ساله و جد اندر جد مسلمان .
حکومت اسلامی که از دیدن یک تار موی زن پایه های حکومتش به لرزه می افتد ، تا بحال پوزه بند بر روزنامه های حکومتی در باره نحوه انتشار این خبر زده است . خدا میداند که در بیت علمای عظما و طویله های حوزوی چه میگذرد . از خبرهای واصله چنین بنظر میرسد که سه روز عزای عمومی اعلام شده است و گروه های مخوف استشهادی در کشورهای اسلامی که رگ غیرتشان آتش گرفته است ، آماده فتوای مراجع محترم میباشند تا بمب و نارنجک به خود ببندند و این دختر جسور را که پرده های حیای 1400 ساله جهل و جنون را دریده است با عمل انتحاری به سزای عمل خود برسانند .
وبلاگ علیا در هر روز بیش از یک میلیون بیننده دارد و با اینهمه مراجعه کننده ، رکورد دار در جهان عرب گشته است . جالب توجه است که در هزاران هزار کامنت مراجعه کنندگان وبلاگ ، مردهای مخالف از این عمل یعنی به معرض گذاشتن پیکر لخت و عور علیا بیشتر از موافقین آن میباشند . در طرف دیگر طیف زنان موافق این حرکت جسورانه بیشتر از مخالفان آن میباشند . این نظرها عمق تفکر مردسالاری را در جهان اسلام به معرض دید جهانیان قرار میدهد . تفکری که زن را ملک و کالای نرهای مسلمان قرار میدهد .
علیا در وبلاگ شخصی خود که آن را یاد داشتهای یک زن انقلابی نامیده است نوشته است :
« نخست در باره زنانی که در آغاز دهه 70 میلادی در دانشکده هنرهای زیبا به عنوان مدل در برابر نقاشان مرد لخت می شدند قضاوت کنید و کتابهای هنری را پنهان کرده ، مجسمه های برهنه را بشکنید . سپس در برابر آینه لخت شوید و بدن ها ی خود را که با دید تحقیر آمیز به آنها نگاه میکنید به آتش بکشید تا پیش از فرستادن اهانت هایی با مضمون تبعیض جنسی به من و نفی حق آزادی بیان من ، برای همیشه از عقده های جنسی خود رها شوید » .
« نخست در باره زنانی که در آغاز دهه 70 میلادی در دانشکده هنرهای زیبا به عنوان مدل در برابر نقاشان مرد لخت می شدند قضاوت کنید و کتابهای هنری را پنهان کرده ، مجسمه های برهنه را بشکنید . سپس در برابر آینه لخت شوید و بدن ها ی خود را که با دید تحقیر آمیز به آنها نگاه میکنید به آتش بکشید تا پیش از فرستادن اهانت هایی با مضمون تبعیض جنسی به من و نفی حق آزادی بیان من ، برای همیشه از عقده های جنسی خود رها شوید » .
بی شک این حرکت علیا کمتر از ریختن بمب هسته ای بر سر و روی ممالک اسلامی نیست . هر کوچه و برزنی ، از خرد و بزرگ این عکسها نقل بحث مجلسشان گشته است . روشنفکران مسلمان حتی آنان که سکولاریست خود را قلمداد میکنند پا در هوا و در میان آسمان و ریسمان مانده اند و نطق هایشان کور شده و کاسه چه کنم در دست گرفته اند .
بنظر میرسد که علیا تیرش را در این جنگی که در پیش گرفته است درست به وسط سیبل زده است . به مرکز ثقل مردسالاری و مخالفان هر کاری در توجیه آن بیابند ، مانند میخ دو شاخ دیگر در زمین فرو نمی رود . کاری که میباید نمی شد شد ،
بی شک زندگی علیا ماجده المهدی در معرض خطر قرار دارد . جوامع اسلامی حتی سکولارهایش این عمل را بر نمی تابند . او با این عمل با زندگی اش ریسک کرده است و خشم و غضب میلیونها تن را بر انگیخته است . خودش این عمل را دفاع از حقوق زنان و آزادی آنها که پس از سرنگونی دیکتاتوری مبارک در معرض خطر قرار گرفته است نام نهاده است . چرا که زنان خود صاحب پیکر خود میباشند همان شعارهایی که در دهه های 60 روشنفکران و هیپی های غربی میگفتند .
بی شک این جنگ ادامه خواهد داشت ، جنگ ایدئولوژی جنسیت در برابر ایدئولوژی ای که زن را صاحب و برده هیچ کس نمی داند .
بی شک این جنگ ادامه خواهد داشت ، جنگ ایدئولوژی جنسیت در برابر ایدئولوژی ای که زن را صاحب و برده هیچ کس نمی داند .
Saturday, November 12, 2011
Friday, November 11, 2011
تنها در ایران اسلامی !؟ کشتن الاغها و فروش آن به جای گوشت گاو و گوسفند
+18
ببینید چگونه قصابها الاغها را در تهران میکشند و در رستورانها یا قصابی ها به جای گوشت گاو و گوسفند به خورد
ببینید چگونه قصابها الاغها را در تهران میکشند و در رستورانها یا قصابی ها به جای گوشت گاو و گوسفند به خورد
مردم میدهند .
حجاب ، عین فساد است
هر چند زن را امر کنی که پنهان شود ، او را دغذغه خود را نمودن بیشتر شود و خلق را از نهان شدن او رغبت به آن بیش گردد ، پس تو نشسته ای و رغبت را از دو طرف زیادت کنی و پنداری که اصلاح می کنی .
آن ، خود عین فساد است ، اگر او را گوهری باشد که نخواهد که فعل بد کند اگر منع کنی یا نکنی او بر طبع نیک و سرشت پاک خود خواهد رفت و اگر به عکس این باشد ، باز همچنان بر طریق خود خواهد رفتن ، منع ، جز رغبت افزون نمی کند .
فیه مافیه « مولانا »
Thursday, November 10, 2011
Wednesday, November 09, 2011
وفا سلطان زن روشنفکر عرب - من نه مسلمان نه مسیحی ، من یک انسانم
جنگ و جدالی که در چهار گوشه جهان رخ میدهد ، جنگ بین ادیان یا جنگ تمدنها نیست بلکه جنگ بین دو ضدین است . دو دوران ، جنگ میان تفکری که به قرون وسطا تعلق دارد و تفکری که تعلق به قرن 21 دارد . جنگ بین متمدنها و ارتجاع است .
بین بربریت و تفکرات راسیونالیستی ، بین آزادی و آنهایی که این حقوق را لگد مال میکنند . بین دموکراسی و دیکتاتوری است . بین حقوق بشر در یک طرف و در طرف دیگر طیف ، آنها که آن را سرکوب میکنند . بین آنها که با زنها مثل حیوان بر خورد میکنند و کسانی که با آنها مثل انسان رفتار میکنند . امروز آنچه را که شاهدیم درگیری تمدنها نیست . تمدنها با هم جنگ و جدال نمی کنند . آنها با هم رقابت سالم میکنند . مسلمانان سرمنشا این دوگانگی ها میباشند و درگیری بین تمدنها را بوجود آوردند ، پیغمبر اسلام گفت : به من دستور داده شده ( وحی ) است با آنهایی که به الله ایمان نمی آورند بجنگم تا به خدا و رسول او ایمان بیاورند .
وقتی مردم به مسلمان و غیر مسلمان تقسیم میشوند و ندا در میدهند با آنها بجنگند تا ایمان بیاورند . مسبب این درگیری ها هستند .
برای آنکه آنها را باز داریم باید در کتاب قرآن و دیگر منابع آموزشی اسلامی که مملو از تحریک و درگیری با کافران است بازبینی کنیم . .... چه تمدنی بر روی این کره خاکی اجازه میدهد که دیگران را با القابی زشت صدا بزنند که خودشان انتخاب نکردند . یکی را اهل ذمه و دیگری را اهل کتاب و دیگران را بوزینه و خوک که مورد خشم و غضب خدا قرار گرفتند .
من مسیحی نیستم یا مسلمان و یهود . من یک انسان سکولار میباشم که به دنیای متافیزیک باور ندارم ولی به حقوق بقیه احترام میگذارم .
بین بربریت و تفکرات راسیونالیستی ، بین آزادی و آنهایی که این حقوق را لگد مال میکنند . بین دموکراسی و دیکتاتوری است . بین حقوق بشر در یک طرف و در طرف دیگر طیف ، آنها که آن را سرکوب میکنند . بین آنها که با زنها مثل حیوان بر خورد میکنند و کسانی که با آنها مثل انسان رفتار میکنند . امروز آنچه را که شاهدیم درگیری تمدنها نیست . تمدنها با هم جنگ و جدال نمی کنند . آنها با هم رقابت سالم میکنند . مسلمانان سرمنشا این دوگانگی ها میباشند و درگیری بین تمدنها را بوجود آوردند ، پیغمبر اسلام گفت : به من دستور داده شده ( وحی ) است با آنهایی که به الله ایمان نمی آورند بجنگم تا به خدا و رسول او ایمان بیاورند .
وقتی مردم به مسلمان و غیر مسلمان تقسیم میشوند و ندا در میدهند با آنها بجنگند تا ایمان بیاورند . مسبب این درگیری ها هستند .
برای آنکه آنها را باز داریم باید در کتاب قرآن و دیگر منابع آموزشی اسلامی که مملو از تحریک و درگیری با کافران است بازبینی کنیم . .... چه تمدنی بر روی این کره خاکی اجازه میدهد که دیگران را با القابی زشت صدا بزنند که خودشان انتخاب نکردند . یکی را اهل ذمه و دیگری را اهل کتاب و دیگران را بوزینه و خوک که مورد خشم و غضب خدا قرار گرفتند .
من مسیحی نیستم یا مسلمان و یهود . من یک انسان سکولار میباشم که به دنیای متافیزیک باور ندارم ولی به حقوق بقیه احترام میگذارم .
آخرین عکس دهان گشاد
این رژیم مانند کنه به پیکر هر چیزی که رنگ و بویی از جنبش آزادیخواهی دارد می چسبد و نه تنها خونش را میمکد بلکه آن را لوث میکند و شکل لجن گرفته ولایی به آن میدهد . یعنی همان کاری را که هم اکنون در رابطه با خیزشهایی که بهار عرب لقب گرفته است انجام میدهد و ضعف انقلاب شان را در کمبود ولایت فقیه عنوان میکنند تا همین بلایی را که بر سر ایران و ایرانی آورده اند در آنجا هم انجام دهند .
در رابطه با جنبش 99 درصدی ها هم همین مسیر را در پیش گرفته است . ائمه مفت خور جمعه در تریبونها این جنبش ضد سرمایه داری را در رابطه با جهانی شدن اسلام و ظهور مهدی موعود قلمداد میکنند . این آخوندهای هرزه و جاکش دروغ را با نافشان گره زده اند و شعارها را صد و هشتاد درجه میچرخانند تا ثابت کنند که جهان تشنه جام زهر اسلام ناب محمدی میباشد . همان اسلامی که در ایران پایه هایش با چوبه های دار و خون گرسنگان بر پا شده است .
Tuesday, November 08, 2011
آقای اوباما ، جنگ یک نعمت الهی نیست بلکه خیانت به جنبش آزادیخواهی مردم ایران است
دوباره آمریکا و متحدانش بر طبل جنگ میکوبند و میخواهند با بمب و موشک دموکراسی در ایران بیاورند . احمقانه است که فکر کنیم آنها تنها پایگاههای نظامی را نابود میکنند . تجربه نشان داده است که استعمار تحت لوای کمک به مردم در زنجیر در قدم اول همگام با موشک باران پایگاههای نظامی ، زیر ساختهای صنعتی مملکت را نیز نابود می کند . ما تجربه خونین عراق این کشور همسایه را در پیش رو داریم . میلیونها پناهنده ، نابودی شالوده های اقتصادی ، شکنجه های مخوف اسیران در ابوغریب ، روی کار آوردن دیکتاتور جدید ، دهها هزار کشته ، ناامنی ، فقر ، گرسنگی و تبعات بمب های ریخته شده که هزاران هزار کودک و پیر و جوان را دچار بیماری های لاعلاج کرده است . آمریکا همه این جنایات را تحت لولوی داشتن سلاح اتمی و بشارت دموکراسی انجام داده است . یعنی کاری کرده است که مردم عراق حسرت روزهای دیکتاتوری صدام را میخورند .
در این 32 سال آمریکا تنها سیاست مغازله و لاس زدن با آخوندهای حاکم را در پیش گرفته است و صورت مساله اصلی ملت ایران را که سرنگونی رژیم فاشیستی اسلامی است را با سلاح اتمی تغییر داده است . خطوط استرتژیک و تاکتیکی اش همواره در جهت نابودی آلترناتیو دموکراتیک در ایران بوده است یعنی تغییر رژیم از راه جنگ و روی کار آوردن نیروهایی که نه در جهت جامعه ای سکولار و مردم سالار که در جهت وابستگی حرکت میکنند . ماهیت و جوهر سیاست هایشان همان روندی است که در 28 مرداد دنبال کردند یعنی خنجر از پشت به جنبش استقلال طلبانه و آزادیخواهی ایران .
آقای اوباما
جنگ برای مردم ایران بر خلاف گفته خمینی یک نعمت بزرگ الهی نیست . این عمل ننگین جز طولانی تر کردن عمر متحجران مذهبی و اسلام طالبانی در منطقه و کشتار حرث و نسل همانطور که تجربه نشان داده است ندارد . ایران را به میدان خونین آزمایش زرادخانه های فوق مدرن و فروش تسلیحات و تروریسم لگام گسیخته نظامی نکنید .
آقای اوباما
جنگ برای مردم ایران بر خلاف گفته خمینی یک نعمت بزرگ الهی نیست . این عمل ننگین جز طولانی تر کردن عمر متحجران مذهبی و اسلام طالبانی در منطقه و کشتار حرث و نسل همانطور که تجربه نشان داده است ندارد . ایران را به میدان خونین آزمایش زرادخانه های فوق مدرن و فروش تسلیحات و تروریسم لگام گسیخته نظامی نکنید .
آقای اوباما
در این سالهای تاریک دیکتاتوری که چتر وحشت بر این مرز و بوم سایه افکنده است . شما در عمل نشان دادید که با همه جار و جنجالهای توخالی در سمت و سوی آخوندهای هرزه درا حرکت میکنید . مردم ما در سال 88 شعار میدادند یا با ما یا با ولایت فقیه ، آنها منظورشان را دو پهلو و محترمانه به شما رساندند و گفتند که دست از حمایت جنایتکاران حاکم در ایران بر دارید ، اما شما پنبه در گوشتان چپاندید و خود را به کوچه علی چپ زدید و همان سیاست های کهنه شده استعماری را پیش گرفتید . شما بهتر آن دیدید که این فاشیست ها روی کار بمانند تا نیروهایی مستقل و دموکرات در این میهن زمام امور را بدست بگیرند .
شما همیشه آماده اید که با مغزهای بیمار و جنگ طلبانه تان بمب و موشک مانند نقل و نبات روی سر مردم ببارید اما یک هزارم آن کمکها را در راستای حقوق بشر بکار نمی برید . ایران رتبه اول اعدام را به نسبت جمعیت در جهان دارد ، در زندانها شکنجه و تجاوز میکند ، پایگاه استراتژیک حمایت از تروریستها در منطقه میباشد و در داخل هر صدای حق طلبانه را سرکوب میکند و شما خاک در چشم مردم میپاشید و آنها را به سمت و سوی راههای خاکی و هرز میبرید .
شما با این سیاست ها مردم ایران را تحقیر میکنید که استحقاق دموکراسی را ندارند و حتما یک آقا بالا سر باید از آن سوی مرزها با جیمزباند بازی و کشت و کشتار آزادی را برایشان در حمام های خون بهمراه بیاورد .
راستی را حمایت های نظامی شما از مردم لیبی چه ارمغانی را به همراه داشت ، جز فاشیسم اسلامی . هم اکنون بر فراز ساختمانهای دولتی در آن کشور به جای پرچمهای آزادی ، پرچم القاعده به چشم میخورد . یک دیکتاتور را سر نگون کردید ، اما دیکتاتوری دهها بار مخوف تر در حال روی کار آمدن است . اپوزیسیونی که در قدم اول چند همسری را آزاد و خواهان حکومت دیکتاتوری از نوع اسلامی آن شده است .
ملت ایران یکبار از چاله به چاه افتاده است . دیگر فریب گرگها را در پوستین میشها نخواهد خورد . دست از حمایت از خامنه ای و مماشات با او بر دارید . به انتخاب این ملت که نابودی تام و تمام این رژیم دیکتاتوری است احترام بگذارید . مردم ایران آنقدر شجاع هستند که در برابر رژیمی که در دور تسلسلی مرگبار از بحرانها دست و پا میزند و در حال لت و پار کردن بهترین همراهان خود در سالهای جنایت و کشتار میباشد ، خود به میدان بیایند و مشت آهنین خود را بر پوزه ولایت مطقه فقیه بکوبند و این نظام سر و پا فساد را در تمامیتش سرنگون کنند .
Saturday, November 05, 2011
Friday, November 04, 2011
فواید شراب ، شراب تنها نوشیدنی نیست بلکه داروی شفا بخش است
شراب سفید و رقیق برای کسانی که مزاج گرم دارند خوب است و سر درد نمی آورد و ممکن است که بمناسبت رطوبت بخشی ، سردرد ناشی از التهاب معده را از بین ببرد و یا سبک تر گرداند . شراب صاف شده همراه انگبین و نان نیز - بویژه اگر قبل از نوشیدن به مدت دو ساعت با هم آمیخته گردند همان کار را انجام دهند .
برای کسی که فربهی و نیرومدی آرزو می کند ، شراب شیرین و غلیظ توصیه می شود . لیکن باید از بند آمدن ها بر حذر باشد . برای کسی که سرد مزاج و بلغمی است شراب سرخ و کهنه بی فایده نیست و علت آنرا سابقا بیان کردیم . قبل از هضم شدن و سرازیر شدن لقمه نباید مایعی به میان آید . اگر غذا بد کیموس باشد نباید موقع خوردن آن و حتی بعد از هضم آن نوشابه ای خورد زیرا مواد آبکی ، میموس بد را تا نقاط دور دست بدن می برد .
نوشیدن شراب بر روی میوه بویژه بر روی خربزه خوب نیست . نوشیدن شراب باید با پیمانه های کوچک شروع شود و این روش بهتر از نوشیدن با پیمانه های بزرگتر است . کسی که به شراب عادت داشته باشد چنانچه در هنگام غذا خوردن سه پیمانه سر کشد زیانی نمی بیند . اگر به شراب خو نگرفته است و دارای تن سالم است ، چنانچه بعد از رگ زدن مقداری از آن بنوشد بی فایده نیست . کسانی که بیماری زهره دارند و کسانی که تر مزاجند از شراب بهره می بینند . زیرا شراب زهره را می راند و رطوبت را پخته می گرداند .
هر قدر عطر شراب بیشتر بوی آن در افزایش و مزه آن لذیذ تر باشد ، نوع آن بهتر است . شراب بهترین غذا رسان به تمام بخش های بدن است . شراب بلغم را می گدازد ، صفرا را از ادرار و مشابه آن بیرون می راند ، سودا را می لغزاند و آسان بیرون می کند و بازگشت آن مانع می شود ، هر بند آمده ای را بدون اینکه گرمی بیگانه را زیاد بکار برد آب می سازد و می گدازد . انواع شراب را در جای خود توصیف خواهیم کرد . کسی که مغزش نیرومند است و با شراب به آسانی مست نمی شود و مغز وی بخارهای بالا رو و ناپسندیده را پذیرا نیست و از شراب بجز گرمای مناسب مزاج را نمی پذیرد ، از تاثیر شراب چنان صفای ذهنی بر او دست می دهد که ذهن های دیگر ره آن نمی رسد . در اشخاصی که حالت مغز بر عکس آن است ، کنش های شراب نیز بر عکس می باشد .
کسی که سینه اش بی توان است و در فصل زمستان نفس تنگی بر او عارض می شود نباید زیاد شراب بخورد و اگر بخورد معده اش نباید پر از طعام باشد و باید در غذایش ماده جریان اندازنده ای باشد تا اگر معده از شراب و طعام انباشته شد براند و بهتر است که جهت آسودگی آب انگبین بنوشد و آنرا باز بیرون دهد و بعد دهان را با سرکه و انگبین و رخساره را با آب سرد بشوید .
بدان که : شراب کهنه را باید در رده داروها قرار داد نه رده غذاها ، شراب نورسیده برای کبد خوب نیست و کبد را بر اثر باد کردن و اسهال دادن به شورش می اندازد . بهترین شراب ها آن است که نه کهنه و نه بسیار تازه است بلکه میانه قرار دارد ، صاف است و سفیدی اش به سرخی می زند ، خوش بوست و طعم آن بین ترش و شیرین یعنی میخوش است .
بهترین شراب که شراب شسته نام دارد آن است که سه پیمانه پونه کوهی و یک پیمانه آب را هم بحدی بجوشانند که حجم آن به دو سوم اولیه برسد .
کسی که از خوردن شراب احساس سوزش می کند باید بعد از نوشیدن آن انار و آب بمکد و فردای آنروز در ناشتا شربت افسنطین بنوشد و کمی غذا بخورد و استحمام کند .
بدان : شراب آمیخته با آب ، معده را سست و تر می گرداند و زودتر مستی می آورد ، زیرا آبی که در آن است آنرا زودتر بمقصد می رساند ، شراب آمیخته با آب ، پوست را صیقل میدهد و نیروهای روانی را تشدید می کند .
کسی که خود را خردمند می داند نباید ناشتا ، قبل از اینکه اندامهای تر مزاجش آب کافی دریافت کنند شراب بخورد و نباید کمی بعد از حرکات دشوار و خسته کننده شراب میل نماید ، زیرا در این حالات مغز و پی آسیب می بینند و ترنجیدگی ، بهم خوردن عقل و و یا بیماری ها روی می آورند و یا مواد دفعی گرم پدید می آیند .
برخی معتقدند اگر انسان یک یا دو بار در ماه مست شود خوبست زیرا نیروهای روانی سبکبار میشود و می آسایند و ادرار و عرق بیرون می روند ، مواد دفعی می گدازند و بویژه مواد بیرون ریختنی معده آب می شود و دفع می گردند .
شراب خوردن خردسالان بدان می ماند که چوب نازک سوزان را در آتش بیندازند . پیران تا می توانند بنوشند . جوانان باید اندازه نگهدارند که اندازه نکوست . شراب مناسب برای جوانان ، شراب کهنه و آمیخته با آب انار یا آب سرد و این مانع می شود که آسیب ببینند و مزاجشان بسوزد ...
قانون در طب - تالیف شیخ الرئیس ابن سینا
کتاب اول ابن القفطی - تاریخ الحکما - چاپ لایپزیک
کسی که سینه اش بی توان است و در فصل زمستان نفس تنگی بر او عارض می شود نباید زیاد شراب بخورد و اگر بخورد معده اش نباید پر از طعام باشد و باید در غذایش ماده جریان اندازنده ای باشد تا اگر معده از شراب و طعام انباشته شد براند و بهتر است که جهت آسودگی آب انگبین بنوشد و آنرا باز بیرون دهد و بعد دهان را با سرکه و انگبین و رخساره را با آب سرد بشوید .
بدان که : شراب کهنه را باید در رده داروها قرار داد نه رده غذاها ، شراب نورسیده برای کبد خوب نیست و کبد را بر اثر باد کردن و اسهال دادن به شورش می اندازد . بهترین شراب ها آن است که نه کهنه و نه بسیار تازه است بلکه میانه قرار دارد ، صاف است و سفیدی اش به سرخی می زند ، خوش بوست و طعم آن بین ترش و شیرین یعنی میخوش است .
بهترین شراب که شراب شسته نام دارد آن است که سه پیمانه پونه کوهی و یک پیمانه آب را هم بحدی بجوشانند که حجم آن به دو سوم اولیه برسد .
کسی که از خوردن شراب احساس سوزش می کند باید بعد از نوشیدن آن انار و آب بمکد و فردای آنروز در ناشتا شربت افسنطین بنوشد و کمی غذا بخورد و استحمام کند .
بدان : شراب آمیخته با آب ، معده را سست و تر می گرداند و زودتر مستی می آورد ، زیرا آبی که در آن است آنرا زودتر بمقصد می رساند ، شراب آمیخته با آب ، پوست را صیقل میدهد و نیروهای روانی را تشدید می کند .
کسی که خود را خردمند می داند نباید ناشتا ، قبل از اینکه اندامهای تر مزاجش آب کافی دریافت کنند شراب بخورد و نباید کمی بعد از حرکات دشوار و خسته کننده شراب میل نماید ، زیرا در این حالات مغز و پی آسیب می بینند و ترنجیدگی ، بهم خوردن عقل و و یا بیماری ها روی می آورند و یا مواد دفعی گرم پدید می آیند .
برخی معتقدند اگر انسان یک یا دو بار در ماه مست شود خوبست زیرا نیروهای روانی سبکبار میشود و می آسایند و ادرار و عرق بیرون می روند ، مواد دفعی می گدازند و بویژه مواد بیرون ریختنی معده آب می شود و دفع می گردند .
شراب خوردن خردسالان بدان می ماند که چوب نازک سوزان را در آتش بیندازند . پیران تا می توانند بنوشند . جوانان باید اندازه نگهدارند که اندازه نکوست . شراب مناسب برای جوانان ، شراب کهنه و آمیخته با آب انار یا آب سرد و این مانع می شود که آسیب ببینند و مزاجشان بسوزد ...
قانون در طب - تالیف شیخ الرئیس ابن سینا
کتاب اول ابن القفطی - تاریخ الحکما - چاپ لایپزیک
Subscribe to:
Posts (Atom)