Saturday, January 07, 2012

ملاصدرا بزرگترین فیلسوف جهان اسلام ، زن برای سکس و بارکشیدن خلق شده است



ملاصدرا مغز متفکر روحانیان و بزرگترین فیلسوف جهان اسلام در سده 11 هجری قمری  در اسفار تاکید میکند :
و از عنایات الهی در خلقت زمین تولد حیوانات مختلف است که بعضی برای خوردن اند و بعضی برای سوار شدن . . .  و بعضی برای بارکشیدن . . .  و بعضی برای تحمل . . . و بعضی برای نکاح و آمیزش . . . و بعضی برای تهیه لباس و رثاث خانه 

حاج ملا هادی سبزواری فقیه و متکلم و فیلسوف بی نظیر شیعه ( 1289 - 1212 هجری قمری )   در تعلیقه خود بر اسفار ملاصدرا مینویسد :

در ادراج و داخل کردن زن در سلک حیوانات اشاره لطیفی وجود دارد ، به این معنا که زنها به سبب ضعف عقولشان و جمود و انحصارشان بر ادراک جزئیات و رغبت آنها در زخارف دنیا ، از روی حق و صدق نزدیک است ملحق به حیوانات زبان بسته بشوند چرا که اغلب سیره آنها حکم دوابّ و چارپایان را دارد ولی کساء و پوشش آنها به صورت انسان است  تا اینکه از مصاحبت با آنها و بر خوردشان تنفر حاصل نشود ، و در نکاح با آنها رغبت و میل حاصل شود و از این جهت در شرع مطهر ، جانب و طرف مردان غلبه پیدا کرده است .
اشاره تلمیحی به آیه ( نساء/34 ) و مردان بر زنان در کثیری از احکام مثل طلاق و نشوز ( امتناع نفقه مرد از زن و دوری کردن از فراش زوجه خود ) و ادخال ضرر بر روی ضرر و غیره تسلطا دارند ، بر خلاف بعضی از احکام پس ستاره ریز کجا با آفتاب قابل مقایسه است .


********
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی حجت الاسلام محمد باقر خراسانی گفته بود که اسفار ملاصدرا که ملقب به صدر المتالهین است توسط آیت الله ممدوحی و  6 استاد برتر یعنی حجج اسلام غلامرضا فیاض ، حمید پارسانیا ، مرتضی جوادی ، ربانی گلپایگانی  در حوزه علمیه تدریس می کنند و همچنان برای خواهران طلبه کلاس ویژه تدریس جلد هشت اسفار گذاشته شده است .


No comments:

Post a Comment