Friday, July 12, 2013

حمام زنانه





 در کتاب فوائد الرضوبه صفحه 333 نقل شده است مرحوم سيد علي بن طاووس كه از سيدان بزرگوار و عالم پرهيز كار و با تقوا که در نجف اشرف  زندگي مي كرده  در يكي از روز هاي زندگيش عده اي از زنان به حضور اين سيد بزر گوار رسيدند و با تعجب با اين عالم بزرگوار عرض كردند كه ما در حمام بوديم و موقي كه می خاستيم براي شستشو و نظافت به داخل حمام برويم در كنار خود حصير هاي ديديم كه دائم باز مي شد ومجددا بسته مي شد با تو جه به ايننكه آن محل را خوب جستجو كرديم كسي يا شخصي را نيافتيم و از ترس از محل خارج شديم اين سيد بزر گوار مي فرمايد با صحبتهاي كه اين خانمها كردند و من به آنها اعتماد داشتم كه آنها دروغ نمي گويند متوجه شدم اين كار به دست جنيان انجام مي شود با راهنماي آن خانمها به محل رخت كن رفتم و محل نشستم وبا سلام كردن و بازبان خودم به آنها گفتم آنچه شما انجام داديد به من گفتند و به آنها گفتم ما اولاد و مهمان مولايمان امير مومنان حضرت علي (ع) هستيم شما همسايگي با آن حضرت را بر ما تيره و مكدر نكنيد و اگر از اين كار ها دست بر نداريد و با عث وحشت زنان مسلمان شويد شكايت شما را به مولايمان مي برم و ژس از خدا حافظي مسلمان با خيال راحت به حمام مي رفتند


داستان کوتاه از مهدی یعقوبی