Tuesday, January 12, 2016

ای خدایا ای خدایا ای خدا - مهدی یعقوبی



در کتاب مقدس مسلمانان یعنی قرآن ، خداوند کافران و کسانی را که ایمان نمی آورند ، خوک ، بوزینه ، خر ، چارپا ، سگی که عوعو می کند و نجس و حرام زاده خطاب کرده است . من دلیلش را هر چه فکر کردم نفهمیدم . چرا خداوندی که قادر مطلق است به آفریده اش اینهمه توهین می کند و در مقابل اگر کسی حتی محترمانه جواب دهد سرش را از گردن جدا .


ای خدایا ای خدایا ای خدا
ای سراسر قدرت بی انتها
ای مقدس ، ذات اقدس با شکوه
قادر مطلق جهان ای کبریا 
قائم بالذات و قدوس و سبوح
دُّر هستی خالق عرض و سما
علت معلول ها خود بی علل
ماورای گستر اندیشه ها 
بی نظیر و بی همانند و مثال
جن و انس هر دم تو را اندر دعا 

من نمی دانم نمی دانم چرا
از چه رو بوزینه میخوانی مرا
در کتابت هی که توهین می کنی 
بی دلیل و مدرک و چون و چرا
من اگر توهین کنم با خشم و کین
میکنی سر از تنم یکسر جدا
خر خطابم میکنی ، ای بی ادب
اینهمه فحاشی آید از کجا
هر که را ایمان نیارد خشمگین
میدهی با آتش سوزان جزا
من زبانم لال بادا لال باد
دین و آیینت همه مکر و ریا
مفسد فی الارض و کافر ، مرتدم
 من نمی خواهم تو را ای اژدها
در جهنم میروم آری ولی 
من نمی گویم تو را حمد و ثنا
میکشی هر کس که سرپیچی کند
از فرامینت جهان با ناسزا
دین و ایمانت همه اجباریست
منطق ات در هر کران جور و جفا
پیروانت قاتل و آدمکشند
یا سر و پا مکر و تزویر و ریا
میدهی فتوای مرگ عاشقان
میکنی احکام دین بر خون بنا
این چه فرهنگ و چه اخلاقی که هست
میدهی فحش عاقلان را بی حیا
گر تو را باور ندارد هر کسی
گفته ای گاو و خر است و چارپا
شاعران را در جهنم میبری
میدهی از آتش سوزان غذا
بر بهشتی ها که غلمان می رسد
سکس آنهم با پسرها ناقلا
ای خدایا بار الها کار تو
افتضا است افتضا است افتضا
یک دمی بنشین و با خود فکر کن
از زبان بنده ی یک لاقبا
اینهمه آخوند و ملاها  تو را 
برده اند اندر جهان راه خطا
میکشی و میکشی و داعشی
پس کجاست عدل و عدالت با وفا
مهربانی هیچ میدانی که چیست
پر زدن از عشق بر روی هوا
من بهشتت را نمی خواهم خدا
در جهنم می کنم بهتر صفا
سر به پایت من نمی آرم فرود
ای خوشا آزادی نامنتها

مهدی یعقوبی