Wednesday, October 03, 2018

تایید شق القمر توسط ناسا



تایید شق القمر توسط ناسا

پايگاه اينترنتي روزنامه« عربي الوطن» چاپ آمريکا به نقل از يک محقق اردني علوم فلکي در اين زمينه نوشت: سفينه فضايي آمريکايي« کلمنتاين» که سالها در مدار کره ماه، کار تحقيقاتي انجام مي‌دهد، به اين نتيجه رسيده‌است که کره ماه صدها سال پيش به دو نيمه متساوي تقسيم شده و دوباره به يک ديگر متصل شده‌اند. اين محقق اردني با ارسال گزارشي به ناسا آنان را نسبت به اين موضوع مطلع ساخت که مسلمانان، اين پديده را متعلق به يک هزار و چهار صد سال پيش مي‌دانند و مرتبط به معجزه‌ي از پيامبر( صلي الله عليه وسلم) به نام« شق القمر» است و ناسا هيچ تفسيري براي کشف خود نيافته است؛ زيرا اين اتفاق نادر، تا کنون براي هيچ جرم آسماني به وقوع نپيوسته‌است.
اخباري که از ناسا انتشار يافته، تصاويري از ماه وجود دارد که حاکي از وجود يک رشته صخره‌هاي تغيير شکل يافته در سطح ماه هست، که تا عمق آن امتداد يافته و از نيمه ديگر آن بر آمده و اين دليلي برشکافته شدن ماه و پيوند دوباره آن در دوراني از حيات آن است. 


در يکي از نشست‌هاي دکتور زغلول النجار در يکي از دانشگاهاي انگليس، وي در خصوص و معجزه شق القمر در صدر اسلام به دست پيامبر( صلي الله عليه وسلم) به عنوان يکي از معجزات پيامبر( صلي الله عليه وسلم) که توسط ناسا به اثبات رسيده‌است. صحبت مي‌کرد. در اين ميان يکي از حاضران که به اسلام خيلي توجه و اهتمام داشت به نام« داوود موسي بيتکوک» که در حال حاضر نيز رئيس حزب اسلام بريتانيا است؛ ماجراي مسلمان شدن خود را اين گونه نقل کرد:« هنگامي که مي‌خواستم در مورد اسلام تحقيق کنم يکي از دوستانم، ترجمه‌ی از قرآنکريم به زبان انگليسي به من هديه کرد و من نيز به طور اتفاقي آن را باز کردم و اتفاقاً سوره قمر آمد. سپس شروع به خواندن کردم« اقْتَرَبَتْ السَّاعَةُ وَ انْشَقَّ الْقَمَرُ» (قمر/ 1) ( قيامت هر چه زودتر فرا مي‌رسد و( در آن ) ماه به دو نيم مي‌گردد‏». وقتي به اين جمله رسيدم از خود پرسيدم. آيا واقعاً ماه شکافته شده‌است؟؟ سپس با ناباوري کتاب را بسته و به کناري گذاشتم و از تحقيق درباره اسلام هم منصرف شدم و ديگر سراغ آن کتاب هم نرفتم. روزي در مقابل تلويزيون نشسته‌بودم و برنامه‌اي بود که در آن مجري با سه نفر از دانشمندان ناسا؛ متخصص در علوم فضاي مصاحبه داشت. موضوع برنامه جنگ ستاره‌گان و صرف ميلياردها دالر در اين راه و اعتراض به اين موضوع بود. مجري سوالي را طرح مي‌کند با اين مضمون که« شما در يکي از سفرهاي خود به ماه؛ حوالي صد مليارد دالر هزينه کرديد و تنها خواستيد که پرچم آمريکا را به روي ماه نصب کنيد… آيا اين عاقلانه است؟ در جواب اين گوينده؛ دانشمند آمريکايي لب به سخن گشوده و مي‌گويد که در آن سفر، هدف ما مطالعه ترکيب داخلي ماه بوده که بدانيم چه تشابهاتي با زمين دارد و در اين زمينه به موضوع عجيبي برخورد کرديم، که عبارت بود از يک کمربندي ازسنگ‌ها و صخره‌هاي تغيير شکل يافته که سطح کره ما ه را به طرف عمق و به طرف سطح ديگر آن پوشانده بود و هنگامي که اين اطلاعات به زمين شناسان منتقل کرديم، مايه شگفتي آنان شده و گفتند چنين چيزي امکان ندارد، مگر آنکه ما ه در مرحله‌اي از حيات خود به دو نيم تقسيم شده و سپس دوباره جمع شده باشد و به شکل اول باز گشته‌باشد و اين نوار از صخره‌هاي تغيير شکل يافته، نتيجه برخورد دو نيمه ماه و لحظه جمع شدن و به هم پيوستن دو نيمه آن است.
« داوود موسي بيتکوک » سپس مي‌گويد: با شنيدن اين مطلب از جاي خود پريدم و گفتم اين معجزه‌اي است که در 1400 سال قبل به دست پيامبر اسلام در قلب صحرا اتفاق افتاده و از اعجايب روزگار اين است که امريکائي‌ها بايد ملياردها دالر خرج کنند، تا آن را براي اسلام اثبات کنند بي‌شک اين دين حق و حقيقت است…
در پاسخ اينگونه اعتراضات و شبهات: ما وقتي مسئله نبوت را پذيرفتيم و به( غيب) ايمان آورده و معجزه را قبول کرديم، ديگر جاي براي بحث و رد و ايراد و تأويل و توجيه باقي نمي‌ماند، مگر با کدام تجزيه و تحليل مادي مسئله شکافتن سنگ سخت با ضربه چوب و بيرون آمدن دوازده چشمه آب گوارا قابل توجيه‌است و با کدام حساب ظاهري حاضر کردند تخت بلقيس در يک چشم برهم زدن صنعا به بيت المقدس قابل درک و قبول است و با کدام وسيله‌ي جز معجزه عصاي چوبي را اژدهاي بزرگ( ثعبان مبين) تبديل کرد و يا با زدن همان عصاي چوبين به دريا مي‌توان آن را شکافت و دوازده شکاف در آن پديدار کرد و لشکري عظيم را از آن دريا عبور داد.
اين‌ها و امثال اين‌ها معجزاتي است که در قرآن کريم آمده و روايات صحيحه اثبات آنها را تضمين کرده از آن جمله معجزه معراج جسماني و شق القمر است در روايات اسلامي آمده که کفار مکه از پيامبر(صلي الله عليه وسلم) تقاضا کردند براي صدق دعوي خود، ماه را به دو نيمه تقسيم کنند. آن وقت به دين اسلام و صدق گفتار او ايمان خواهند آورد… آن شب آسمان صاف و ماه به صورت کامل( بدر) بود، پيامبر( صلی الله عليه وسلم) از خداوند خواست تا آنچه را که کفار مکه از او خواسته‌اند به آنها نشان بدهد، تا ايمان بياورند … خداوند دعاي پيامبرش را اجابت کرد… و سپس ماه به دو نيم ديگر در کوه قيقعان در مقابل آنان قرار گرفت.
کفار مکه که در حال مشاهده اين واقعه بودند گفتند که محمد( صلی الله عليه وسلم ) ما را سحر کرده‌است، سپس گفتند:« اگر او ما را سحر کرده باشد نمي‌تواند همه مردم را سحر کند» ابوجهل گفت:« صبرکنيد تا يکي از اهل باديه بيايد و از او سوال کنيم که آيا انشقاق ماه را ديده است يا نه، اگر تاييد کرد ايمان مي‌آوريم و اگر نه معلوم مي‌شود که محمد( صلی الله عليه وسلم) چشمان ما را سحر کرده‌است».
بالاخره يکي از اهالي باديه به مکه آمد و اين خبر را تصديق کرد و آنگاه ابوجهل و مشرکان گفتند:« اين سحر مستمر است» و آنگاه اين آيات مبارک نازل شد:« اقْتَرَبَتْ السَّاعَةُ وَانْشَقَّ الْقَمَرُ »(قمر /1) هر چند اين موضوع پايان يافت؛ ولي مشرکان ايمان نياوردند. البته مجموع رواياتي که درباره اين معجزه وارد شده حدود 20 روايت مي‌شود که در کتاب‌هاي حديث اهل تشيع و اهل سنت مانند بحار الانوار و سيره النبويه اين کثير و در المنثور سيوطي و ديگران نقل شده‌است.
گفتار بزرگان در مورد اجماع و تواتر روايا در اين باره
عموم محدثين و علماي اسلامي درباره وقوع اين معجزه از رسول خدا( صلی الله عليه وسلم) ادعاي اجماع و تواتر روايت کردند.
معجزه شق القمر به دست رسول خدا( صلی الله عليه وسلم) در مکه پيش از هجرت بنا به درخواست مشرکان ازموضوعاتي است که مسلمان‌ها همگي وقوع آنرا مسلم دانسته و ترديدي در آن نکرده‌اند و از دانشمندان معاصر اهل سنت نيز دکتر سعيد بوطي نويسنده کتاب فقه السيره در اين باره گويد:« و هذا امر متفق عليه بين العلماء» ( مورد اتفاق است که در زمان رسول خدا( صلی الله عليه وسلم) اتفاق افتاده و يکي از معجزات اوست.
دليلي از قرانکريم
به جز برخي معدود از اهل تفسير همانگونه که درخلال بحث‌هاي گذشته گفته شد: عموم مفسران اهل تشيع و اهل سنت گفته‌اند : وَإِنْ يَرَوْا آيَةً يُعْرِضُوا وَيَقُولُوا سِحْرٌ مُسْتَمِرٌّ»(قمر/ 2)( قيامت نزديک شد و ماه شکافت و اگر معجزه‌اي ببينند روي بگردانند و گويند جادوئي است مستمر) درباره همين معجزه شق القمر نازل شده و همان داستان را بازگو مي‌کند که مشرکان درخواست چنين معجزه‌اي کردند و چون به وقوع پيوست روي گردانده و گفتند: جادوئي است مانند: جادوهاي ديگر. اين معجزه در قرآن هم آمده« اقْتَرَبَتْ السَّاعَةُ وَانْشَقَّ الْقَمَرُ»(قمر/ 1) و اکنون ما در مسئله معراج و شق القمر هر چه را براي ما از نظر قرآن و حديث صحيح به اثبات رسيده مي‌پذيريم .
ناسا، شق القمر کردن پيامبر( صلی الله عليه وسلم) را ثابت کرد به گزارش حفا نيوز ، سازمان فضانورد ناسا به دو نيم شدن کره ماه و سپس پيوند خوردن اين دونيمه به يکديگر پي‌برد.

صفحه اينترنتي اعجاز علمي قرآنکريم،‌ عبدالرئوف مخلص

*******
یکی از دانشمندان “انستیتو تحقیقات ماه ناسا” به نام Brad Bailey در پاسخ به این شایعه گفته است:
 در ویکی پدیا آمده است:
کتابی در سال ۲۰۰۴ توسط زغلول النجار منتشر شد که یکی از این عکس‌ها را منتشر و ادعا می‌کند که مسلمانی بریتانیایی به نام داوود موسی طاووس به او گفته برنامه‌ای تلویزیونی در سال ۱۹۷۸ دیده که در آن، دانشمندان فضاییِ ایالات متحدهٔ آمریکا، که نامشان ذکر نشده، گفته‌بودند که "ماه خیلی وقت پیش دو تا شده‌است و شواهد متقن بسیاری بر روی سطح ماه برای اثبات این وجود دارد.این گفته به‌عنوان مدرکی از سوی مرکز خبریِ Jafariya گزارش شده‌است و در وب‌گاه‌های اینترنتی نیز این را تولید کرده‌اند
در سال ۲۰۱۰ در این مورد از براد بیلی، دانشمند ناسا، سؤال شد و او گفت: «توصیهٔ من این است که هرچه را که بر روی اینترنت دیدید باور نکنید. مقالاتی که توسط دانشمندان آن علم بررسی و نقد شده، تنها منابع علمیِ معتبر از اطلاعات است که می‌توان به آن‌ها اطمینان داشت. هیچ‌یک شواهد علمیِ فعلی تأیید نمی‌کنند که ماه زمانی به دو تکه (یا بیشتر) تقسیم شده و پس از آن دوباره به هم وصل شده‌است. " دانشمندان ناسا ترک‌های پوستهٔ ماه را مربوط به کوچک شدن ماه بر اثر سرد شدن آن در طول زمان می‌دانند. آن‌ها معتقدند در گذشتهٔ نه‌چندان دورِ زمین‌شناسی، ماه به‌طور سراسری کوچک شده‌است. در نتیجهٔ این مسئله، ترک‌های پراکنده‌ای که گاهی طول آن‌ها به چند مایل می‌رسد، در سطح ماه پدید آمده‌است


No comments:

Post a Comment