Monday, October 10, 2011

دهم اکتبر روز جهانی مبارزه علیه اعدام



اعدام یک قتل عمد دولتی است و چه بسا دهها بار بدتر . چرا که آگاهانه و با تبلیغات علنی و اعلام در رسانه ها انجام میگیرید . انسان متمدن امروزی دیگر نمی خواهد مانند قرون وسطی چشم هایش بر جنایت و کشتار در کوچه و خیابانها گشوده شود . میخواهد بر زیبایی جهان چشم بگشاید به عشق و محبت در میان جامعه انسانی . 
در جهانی که حقوق حیوانات تمام و کمال اصلی پذیرفته شده محسوب میشود و بد رفتاری با آنها جرم ، در ایران ماشین کشتار دولتی در روز روشن اعلامیه میدهد و از رادیو و تلویزیون جار میزند که فلانی را میخواهند به جرمی که ریشه اش در نابسامانی و ناهنجاریهای اجتماعی و اقتصادی این جامعه دارد اعدام کنند . تبلیغاتی شنیع که با روح انسان و زندگی مغایر است و نه تنها معضلات اجتماع را حل نمی کند بلکه آن را دهها برابر میکند .
نیم نگاهی به آمار بزهکاری و دزدیها در مملکت ولایی امام زمان بیندازید تا روشن شود که این ضد انسانهای عمامه بر سر چه بلایی بر سر این مردم آورده اند . آنهم در جامعه ای  که قوانینش بر اساس شریعت بنا شده است . سال به سال و روز به روز بر آمار دزدیها و بر چرخه جنایت افزوده میشود . زندانها مملو از جوانانی است که بر اثر دزدیدن شندر غازی دستگیر و شکنجه شده اند ، آنهم بنا به گفته رئیس جمهور دروغگویی که در ایران یک گرسنه هم ارواح عمه اش وجود ندارد .
در ایران بلا زده حتی به کودکان نیز رحم نمی کنند و آنها را اعدام میکنند و به علت ترویج فرهنگ خشنونت و الهام از کتابهای مذهبی که جنایت را موعظه میکنند دهها هزار نفر به تماشای زن یا مردی که چارپایه اعدام را از زیر پایش میکشند میروند و الله و اکبر و خامنه ای رهبر می گویند . 
در دنیای امروز با رشد محیرالعقول و سریع شبکه های  ارتباطی و تبادل افکار این اعدام ها که در ایران توسط حاکمان عمامه بر سر تقدیس میشود . وحشیگری لقب داده میشود و با هیچ عرف بین المللی جور در نمی آید . 
حقیقت این است که رژیم کشتار جمهوری اسلامی بدون ماشین کشتار و اعدام های شنیع در ملاء عام نمی تواند دوام بیاورد . پایه های این نظام در خون بنا شده است و خوب میداند که اگر روزی سر کیسه را شل کند مردم به کوچه و خیابان میریزند و دمار از روزگارشان در می آورند . به همین دلیل پایه ای ایران نسبت به جمعیت مقام اول را در اعدام در جهان دارد و از این قوانین شرعی  بدوی کوتاه نمی آید . هر چند که فعالان حقوق بشر در یک مبارزه فرهنگی و حقوقی و مدنی در اقصا نقاط چند بارها پوزه اش را به گل مالیدند .
در شش ماه نخست سال جاری 137 تن در خفا یا علنی اعدام شده اند و دهها تن حکم اعدام گرفته اند . تا این رژیم جهل  و جنایت روی کار است همین آش است و همین کاسه و  اعدام ها نه تنها روند نزولی پیدا نمی کنند بلکه به صورت تصاعدی بالا و بالاتر میرود . دوای درد مردم ایران و جهان تنها مرگ این رژیم است و بس .























No comments:

Post a Comment