Saturday, April 20, 2013

قیمت گوشت ناگهان 60 درصد گران شد


  کاریکاتور از وبلاگ کشور بیچاره من

امواج مهیب گرانی در زمانی که اکثریت مردم به جان آمده در در زیر تیغ این نظام ضد ایرانی در معرض انواع فشارهای اقتصادی بسر میبرند ، سرعت و شدت تازه ای یافته است .
به گزارش  مهر قیمت گوشت در سطح فروشگاههای شهر چند روزی است که با افزایش مواجه شده است و در برخی از انواع گوشت قرمز، این افزایش تا 60 درصد هم خود را نشان داده است. به خصوص در سطح فروشگاههای زنجیره ای، افزایش قیمت مشهود است و از سوی دیگر، با پایان یافتن فروردین ماه، بساط توزیع گوشتهای تنظیم بازاری نیز برچیده شده است 
بهزاد درخور، عضو هیات مدیره مجمع عالی واردات نیز در این رابطه به خبرنگار مهر می‌گوید: علت اینکه قیمت گوشت در برخی فروشگاههای زنجیره ای از جمله شهروند با افزایش مواجه بوده، این است که این فروشگاه، قبل از عید قیمتای خود را افزایش نداده بود و گوشت تنظیم بازاری را بسته بندی و با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار می داد  
یکی از اپراتورهای خرید مجازی فروشگاه شهروند در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز در فروشگاههای زنجیره ای به دلیل افزایش قیمت در سطح شهر است و توزیع کنندگان گوشت نیز قیمت را بالا برده بودند، این در حالی است که چند روز توزیع گوشت به دلیل انجام مذاکرات میان توزیع کنندگان و مسئولان شهروند بر سر قیمت و اختلاف نظر آنها متوقف شده بود.
وی می افزاید: بالاخره این توافق حاصل شده است و توزیع گوشت در فروشگاههای شهروند با قیمتهای جدید از سر گرفته شده است.
به گفته وی، هم اکنون قیمت هر کیلوگرم ران گوسفندی که تا پیش از عید 22 هزار تومان بود، هم اکنون به 36 هزار تومان و قیمت ران گوساله که تا پیش از عید 20 هزار تومان بود، هم اکنون به 32 هزار تومان رسیده است .
 
رژیم سعی میکند این بحرانهای روزافزون و سرسام آور را به بحران در نظام سرمایه داری و گرانی مواد غذایی و تاثیر متقابل آن بر جوامعی نظیر ایران و تحریم های گوناگون جامعه بین المللی بخصوص در قلمرو نفتی که شریان اقتصاد ایران به آن وابسته است نسبت دهد ، در حالی که علت اصلی این نابسامانی ها در بی کفایتی خود مسئولان و کلیت نظام نهفته است .
در سی و پنج سالی که این رژیم بر سر کار است هرگز تورم و بحران ها سیر نزولی پیدا نکرده است و حال آنکه بحرانهای اقتصادی از چند سال گذشته شروع شده است .
از نظامی که ایدئولوگ و رهبرش اقتصاد را برای خر میدانست و میداند نباید بیشتر از این انتظار داشت که به مطالبات اقتصادی و رفاه مردم بپردازد  .
تمام وعده و وعیدهای این نظام از آغاز از خانه مجانی تا آوردن پول نفت بر سفره ها هیچ و پوچ و تنها حربه ای بوده است تا مردم را سرکوب کند . نرخ تورم آنهم از زبان مقامهای ریز و درشت نظام از 40 درصد گذشته است و حال آنکه نرخ تورم واقعی بسا و بسا بیشتر از این آمار و ارقام است .
ریال به برکت سیاست های نادرست اقتصادی که ذاتی این رژیم است به ضعیف ترین پول دنیا و کمترین میزان در طول تاریخ ایران بدل شده است . قیمت یک دلار از مرز 3600 تومان هم گذشته است و باز هم بی دنده و ترمز سیر صعودی خواهد داشت  . این افزایش های تصاعدی تاثیر مستقیم بر کالای دیگر میگذارد .

میزان نقدینگی که قبل از روی کار آمدن رئیس جمهور 70 هزار میلیارد تومان بوده است اکنون از مرز 500 هزار میلیارد تومان گذشته است  و صادرات نفت به علت سیاست های تروریستی بیش از پنجاه درصد کاهش داشته است و مثل همیشه این درآمدهای نفتی صرف برنامه های خطرناک هسته ای در جهت بقای نظام و به قیمت به خاک سیاه نشاندن مردم گرسنه  و خرج  نیروهای سرکوبگر و گسیل آنها به سوریه در جهت فرو نشاندن اعتراضات مردمی  و ساختن ضریح فلان فلان  امام و 12 هزار امامزاده و جمکران و دیگر موسسات مذهبی در راستای گسترش و ترویج و خرافه میشود .
تا آنجا که تجربه در این سی و چند سال گذشته نشان داده است وضعیت اقتصاد ایران در این رژیم بی کفایت هرگز به مسیر سالم بر نخواهد گشت ، حماسه اقتصادی و شعارهای سران نظام جز فلاکت و فقر و گرسنگی بیشتر ببار نخواهد آورد و اصلاحات در چارچوب این رژیم چه اقتصادی و سیاسی جز فریب و شیره مالیدن بر سر مردم نیست و نخواهد بود .