Wednesday, December 25, 2013

عکسی هولناک از آلاینده هایی که جان هزاران تهرانی را هر ساله میگیرند




چتر کشنده خاکستری بر فراز تهران در زیر آسمان آبی و آفتابی


این عکس این چتر کشنده خاکستری (   مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، هیدروکربن‌های سوخته نشده و ترکیبات سربی )  بوی مرگ میدهد  ، شیوع انواع سرطان که از تبعات بلافصل آلودگی است .
 این روزها تهران در زیر چتری از هوای مرگبار بسر میبرد ، ذرات ریزی که مرگ خاموش هزاران نفر را با خود به همراه دارد و مردم تهران بزرگ در سالهای بعد وقتی آلاینده ها یعنی ریزگردهای زیر 2،5 و اوزون و ...در سلول سلولشان نفوذ کرد آگاه خواهند شده که این هوای آلوده چه بر سرشان آورده است و با جسمشان چه کرده است  ، جنایتی که حاکمان سنگدل بر روی آن چشم بسته اند یا خود را به فراموشی زده اند .
 از آمارها چنین بر می آید که شمار بیماران تنفسی ، ریوی ، قلبی تا 60 درصد افزایش یافته و به روند تصاعدی خود ادامه میدهد و مرگ میر مردمی که در کلانشهرها زندگی میکنند را به همراه دارد .
جالب اینجاست که بسیاری از عوامل ریز و درشت حکومتی انگشت اتهام را بسوی خود رژیم نشانه میروند که با اختلاس های میلیاردی و حیف و میل بودجه ها و یا هزینه کردن آنها برای سرکوب مردم سوریه و اعمال تروریستی و ساخت و ساز مدارس و بیمارستان و خانه ها در عراق و لبنان و سوریه و ... در عمل هیچ راهکار و برنامه های استراتژیک نریخته اند و حتی طرحهای تاکتیکی و کوتاه مدت هم در حد و حدود شعر و شعار مانده است . 

معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین جلسه کمیته ملی کاهش آلودگی هوای شهر تهران در دولت تدبیر و امید، آلودگی هوا در تهران و دیگر کلانشهرها را مشکلی ریشه دار می خواند و می گوید: از سال ۱۳۸۴ تاکنون برنامه مربوط به این موضوع (کاهش آلودگی هوا) پیش نرفته است و اگر انجام می شد، بسیاری از مشکلات آن تاکنون حل شده بود .

کسی شک و تردید ندارد که با این رژیم بی کفایت و سرکوبگر ،  این مشکلات و معضلات آنهم با این  بحرانهای اقتصادی و تورم های صد در صدی که ریشه اش در خود همین نظام نهفته است هرگز قابل حل نیست و هر ساله باید شاهد مرگ و میر بیشتری از هموطنان در زیر این چترهای مرگبار آلاینده ها باشیم .