Saturday, December 07, 2013

فرق نلسون ماندلا با روحانی و خاتمی



فرق اصلی این دو آخوند رئیس جمهور با نلسون ماندلا یکی دو تا نیست  اما یکی از اصلی ترین تمایز بین آنها این است که نلسون ماندلا وقتی اخبار ایران و اعتراضات مردم را نسبت به نحوه برگزاری انتخابات رئیس جمهوری در چارچوب نظام ولایت فقیه مطلقه و خبر جانباختن ندا را به دست یکی از نیروهای مزدور حکومتی  شنید بسیار متاثر شد و عکس ندا آقا سلطان را در اتاقش آویزان کرده بود اما روحانی و خاتمی ، درست بر عکس او در اتاقشان عکس قاتل ندا یعنی سیدعلی خامنه ای را آویزان کرده بودند همان کسی که میلیونها معترض ایرانی را که با دست خالی و مسالمت آمیز به خیابانها آمده بودند میکروب خطاب کرد و عواملش در زندانها به مرد و زن تجاوز کردند و یا بیرحمانه به خاک و خونشان کشیدند .



دفتر نلسون ماندلا – خرداد ۱۳۹۱: آقایان خامنه‌ای و گلپایگانی دروغ می‌گویند

به دنبال اظهارات محمدی گلپایگانی، مسئول دفتر آقای خامنه‌ای مبنی بر اینکه وقتی ماندلا به دیدار رهبری آمد “دو زانو و با ادب” روی زمین نشست و آقای خامنه‌ای را “رهبر” خود خطاب کرد، خانم بریدگت ماسانجو مسئول دفتر نلسون ماندلا در ژوهانسبورگ در مصاحبه‌ای با «صبح امروز» این موضوع را خنده‌دار خواند و گفت آقای ماندلا بعد از شنیدن این موضوع اتفاقاً به بیهوده بودن تلاشهای‌اش در دو سفری که به ایران داشته اشاره کرد و گفت که در سال ۲۰۰۴ دعوت دولت ایران برای سفر به آن کشور را به همین دلیل نپذیرفتم.

نلسون ماندلا ملقب به «داور جهان» دوبار به ایران سفر کرده که مسئولان سابق و فعلی جمهوری اسلامی روایت‌های گوناگونی از آن را بیان کرده‌اند. محمدی گلپایگانی مسئول دفتر آقای خامنه‌ای گفته وقتی ماندلا به دیدار رهبری آمد دو زانو و با ادب روی زمین نشست و آقای خامنه‌ای را رهبر خود خطاب کرد. آقای خاتمی هم در مصاحبه‌ای گفته بود که ماندلا همیشه از او با عنوان «رئیس جمهور من» نام می‌برد.