Sunday, April 13, 2014

سرقت مجسمه دو متری حافظ با جرثقیل




دزدهایی که سرنخ بیشتر آنها در دست مسئولان حکومتی است حتی به مجسمه سنگی و 2 متری حافظ هم که ریز و درشت نظام تائیدش میکنند و در یکی از پر ترددترین میادین اهواز قرار دارد رحم نکردند و آن را به سرقت بردند . این مجسمه دو روز قبل در میدان کوروش اهواز  نصب شده بود و در مقابل چشم مردم با جرثقیل از جا کنده شد .

ارسلان شهنی٬ مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اهواز خبر سرقت این مجسمه ۶۰۰ كيلوگرمی را تائید کرده و گفته «افرادی شبانه با استفاده از جرثقیل اقدام به سرقت کرده‌اند .
وی با اشاره به تأییدهایی که پیش از نصب این مجسمه گرفته شده است گفت: قبل از نصب این سه مجسمه علاوه بر این که به استفتاء مقام معظم رهبری مبنی بر این که ساخت و نصب مجسمه‌های مشاهیر مشکلی ندارد، از بیت آیت‌الله جزایری نماینده ولی فقیه در اهواز نیز استفتاء گرفتیم که ایشان نیز نصب این مجسمه‌ها را بدون اشکال عنوان کردند و به این ترتیب این سه مجسمه مشاهیر را در اهواز دو روز قبل نصب کردیم و امروز با جای خالی مجسمه حافظ در میدان کوروش یا همان «کوی ملت» در اهواز مواجه شدیم که به نظر می‌رسد افرادی شبانه با استفاده از جرثقیل اقدام به سرقت این مجسمه یک تنی کرده‌اند.

وی افزود: این مجسمه از سنگ یک پارچه در ابعاد 2 متر ساخته شده است که سرقت آن توسط یک نفر و بدون استفاده از جرثقیل امکان ناپذیر است بنابراین مشخص نیست که چه افرادی با چه انگیزه‌ای و به دستور چه کسی این مجسمه را سرقت کرده‌اند .
 
او درباره پیگیری موضوع سرقت این مجسمه به مقامات مسئول هم گفت: متأسفانه هیچ کس در جریان سرقت این مجسمه نبود و گزارش خود را به دادستانی و حراست شهرداری و دیگر مراکز مربوطه ارائه کرده‌ایم .