Sunday, November 09, 2014

نگاه عاشقانه کاترین اشتون به ظریف در اولین روز مذاکرات هسته ای در عمان



مذاکرات اتمی در عمان در فضایی عاشقانه با نگاه کاترین اشتون به ظریف و پیغام و پسغام با چشم و ابرو شروع شد .
خبرنگاران فضای حاکم بر این مذاکرات را خسته کننده نامیده اند چرا که طرفین  در آخرین تلاش های دیپلماتیک هیچ سرنخی از چگونگی پیشرفت مذاکرات نمی دهند و از این همه گفتگوها تنها چند عکس از حاضرین در مسقط به بیرون درز کرده است
ایران و گروه 5+1 – بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه، ایالات متحده آمریکا، و آلمان- به دنبال یک توافق نهایی برای محدود کردن برنامه اتمی ایران در مقابل لغو تحریمهای بین المللی هستند  . آنها تا روز 15 نوامبر  فرصت دارند تا بر سر برنامه تحقیقات هسته ای ایران به توافقی جدید برسند.

 ظریف پیش از آغاز مذاکرات در مسقط گفت "باید به راه حلی مبتنی بر احترام و همکاری متقابل دست پیدا کنیم."
او گفت اگر غرب به رسیدن به چنین راه حلی علاقمند باشد "امکان این که تا پیش از ۲۴ نوامبر راه حلی یافته و به تفاهم دست یابیم وجود دارد."
در همین راستا، خبرگزاری خانه ملت گزارش داده که بیش از ۲۰۰ نماینده مجلس ایران از مذاکره کنندگان هسته ای خواستند در گفتگو ها "از عزت و اقتدار ایران" دفاع کنند .


خرافه از پیش روند مذاکرات یا لاس زنی شیطان بزرگ را با محور شر یعنی جمهوری اسلامی و نتایج حاصل از آن را حدس زده است و معتقد است که جمهوری اسلامی باز هم با انواع ترفندهای آخوندی زمان می خرد تا سیاست یک بام و دو هوا را در راستای بقای حکومت بخرد .
رهبر جمهوری اسلامی بارها تاکید کرده است که از این نشست های صدمن یک غاز هیچ نتایج جدی حاصل نخواهد شد و آمریکا همچنان دژمن درجه یک امت همیشه در صحنه ایران هست و خواهد بود . به عبارت دیگر ظریف آب در هاون میکوبد و بهتر است همان مغازلات پنهانی را با اشتون جان که این روزها خوشگل تر از همیشه به چشم میزند داشته باشد شاید نتایج مثبتی ببار آورد .

رقص معروف باباکرم کاترین اشتون با ظریف