Sunday, November 01, 2015

خامنه‌ای: راه حل بحران سوریه انتخاباتی مانند ایران است



آیت الله خامنه ای امروز در سخنانش راه حل بحران سوریه و برون رفت از آن را انتخاباتی مانند ایران دانست . او  در حالی که تمامی جهان ایران را عامل اصلی تنش و نا امنی ها در منطقه میدانند آنها را به دشمن نسبت داد و حضور نیروهای تروریستی جمهوری اسلامی را عامل ثبات  در این  نقطه از جهان دانست . 
خامنه ای به صورت مضحکی سخنان دیپلمات های غربی را باژگونه قرائت کرد و گفت که:
«برخلاف نظر برخی افراد، آمریکا بخش عمده مشکلات منطقه است نه بخشی از راه  حل مشکلات » 
غربی ها بارها متذکر شدند که ایران بخش اصلی مشکلات منطقه است و نه راه حل و از این جهت مذاکرات با جمهوری اسلامی بر سر مسائل منطقه بیهوده می باشد .
خامنه ای که در ایران  نایب امام زمان و نماینده خود خوانده خدا و پیامبر و عامل اصلی ناآرامی های سوریه میباشد ادامه داد که معنی ندارد کشورهای دیگر دور هم جمع شوند و در باره حکومت آن تصمیم بگیرند .
و این در حالی است که جمهوری اسلامی خود سیاست های تروریستی اش را سالها به قصاب اسد دیکته میکند و مانع اصلی دستیابی به صلح و ثبات در این کشور می باشد .

به گزارش ایرنا آقای خامنه ای در سخنرانی دهم آبان اظهار داشت :

«آمریکایی‌ها، دنبال تحمیل منافع خود هستند نه حل مسائل، آنها می‌خواهند ۶۰، ۷۰ درصد خواسته‌هایشان را در مذاکره تحمیل کنند و بقیه اهدافشان را هم بطور غیرقانونی، عملاً اجرا و تحمیل کنند پس مذاکره چه معنایی دارد؟»
«ما معتقدیم معنی ندارد کشورهای دیگر دور هم جمع شوند و راجع به یک نظام حکومتی و رئیس آن حکومت تصمیم بگیرند، این بدعتی خطرناک است که هیچ حکومتی در جهان اجرای آن را دربارهٔ خود نمی‌پذیرد.»
راه حل مسئله سوریه، انتخابات است و برای اینکار باید با قطع کمک‌های نظامی و مالی به معارضین، ابتدا جنگ و ناآرامی پایان پذیرد تا مردم سوریه در محیطی امن و آرام، هرکس را می‌خواهند انتخاب کنند.»
«عامل اصلی این ناامنی‌ها، حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی است و این سیاست‌ها با سیاست‌های جمهوری اسلامی صد و هشتاد درجه متفاوت است.»