Monday, October 16, 2017

فرماندهان اصلی جنگ با کردهای عراقی از سپاه پاسداران ایران هستند


فرماندهان اصلی جنگ با کردهای عراقی از سپاه پاسداران ایران هستند


Iran supports iraqi army forces to fight kurds 

خلق های جهان هیچ دشمنی با هم ندارند ، این دولتها هستند که برای پیشبرد مقاصد خود مردم را گوشت دم توپ خود می سازند . 
به راه انداختن جنگ زرگری و نژاد پرستانه چه از سوی کردها و چه از سوی ایرانی ها  نشانه افکار ارتجاعی و عقب مانده می باشد که در راستای خود جز نابودی و تباهی ببار نمی آورد . 

از سوی دیگر جمهوری اسلامی که در داخل اقلیت های قومی و دینی را سرکوب می کند طبعا جز مقاصد استعماری را در این میان دنبال نمی کند . ملاهایی که دستانشان نه تنها به خون مردم بی گناه کرد ، بلکه فارس و بلوچ و عرب و آذری و ... آلوده است .


Ali Javanmardi‏ @Javanmardi75  

نفرت بي سابقه عليه ايران!احساسات ضدايراني(نژاد پرستانه ) در اقليم كردستان به نحو بي سابقه اي بالا رفته و در همه تلويزيونها مردم عادی عليه ايران فحش ميدهند.

چهار روز بودقاسم سليماني در اقليم كردستان بود. سليماني علنا به مقامات كرد گفته اگر از موضع خود عقب نشيني نكنيد، جنگ خواهد شد.

امشب پيش از آغاز جنگ فرماندهان ايراني با كردها مذاكره كرده و خواهان عقب نشيني آنها شده اند. پس از نپذيرفتن پيشمرگه ها، جنگ شروع شده.




نیروهای سپاه برای مقابله با پیشمرگه‌های کرد «در نزدیکی کرکوک حضور دارند»
تشکیلات امنیتی اقلیم کردستان عراق و یک فرمانده نیروهای پیشمرگه می‌گویند تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران در میان ارتش عراق و شبه‌نظامیان شیعه حشدالشعبی برای مقابله احتمالی با نیروهای اقلیم کردستان در نزدیکی کرکوک حضور دارند.
صف‌آرایی پرتنش نیروهای دولتی عراق از یک‌سو و پیشمرگه‌های کرد اقلیم کردستان از سوی دیگر، در کرکوک و پیرامون آن ادامه دارد.
دولت مرکزی عراق تا اوایل صبح یکشنبه ۲۳ مهرماه به پیشمرگه‌ها مهلت داده بود محل را ترک کنند. فرماندهان کرد ضرب‌الاجل تعیین‌شده از سوی دولت مرکزی را رد کرده‌اند.
در همین حال به گزارش تلویزیون کردی «روداو» دراربیل ،شوان شادمانی، فرمانده تیپ دوم نیروهای پیشمرگه در کرکوک، گفت که نیروهای عراقی و شبه نظامیان شیعه حشدالشعبی در حمله احتمالی به نیروهای اقلیم کردستان عراق «تنها نیستند» و «نیروهای سپاه پاسداران ایران نیز در میان آنان حضور دارند».
وی اظهار داشت: «ارتش عراق و نیروهای حشدالشعبی تنها کسانی نیستند که به ما حمله می‌کنند. ما ۱۰۰ درصد اطلاعات دقیق داریم که نیروهای سپاه پاسداران نیز در میان آنها حضور دارند».

فرماندهی نیروهای پیشمرگه نیز روز جمعه بدون اشاره مستقیم به جمهوری اسلامی و یا کشوری دیگر اعلام کرده بود که نیروهای عراقی با «تشویق و حمایت نیروهای خارجی» آماده حمله به نیروهای اقلیم کردستان عراق هستند.
در همین حال، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام کردستان عراق خبر داده که قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، به شهر سلیمانیه رفته است تا درباره تشدید تنش‌ها بین نیروهای کرد و دولت مرکزی عراق مذاکره کند.

رادیو فردا




نیروهای عراقی با تراکتور پوستر مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان را در کرکوک پاره می‌کنند 


گزارش‌ها از کرکوک حاکی است نیروهای دولتی عراق وارد مرکز شهر شده‌اند و ساختمان فرمانداری و دیگر ساختمان‌های دولتی را در اختیار گرفته‌اند. 
عملیات نیروهای عراقی برای کنترل شهر کرکوک در شمال شرق عراق از نیمه‌شب گذشته آغاز شد و این نیروها بدون آن که با مقاومت جدی پیشمرگ‌های کرد روبرو شوند در عرض مدت کوتاهی به داخل شهر راه پیدا کردند.
هم‌زمان با پیشروی سریع نیروهای عراقی با همراهی گروه‌های شبه‌نظامی از جمله نیروهای عمدتا شیعه حشد شعبی، هزاران نفر از ساکنان کرکوک از این شهر گریخته‌اند.
پیش از این نیروهای دولت مرکزی عراق فرودگاه، مهم‌ترین پایگاه نظامی و میادین نفتی در غرب و شمال غرب این شهر را به کنترل خود درآورده بودند.
نفیسه کوهنورد، خبرنگار بی‌بی‌سی فارسی می‌گوید که ایست‌های بازرسی در جنوب غربی شهر در اختیار پلیس فدرال عراق است. "مغازه‌ها تعطیل است و شهر خالی به نظر می‌رسد".
منابع خبری اقلیم کردستان می‌گویند که نیروهای دولتی در تلاشند راه‌های کرکوک به شهرهای اربیل و سلیمانیه را قطع کنند. 


كركوك بدون درگيري سقوط كرد و نيروهاي پ ك ك و پ د ك در حال خروج از شهر هستند. ‬
لاهور شيخ جنگي (برادرزاده جلال طالباني) پس از جلسه اي با ابو مهدي مهندس فرد شماره اول حشد الشعبي و اقبال پور از سپاه قدس ايران در پادگان K1 كركوك ستاد مشترك اداره موقت كركوك را تشكيل دادند. مناطق استراتژيك كركوك و حومه توسط نيروهاي لاهور طالباني به حشدالشعبي و نيروي ضد ترور عراق تحويل داده شد. اكنون كركوك توسط لاهور طالباني و نماينده اي از دولت بغداد اداره ميشود و دكتر نجم الدين كريم استاندار كركوك بعنوان ناقض قانون اساسي تحت تعقيب قرار گرفته است.

بی بی سی