Monday, October 30, 2017

معجزه خوردن تربت کربلا






حضرت امام کاظم علیه السلام  فرمود: چیزی از خاک قبر من بر ندارید تا به آن تبرک جویید چرا که خوردن هر خاکی جز تربت جدم حسین علیه السلام، بر ما حرام است، خدای متعال تنها تربت کربلا را، برای شیعیان و دوستان ما شفا قرار داده است.
جامع احادیث الشیعه، ج 12، ص .533



منبع فیس بوک تا حضور

خاک امام حسین شفابخش دردهاي بي درمان
در تربت امام حسين عليه السلام شفاي تمام دردهاست مگر مرگ حتمي با چند شرط:الف: اعتقاد به شفاء بودن تربت داشته باشد و به قصد شفا بخورد و من اكله لشهوة لم يكن فيه شفاء در روايتي فرمودند: والله هر كس ‍ اعتقاد داشته باشد كه به او نفع مي بخشد البته منتفع مي شود.ب: بيمار در آستانه اجل حتمي نباشد چون اجل حتمي علاج پذير نيست.ج: تربت را با وضو بردارد.د: با دو انگشت بردارد.ه‍: به اندازه نخود بلكه احوط آن است كه به قدر عدس مصرف كند نه بيشتر.و: آن را ببوسد و برديدگانش بگذارد.ز: در وقت خوردن يا خورانيدن بگويد: بسم الله و بالله اللهم اجعله رزقا واسعا و علما نافعا و شفاء من كل داء انك علي كل شي ء قدير.ح: آن را سبك نشمارد در ظروف يا مكان هاي نا مناسب نگذارد خيلي دست بر آن نمالد. يا جايي كه زياد دست مالي مي شود نگذارد.ط: فاصله تربتي كه براي شفا استفاده مي كنند از قبر مطهر تا چهار ميل باشد نه بيشتر. و هر چه به قبر شريف نزديك تر باشد بهتر است.ي: خوب است تربت را در دهان بگذارد و بعد جرعه اي آب بخورد و بگويد: اللهم اجعله رزقا واسعا و علما نافعا و شفاء من كل داء و سقم .



فرجام بي احترامي به تربت امام حسين عليه السلام
موسي بن عبدالعزيز مي گويد: يوحنّا (طبيب نصراني) به من گفت: تو را به حق پيغمبرت و دينت سوگند مي دهم كه بگويي اين كيست كه مردم به زيارت قبر او مي روند آيا او از اصحاب پيغمبر شما استگفتم: نه بلكه او امام حسين عليه السلام پسر دختر پيغمبر ما است. منظورت از اين سوال چيستگفت: خبر شگفتي دارم و ادامه داد كه: يك شب شاپور خادم رشيد مرا احضار كرد نزد او رفتم امر مرا به خانه موسي بن عيسي كه از خويشان خليفه بود برد ديدم موسي بي هوش در رختخواب خود افتاده و طشتي پيش روي او گذاشته اند كه تمام احشاء و امعاء او در آن ريخته بود.شاپور از خادم موسي پرسيد: اين چه حال است كه براي موسي رخ دادهخادم گفت: يك ساعت قبل حالش خوب و با خوشحالي نشسته بود و با نديمان خود صحبت مي كرد! شخصي از بني هاشم اينجا بود گفت: من بيماري سختي داشتم و با هر چه معالجه كردم مفيد واقع نشد تا اينكه كاتب من گفت: از تربت امام حسين عليه السلام استفاده كنم اين كار را كردم و شفا يافتم.موسي گفت: از آن تربت چيزي نزد تو باقي مانده استگفت: بله شخصي را فرستاد و قدري از آن تربت را كه باقي مانده بود آورد.موسي آن را گرفت و از روي بي احترامي در نشيمنگاه خود داخل كرد!در همان ساعت فرياد او بلند شد كه ((النار النار آتش آتش)) طشتي بياوريد اين طشت را آوردند و اينها امعاء و احشاء اوست كه از او خارج شده است!نديمانش متفرق شدند و مجلس سرور موسي به ماتم مبدل شد. شاپور به من گفت: بيا نگاه كن آيا مي تواني او را معالجه كنيمن چراغ طلبيدم و آنچه در طشت بود به دقت نگاه كردم ديدم جگر سپرز و شش و دلش همه از او خارج شده است!تعجب كردم و گفتم: مالا حد في هذا صنع الا ان يكون لعيسي الذي كان يحيي الموتي هيچ كس نمي تواند درباره اين شخص كاري بكند مگر حضرت عيسي كه مرده را زنده مي كرد.))شاپور خادم گفت: راست گفتي وليكن اينجا باش تا معلوم شود كه حال موسي به كجا ختم مي گردد.يوحنّا گفت: من آن شب نزد ايشان ماندم و موسي سحرگاه به جهنم واصل گرديد.
پسر عبدالعزيز مي گويد: يوحنّا با وجودي كه نصراني بود مدتي به زيارت امام حسين مي آمد تا اينكه به دين اسلام گرويد و اسلامش نيكو گرديد.


سلام امام زمان(عج) بر تربت جدش
در عظمت حسين و قبول تقرب و اخلاص او در پيشگاه خدا همين بس كه خداي در خاك حسين عليه السلام شفا قرار داده. در اين زمينه اسناد بسياري وجود دارد كه در دسترس ترين آنها زيارت منسوب به امام زمان عليه السلام است:السلام علي من جعل الله الشفاء في تربته سلام بر (حسين) كسي كه خداوند در تربت او شفاء قرار داده است.از امام باقر عليه السلام نقل شده كه فرمود:ان الله تعالي عوض الحسين من قتله: اءن جعل الامامة في ذريته و الشفاء في تربته واجابة الدعاء عند قبرهخداوند تبارك و تعالي در پاداش قتل حسين اين عوض را معين فرمود:كه امامت را در ذريه او قرار داد و در تربت او شفا قرار داد و در كنار قبرش ‍ وعده اجابت به در خواست ها داد.


No comments:

Post a Comment