Saturday, August 07, 2010

شباهت نازیسم هیتلری و فاشیزم آخوندی

با آنکه در محتوا آخوندیسم و نازیسم شباهت هایی با هم  دارند ، اما آخوندها در وقاحت آن چارچوب کلاسیک را شکستند و امروز نه تنها کتابها را میسوزانند بلکه واژه هایی نظیر عشق  و شراب و آغوش و بوسه را که نازیسم هیتلری حتی اجازه انتشار و پخش آن را میداد را از کتابها گردن می زنند . آنهم در کتابهایی که قرنها از گنجینه هایی ادبی این میهن محسوب میشود 



برتولت برشت
هنگامی که حکومت آشکارا در همه جا کتابهای حامل دانش خطرناک را برای سوزاندن احضار کرد .
گاوهای نر را وا داشتند تا ارابه های پر از کتاب را به سوی آتش بازی بزرگ بکشند . 
در این میان یکی از شاعران رنج دیده با خواندن سیاهه کاملی از کتاب های سوخته ، بر آشفت که چرا
کتابهای او را فراموش کرده اند .
بی وقفه بسوی میز نگارشش شتافت ، پرواز کنان با بالهایی از خشم و جنون ، و نامه ای به حکومتیان نوشت : 
مرا بسوزانید .
 با دستی سرکش نوشت : مرا بسوزانید ، با من اینگونه تا نکنید .
در حق من دریغ نکنید ، مگر نه اینکه من هماره حقیقت را نگاشته ام در کتاب هایم ، با من چنان تا کرده اید 
که همانا من دروغگو بوده ام .
به شما دستور میدهم مرا بسوزانید .

No comments:

Post a Comment