Friday, August 27, 2010

چرا مردم از مساجد فراری گشته اند




من نمی دانم که چرا مردم به اینهمه گرد و خاکی که این روزها آیت الله ها و حجت الاسلام ها و طلبه های قم و دیگر روحانیان دسته اول و دوم و سوم راه انداخته اند ، توجه ای نمی کنند .
حجت الاسلام گنجی گفته است : « اگر امروز در جامعه فساد گسترش یافته ، بخاطر خالی بودن در مساجد است » .
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار با مسئول ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار داشته است : « امیدواریم مساجد از این وضع فعلی بیرون آید . زنان از این پس بدون اجازه شوهر می توانند در مساجد حضور یابند »  .
مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی ، حجت الاسلام محمد جواد نظافت فرمود : « پخش سریالها پس از افطار مساجد را خالی کرده است . مردم برای دیدن سریالها تمایلی به خارج شدن از منزل و رفتن به مساجد را ندارند » .
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین حجت الاسلام حاجی علی اکبر حاجی عزیز جانی یاد آوری کرد : « در ماه  رمضان حضور مردم در مساجد کمرنگ شده است و نباید اجازه دهیم مساجد مظلوم واقع شوند . در ماه مبارک رمضان 500 روحانی به نقاط مختلف استان و ادارات و کارخانه ها اعزام کرده ایم . وی یاد آورشد برخی از مردم حتی حمد و سوره خواندن را نمی دانند . تلویزیون باید در مساجد برنامه اجرا کرده و پخش کند و این ترس وجود دارد که درب مساجد به آهستگی در ماه رمضان بسته شود » .
ریئس ارشاد بابلسر و فریدونکنار فرمودند : « ظرفیت های مساجد خالی باید پر شوند » .
در وبلاگ دلسوخته ای از عالم اسلام بنام عاشقان علی آمده است : « واقعا چه چیزی باعث شد تا منبر و محراب تنها شاهد حضور ریش سفیدا اونهم خیلی کم و البته خسته از کار کشاورزی باشد . جوونا چه توجیهی دارند . جوونا چرا اینگونه از مسجد فراری اند ، لااقل تو ماه رمضان به مسجد بیان ،  آیا سخنرانی تکراریه ؟ آیا بر خورد هیات امنا یا متولی مسجد ....؟  

به نظر « خرافه »  دلیل را نباید در بوی بد دهان روزه داران در اثر معده خالی جستجو کرد . علت را نباید در گرفتن زخم معده و زخم دوازدهی ( اثنی العشر ) و دیابت در ماه مبارک رمضان دید . ریشه خالی ماندن مساجد را نباید بالا آوردن بعد از خوردن تا خرخره در افطار و سحر دانست .
مردم یکبار قبل از انقلاب سال 57 متوجه شدند که انقلابی که از مساجد صورت گرفته زندگی را بر آنها حرام کرده است . 
آنها دیدند که وقتی مذهب در زندگی اجتماعی نقش بازی میکند جز فقر و فلاکت و اختناق ببار نمی آورد .
آنها در خانه به مشاهده  سریالهای مستهجن اسلامی که به دفاع از آمران و عاملان کهریزکها بر میخیزد ، نمی نشینند بلکه این اوباشان حکومتی خوب میدانند که مردم به ماهواره ها نگاه میکنند . آمارهای خود مسئولین حکومتی نشان میدهد که حتی در نقاط دور افتاده که مردم با چارپایان رفت و آمد میکنند و حتی نانی بر سر سفره ندارند  ماهواره دارند . دوران پشم و شیشه از همان فردای سال 57 به سر آمده بود .
حال میتوانید جار و جنجال راه بیندازید که سینماها را ببندند و بقول معاون فنی  و زیرساخت مساجد یک هزار و 150 مسجد از مساجد به شبکه اینترنت متصل شوند .
مردم دیگر از مسجد و مذهبی که شما سهامداران آن هستید خسته شده اند .  میخواهند که گور خود را گم کنید و اگر گم نکنید خودشان گور به گورتان میکنند .
از سوی دیگر به آن دسته که هنوز نجات مردم ایران را در آزاد کردن مساجد از دست این اوباشان حکومتی میدانند باید یاد آور شد . مردم یک بار گزیده شده اند لطفن دوباره آنها را به همان سوراخ هدایت نفرمایید . برای مردم نسخه قیام اسلامی نپیچید . آنها را به حال خود بگذارید . ما نمی خواهیم حتی انقلابی که ریش و ریشه ولایت فقیه را به آتش میکشد رنگی از مسجد داشته باشد . دین و ایمان را یک امر شخصی قلمداد کنید و در عمل تیشه به ریشه حرفهای خود نزنید و از این واژه های دزدیده شده انقلابی ، که ربطی به اسلام ندارد استفاده نکنید چرا که جنبش که رنگ مذهب بخود بگیرد اگر چه در واژه های مترقی پنهان شده باشد جز یک ولایت فقیه دیگر به بار نخواهد آورد .
                                         رگ رگ است این آب شیرین وآب شور    در خلایق می رود تا نفخ صور



























No comments:

Post a Comment