Sunday, June 17, 2012

استاد مسلمان ایرانی دانشگاه سوئد لب های همسرش را به علت سوءظن برید و خورد


عکس از آرشیو

آدم بعضی از خبرها را که میشنود شوکه میشود و نمی داند که چه عکس العملی در رابطه با آن انجام دهد . مانند خبر این استاد  مسلمان ایرانی دانشگاهی در سوئد که لب های همسرش را به علت سوءظن برید و خورد .
از این نوع خبرها در ایران بسیار رخ میدهد ، و میتوان آن را به حساب فرهنگ ناموس پرستی ارتجاعی  که مرد به زن به شکل کالا نگاه میکند و خود را صاحب آن میداند گذاشت . اما در سوئد توسط یک استاد چرا !؟
خرافات و فرهنگ منحط قرون وسطایی بی شک بسیار و بسیار قویتر از زخم های تیغ و شمشیر است . زخم های شمشیر را میتوان به سرعت مداوا کرد اما زخم هایی که از خرافات و احکام متحجر مذهبی بر روح انسان نشسته است و  ثمره میراثی هزاران ساله است را نمیشود به آسانی مداوا کرد حتی اگر که استاد دانشگاه بوده باشی .
بی شک اگر این حادثه در ایران رخ میداد ، به جای دستگیری مرد ، زن را به خاطر رابطه داشتن با مرد نامحرم دستگیر میکردند و سخت ترین مجازاتها را بر او اعمال میکردند ، در سوئد اما که قوانین قرون وسطایی و ضد بشری جمهوری ضد ایرانی اسلامی وجود ندارد ، قضیه بر عکس است و مرد را که با خونسردی از کار خود احساس رضایت میکرد بیدرنگ به بیمارستان روانی بردند تا در باره اش کند و کاو کنند و پلیس و مسئولان قضایی حتی نام بیمارستانی را که زن بستری شده است مخفی نگه داشتند تا آسیبی به او نرسد .

به گزارش از شرق ، ماموران پلیس استکهلم چندی قبل با اعلام گزارشی توسط ساکنان یکی از خیابانهای جنوبی شهر استکهلم راهی آنجا شدند تا در باره نزاعی خانوادگی تحقیق کنند . آنها وقتی وارد آپارتمان  شدند زن جوانی را دیدند که از ناحیه صورت به شدت خونریزی داشت این زن به سرعت به بیمارستان منتقل و در همان معاینه های اولیه معلوم شد ، لب های او با چاقو بریده شده است .
پلیس در ادامه به دستور دادستان شوهر این زن را بازداشت کرد و معلوم شد هر دو ایرانی هستند و مرد ایرانی در سال 1370 به همراه همسر و سه فرزندش از ایران به سوئد مهاجرت کرده و بعد از مدتی در دانشگاه و موسسه تحقیقاتی « کارولینسکا » به عنوان دانشیار و محقق مشغول به کار شده و در حرفه خود به شهرت زیادی دست یافته و در آمد سالانه بالایی را برای خودش به دست آورده است . این مرد به ظاهر زندگی آرام و معمولی داشت تا اینکه چندی قبل به علت بروز پاره ای از اختلافات خانوادگی از همسرش جدا شد و فرزندان وی نیز نزد مادرشان رفتند مرد ایرانی دو هفته بعد از طلاق ازدواج دوم خود را به ثبت رساند .
او این بار نیز با زنی ایرانی که 20 سال از خودش کوچکتر بود ازدواج کرد . زندگی مشترک این دو خیلی زود به آشوب و دعوا کشیده شد تا اینکه در روز حادثه آن اتقاق افتاد .
متهم 52 ساله وقتی تحت بازجویی قرار گرفت به جرمش اقرار کرد و گفت :  « همسرم به من خیانت کرد و به همین دلیل این کار را انجام دادم . بعد از ازدواج با او فهمیدم با مردی دیگر رابطه دارد . بارها بر سر این موضوع با هم دعوا کردیم ، اما مشکل ما غیر قابل حل بود برای همین تصمیم گرفتم او را مجازات کنم و انتقام خودم را بگیرم . روز حادثه بعد از جر و بحث بر سر موضوع خیانت با چاقو به وی حمله کردم و لب هایش را بریدم و خوردم . این کار را طوری انجام دادم که او دیگر نتواند با بخیه و کارهایی مثل آن خودش را درمان کند »  .
 متهم در اعترافاتش گفت : « من از این کار پشیمان نیستم چون فکر میکنم زنم باید به دلیل خیانتی که کرده بود مجازات میشد » .

اعترافات مرد ایرانی که در کمال خونسردی انجام شد این شائبه را به وجود آورد که وی به بیماری روانی مبتلا باشد به همین سبب او به بیمارستان روانی « هودینگه » واقع در جنوب استکهلم منتقل شد تا تحت آزمایش قرار بگیرد . 
متهم اکنوان در حالی در این مرکز درمانی بستری است که همسرش نیز در بیمارستانی دیگر تحت درمان قرار دارد . اما پلیس و مسئولان قضایی نام بیمارستان را مخفی داشته اند تا آسیبی به زن ایرانی وارد نشود . در همین حال بازجویی ها از متهم محرمانه در پشت درهای بسته انجام خواهد شد .

No comments:

Post a Comment