Friday, March 21, 2014

نوروز در امامزاده ها به روایت تصویر


نوروز با هفت سین فاطمی دیگر چه صیغه ایست .
 براستی که آخوندها روی مغولها را در این سرزمین سفید کرده اند ،  هیچ دشمنی در تاریخ ایران مانند این آخوندهای مفتخوار و شارلاتان به جنگ با فرهنگ ایران و آیین و سنن آن بر نخاسته است . 
بهترین راه برای تهی کردن نوروز و به لجن کشیدن این آیین باستانی که در ذات خود سرور و شادی و رقص و پایکوبی را به همراه دارد همین کاری است که حکومت اسلامی انتخاب کرده است . یعنی تبدیل جشن و شادی به چسناله های اسلامی و عزاداری و بر سر و سینه کوبیدن و گریه و زاری .

.
امامزاده حضرت سید سلیمان

سفره هفت سین فاطمی
معاون فرهنگی اوقاف  در مورد هفت سین فاطمی می‌گوید این لقب‌ها شامل "سلیمه، سیده النساء، سرالله، سرالعظمه، سعیده، ساجده و سماویه" هستند و خادمان و متولیان امامزاده‌ها "معانی و توضیحات کامل" آنها را به شرکت‌کنندگان در مراسم نوروزی ارائه می‌دهند .


تحویل سال نودرامام زاده حمزه قائم شهر

به گزارش روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ، با بیان اینکه همه ساله امامزادگان مازندران در ایام سال جدید میزبان مسافران نوروزی هستند، افزود: مردم ولایت‌مدار مازندران با حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه استان، سال جدید خود را آغاز می کنند .

نمونه ای از تبلیغات
  خیمه معرفت در ایام نوروز در امامزاده ها برای پاسخ به سئوالات شرعی زائران

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف "ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی" را از اهداف طرح "آرامش بهاری" خواند  

نوروز امسال به روایتی با سالروز درگذشت فاطمه زهرا، دختر پیامبر اسلام و همسر نخستین امام شیعیان همزمان است و در جمهوری اسلامی "ایام فاطمیه" خوانده می‌شود.

به گفته‌ی شرفخانی، در سفره نوروزی که در امامزاده‌ها چیده می‌شود به جای هفت سین سنتی "سفره هفت سین فاطمی" تدارک دیده شده که برگرفته از لقب‌های منسوب به دختر پیامبر است.

حجت الاسلام رضوی با بیان اینکه در ایام نوروز آب جوش رایگان به مسافران و زائران داده می‌شود، عنوان کرد: همچنین در امامزادگان شاخص همدان ایستگاه نقاشی و قرآن بخوانید و جایزه بگیرید برپا می‌شود و در بین شرکت‌کنندگان 10 هزار دفترچه آرامش بهاری توزیع می‌شود.


مراسم نوروز در مرقد مطهر امامزاده سید حسین کازون

امام جمعه ابرکوه
حسینی همچنین با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) تصریح کرد:در ایام فاطمیه (س) که توام با عید نوروز است مراسم شادمانی و عقد و عروسی را با رعایت اصول و ضوابط شرعی تا یازدهم فروردین برپا کنیم .

وی خطاب به جوانان توصیه کرد : مبادا مرتکب خطای چهارشنبه سوری در ایام فاطمیه شوید و حرمت سوگواری حضرت زهرا را در این هفته بشکنید 


امامزاده سید حسین

علیزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران  با اشاره به اینکه مراسم تحویل سال نو در جوار بقاع متبرکه با حضور ائمه جمعه، روحانیون، خانواده معظم شهدا و اقشار مختلف جامعه امشب در امامزادگان برگزار می شود، اظهار داشت: این مراسم با قرائت قرآن و با حضور قاریان ممتاز، سخنرانی، اجرای برنامه‌های مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم، قرائت زیارت آل یاسین و دعای تحویل سال‌نو برگزار می شود

 
سال تحویل امامزاده عباس

سال تحویل .یحیی بن زید 
تحویل سال در امامزاده سيد تاج الدين محمد(ع) شهر قير


امامزاده عباس
تحویل سال امامزاده عباس ساری


امامزاده ابراهیم و قاسم آستارا
هفت سین قرآنی

حجت الاسلام رضوی با بیان اینکه در ایام نوروز آب جوش رایگان به مسافران و زائران داده می‌شود، عنوان کرد: همچنین در امامزادگان شاخص همدان ایستگاه نقاشی و قرآن بخوانید و جایزه بگیرید برپا می‌شود و در بین شرکت‌کنندگان 10 هزار دفترچه آرامش بهاری توزیع می‌شود.

امامزاده آقا علی
  مازندران که رکورد کشف امامزاده را در تاریخ 1400 ساله دارد در ایام نوروز سنگ تمام گذاشته است . مدیر اوقاف و امور خیریه مازندران گفت  : ایستگاه قرآن بخوانید و جایزه بگیرید، سیمای عفاف و حجاب، برپایی غرفه‌های مشاوره دینی، مشاوره وقف، تبلیغ و ترویج فرهنگ دینی اسلامی از دیگر برنامه‌های طرح آرامش بهاری در امامزادگان شاخص مازندران است. 

امامزاده سید سلیمان ابن موسی

امامزاده آقا علی
امامزاده سلیمان
امامزاده محمد صالح ازغند

امامزاده صالح
ا
امامزاده اسماعیل

امامزاده محمد صالح

امامزاده حسین