Monday, March 10, 2014

هشدار به فعالان سیاسی در هلند در مورد فعالیت های تروریستی جمهوری اسلامی و آدم ربایی


 

موسی موسوی شاعر عرب اهوازی مقیم کشور هلند روز پنج شنبه 6 مارس 2014 مورد حمله عده ای که گفته می شود از عوامل جمهوری اسلامی ایران بودند، قرار گرفت.
به گزارش كريم دحيمی فعال حقوق بشر اهوازی ساکن لندن، موسوی ساعت ۶ بعد از ظهر پنج شنبه در حین بازگشت به منزل خود توسط سرنشینان یک اتومبیل سواری سیاه رنگ ربوده شد. ربایندگان این فعال عرب را برای مدتی در داخل یک منزل مورد ضرب و شتم قرار دادند.
موسوی می گوید که بوسیله کابل برق بشدت شکنجه شده و ربایندگان در منزلی که او را نگهداشته بودند، درباره برخی فعالان عرب ايرانی وی را مورد بازجویی قرار داده اند.
او گفت: "این اشخاص از رفت و آمد من با خبر بودند و از من درباره یکی از فعالان سیاسی اهوازی که پیشتر به منزلم آمده بود، پرس و جو می کردند."
او همچنین گفت: "آنها در ابتدا به من گفتند مگر مدتی پیش تلفنی به تو اخطار ندادیم".
پیشتر موسوی در مراسمی در کشور آلمان شرکت کرده و اشعاری را به زبان عربی خوانده بود. وی می گوید که در آنزمان او را با تلفن تهدید شده بود، اما اهمیتی به تهدیدات نداد.
ربوده شدن موسوی و ضرب و شتم وی اولین حمله به فعالان عرب اهوازی نیست و مدتی پیش در هلند نیز منزل یک فعال عرب درپی تهدیداتی به آتش کشیده شد.
فعالیت های موسى موسوی در داخل و خارج از اهواز حول محور امور فرهنگی نظیر شعر و موسیقى شکل گرفته است. وی یکی از شعرای معروف شعر کلاسیک عربی در اهواز است که اشعار قومی و حماسی می سراید


 العربیه - فارسی