Thursday, August 24, 2017

هجوم آوردن به یک زن عریان در مناسک حج





اعراب قبل از اسلام مراسم حج را لخت مادر زاد انجام می داده اند ، در این امر تقاوتی بین زن و مرد نبوده است زنان شعری را زمزمه می کرده اند که معنای آن این بوده که به فرج زنان که عریان هستند در مناسک حج چشم مدوزید . 
یکی از بزرگترین مشکلات پیامبر اسلام پوشش عورت یعنی شرمگاه زنان و مردان بوده است . این که مردان در صفوف جلو و زنان در عقب به نماز بایستند و این که زنان دیرتر از مردان سر از سجده بر دارند .

دکتر حسین حقیقی کتاب شاهد سقوط های سه گانه


"مفسران زمان نزول این آیات را در سال نهم هجرت، یعنی یک سال قبل از حجه الوداع می دانند که در آن زمان، هنوز پیرایه های نادرست زمان جاهلیت در مناسک حج مشرکان وجود داشت و مشرکان و مسلمانان مناسک حج را به اتفاق یکدیگر به جای می آوردند. مشرکان بر این باور بودند که هرکس مناسک خود را با یک لباس انجام دهد، آن لباس بر او حرام می شود و تا آخر عمر نباید آن لباس را بپوشد. در چنین شرایطی، مسأله اجاره دادن لباس برای حج رواج پیدا کرد؛ به گونه ای که اگر کسی توان مالی برای اجاره لباس نداشت، باید به صورت عریان مناسک را انجام می داد و کار به جایی رسید که روزی یک زن به صورت عریان برای انجام مناسک وارد مسجدالحرام شد و مردان برای در اختیار گرفتن او به سمتش هجوم آوردند. وقتی خبر این اتفاق فجیع به پیامبر اکرم رسید، آیات اول سوره مبارکه توبه نازل شد. خداوند در این آیه ابتدا از بیزاری خود و رسولش از مشرکان سخن می گوید و سپس می فرماید آن عده از مشرکانی که با پیامبر پیمان داشتند، ۴ ماه فرصت دارند که در مکه باقی بمانند. در ادامه فرمان جنگ با مشرکان اعلام شد...مردم مکه از امیرمؤمنان بغض داشتند؛ چرا که ایشان بزرگان قریش را کشته بود و بت های آن ها را به زیر کشانده بود. امیرمؤمنان در مسجد الحرام ایستادند و شمشیر را از غلاف کشیدند و ضمن خواندن این آیات اعلام کردند «از این لحظه کسی حق طواف برهنه در دور مکه را ندارد و مشرکین باید حداکثر پس از ۴ ماه از مکه خارج شوند.» این سخنان امیرمؤمنان در روز عید قربان در کنار مسجدالحرام اعلام شد".

آیت الله علم الهدی در اول شهریور ۱۳۹۶، در تفسیر آیات اول سوره توبه،