Friday, April 08, 2011

پیام رضا پهلوی در مورد شرایط مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف

بنظر میرسد گروهی از مسئولین عراقی با پشتیبانی رژیم جمهوری اسلامی عملیاتی را بر علیه اردوگاه اشرف انجام داده اند که در این برخورد بین نیروهای عراقی و ساکنین اردوگاه تعدادی از ایرانیان کشته و بسیاری زخمی شده اند .
در این موقعیت ما باید به مسئولین عراقی یادآور شویم که هیچ انسانی را نمی توان به خاطر عقاید سیاسی و تعلقات مذهبی اش از حق انسانی و حمایت قانونی محروم کرد . مهم تر از همه ، هیچ پناهنده ای را نمی توان به کشور اصلی اش مسترد کرد اگر استردادش ، وی را در معرض شکنجه ، رفتار بیرحمانه و مجازاتهای غیر قانونی و غیر انسانی قرار دهد و یا سرنوشتش را دادگاه هایی تعیین کنند که تابع مقررات بین المللی بر حقوق بشر و آیین دادرسی کیفری پذیرفته شده در جامعه بین المللی نباشند .
هم میهنانم
با توجه به کارنامه سیاسی سی ساله رژیم جمهوری اسلامی در نقض و تجاوز مستمر به حقوق بشر و به ویژه با توجه به رفتار وحشیانه و هولناک آن نسبت به شهروندان بیگناه ایران در رویدادهای اخیر ، تردید نمی توان کرد که سرنوشت مجاهدین باز گردانده شده به ایران نیز کم از سرنوشت دیگر مخالفان نخواهد بود . با توجه به این واقعیت و چنین ملاحظات است که انتظار دارم که دولت عراق اجازه ندهد اعضای مجاهدین ساکن اردوگاه اشرف ناخواسته به رژیم جمهوری اسلامی تحویل داده شوند .
                                                                                                 29 جولای 2009

پیام رضا پهلوی در مورد کشتار مجاهدین خلق در اردوگاه اشرف
هم میهنان عزیز
بر پایه خبر منتشر شده در بسیاری از رسانه های بین المللی ، حمله اخیر نیروهای انتظامی دولت عراق در اردوگاه اشرف به مرگ بیشماری از ایرانیان ساکن در این اردوگاه و زخمی شدن شمار بیشتری از آنان منجر شده است و بار دیگر توحش چهره کریه خود را به نمایش گذاشت و حقوق انسانهای دربند را نادیده گرفت .
پس از حمله پیشین نیروی انتظامی عراق به این اردوگاه نیز از ریخته شدن خون هم میهنانم اظهار تاسف کردم و چنین حمله غیر قابل توجیهی را از مصادیق بارز تجاوز دولت عراق به حقوق بشر ، به نقص آشکار اصول منشور سازمان ملل متحد و قراردادهای گوناگون بین المللی دانستم . این بار نیز ضمن همدردی با خانواده هایی که عزیزان خود را از دست داده اند ، این رفتار ضد انسانی و تاسف انگیز را محکوم می کنم .
                                            9 فروردین 1390
                                            رضا پهلوی

No comments:

Post a Comment