Saturday, February 23, 2013

احادیث خنده دار




تست دی ان ای اسلامی
 
کتاب مشهور لمعه در باب جهاد چنین آمده که اگر در میدان جنگ کشتگان مسلمانان وکفار قاطی شده و قابل تشخیص نبودند نگاه کنند هر کشته ای که آلت کوچکتری دارد مسلمان است و بزرگ آلتان کافرند

صحیح بخاری جلد هفتم فصل 71 حدیث شماره 590 


خوردن ادرار شتر
از انس روایت شده که عده ای تازه مسلمان از بلاد دیگر ، نزد پیامبر آمده واز آب و هوای مدینه شکایت کردند، پیامبر به آنها گفت که برای رفع این مشکل ادرار شترشان را بخورند .

شاش شتر درمان تنگی نفس
 
مفضّل به حضرت صادق عليه السّلام از تنگى نفس شكايت كرد و گفت:اندكى كه راه میروم نفسم تنگ مىشود،به اين خاطر مینشينم.حضرت فرمود:بول شتر بخور تا آرام شود.

حلیةالمتقین ص176


اصول علم ژنتیک اسلامی
مردي از أميرالمؤمنين عليه السّلام دربارة فرزند سؤال كرد كه : چرا در بعضي از اوقات شبيه پدر و مادر است ؟ و در بعضي از اوقات شبيه دائي و عمو؟ حضرت به امام حسن عليه السّلام گفتند : پاسخش را بگوي .
حضرت امام حسن عليه السّلام گفتند : اگر مرد سراغ زن خود رود با نفس آرام و جوارح غير مضطرب ، در اين صورت دو نطفه با هم مانند دو نفر كشتي گير كه منازعه مي كنند و هر كدام از آنها مي خواهد بر دگري غالب آيد ، كشتي مي گيرند . اگر نطفة مرد بر نطفة زن غالب شد ، طفل شباهت به پدر را پيدا مي كند . وا گر نطفة زن بر نطفة مرد پيروز شد ، طفل شباهت به مادر را پيدا مي نمايد . و اگر مرد سراغ زن رود با نفس پريشان و جوارح مضطرب غير ساكن ، در اين صورت اين دو نطفه مضطرب مي شوند و در قسمت راست و يا چپ رَحِم مي افتند . اگر در سمت راست افتادند ، بر عروق و رگهاي عموها و عمّه هاي واقع مي شوند و شباهت به اعمام پيدا مي كند . و اگر در سمت چپ افتادند ، بر عروق و رگهاي دائي ها و خاله ها واقع مي شوند و شباهت به اخوال و دائي ها پيدا مي نمايد . در اينحال مرد سائل برخاست و مي گفت : اللهُ أعْلَمُ حَيْثُ يَجْعَلُ رِسَالاَتِهِ «خداوند داناتر است جائي را كه رسالات خود را مي نهد» . و در روايت است كه آن مرد خضر بود .