Thursday, September 25, 2014

سرانه درمان هر شهروند در ترکیه 2500 برابر ایران است


 دو فرد بیمار به علت نداشتن پول درمان در کنار اتوبان خلیخ فارس در زمینهای
کشاورزی رها شده اند

براستی میلیاردها دلار ، پولهای نفت و گاز این کشور به جیب چه کسانی و خرج چه چیزهایی میشود که تفاوت سرانه درمان هر شهروند ترکیه 2500 بار بیشتر از ایران است  آنهم در زمانی که هزینه های بهداشت و درمان در مقایسه با کشورهای فوق با شتابی چند برابر به دلایلی از قبیل سیستم فاسد و افزایش هزینه های پزشکی در عرصه های مختلف  ،  ورود بی رویه فناوری ها با توجه به تحریم ها و قیمت های سرسام آور و دیگر پارامترهای عینی و واقعی به سرعت  بالا میرود .

 
نباید فراموش کرد که بیشتر این هزینه را خود استفاده کنندگان و مردم ستم کشیده میپردازند و بورکراسی آخوندی و اختلاس و دزدیها که ذاتی این نظام  میباشد نه تنها از آنها استفاده بهینه نمیکنند بلکه به جیب گشاد خود ریخته یا به هرز میدهند .



به گزارش  ایرنا، دکتر «بهزاد رحمانی» روز چهارشنبه در نهمین کنگره سالانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران گفت: به طور معمول سرانه درمان بین بیمه ها و بخش دولتی توزیع می شود و بیمه های ما که از سرانه درمان 13 هزار تومانی تغذیه می شوند کار چندانی نمی توانند انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر سازمان تامین اجتماعی نیز که یکی از تراست های اقتصادی کشور به شمار می آید نیز به سرمایه گذاری در بخش های گوناگون مشغول است و خدمات رسانی چندانی به افراد تحت پوشش بیمه ندارد.

رحمانی ادامه داد: تا زمانی که درمان در اولویت نهم و دهم کشور باشد هرگز تصمیماتی به نفع مردم نمی تواند گرفته شود و این در حالی است که درمان در بسیاری از کشورها پس از مقوله امنیت به عنوان اولویت دوم شناخته می شود .


 رییس هیات مدیره انجمن علمی جراحان عمومی ایران با ناچیز خواندن سرانه درمان در کشور گفت: سرانه درمان هر ایرانی 13 هزار تومان (حدود 4 دلار) است در حالیکه این رقم برای شهروندان ترکیه 9000 دلار، کانادا 13 هزار دلار و آمریکا 16 هزار دلار است.
 

 پیرمردی با پاهای جراحی شده در خیابان امیرمازندرانی شهر ساری به علت نداشتن پول درمان رها شده است