Saturday, September 06, 2014

ائتلاف جهانی علیه داعش و زنگ خطر برای جمهوری اسلامی


شیطان بزرگ ، محور شرارت


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که در ائتلاف جهانی علیه داعش رژیم ایران جایی ندارد .
رژیم ایران که ام الفساد منطقه لقب گرفته است و یکی از علل اصلی جنگ و کشتارها و رشد فزاینده تروریست در این نقاط بحران خیز میباشد .  در پوش جنگ با داعش  و کمک های نظامی و دخالت در امور سیاسی و خرید مهره های خودفروخته  ،   موذیانه جای پایش را در عراق سخت و سفت تر میکرد تا بر رویاهای جاه طلبانه اش از زمان خمینی ( از کربلا تا قدس )  جامه عمل بپوشد .
آمریکا که به قول هیلاری کلینتون خود یکی از عوامل اصلی جنگ و اختلاف در عراق میباشد ،  میدانست که همکاری با ایران یعنی مار پروراندن در آستین خود و با اینکه ایران در این راستا در ماسک جنگ با داعش دمی تکان داده و خوشرقصی هایی کرده بود  اما در عمل نتوانست دل این « شیطان بزرگ « را بدست آورد و نه تنها کاسه و کوزه هایش بهم ریخت  بلکه با این سخنان غیر منتظرانه و بسیار تند باراک اوما  در جنگ با شبه نظامیان گروه دولت اسلامی احساس تهدید کرد .

 اوباما در این سخنان تند و بی پرده پس از نشست سران کشورهای عضو پیمان ناتو در ولز گفت :

 ایالات متحده، شبه نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش را در عراق مورد  پی گرد قرار خواهد داد و رهبرانشان را نابود خواهد کرد 

او تاکید کرد: «در نهایت گروه دولت اسلامی را تضعیف می کنیم و شکست می دهیم همانگونه که با القاعده کردیم .» .

رئیس جمهوری آمریکا در توضیح این سخنان خود گفت: «ابتدا باید آن ها را به شکل برنامه ریزی شده تضعیف کرد ، حوزه مانورشان را تنگ کرد و مساحتی از زمین را که تصرف کرده اند، کوچک کرد، سپس رهبرانشان را کشت و به مرور زمان دیگر نمی توانند همچون گذشته، دست به حملات تروریستی بزنند.»

او افزود که ایالات متحده در هفته جاری، احمد جودان بنیانگذار و رهبر گروه تندروی  جنبش جوانان سومالی را در حمله ای هوایی، کشت .

در همین راستا به گزارش خبرگزاری فرانسه

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد در ائتلاف جهانی علیه داعش رژیم ایران جایی ندارد .
وی در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سؤال که- آیا شما مشارکت رژیم ایران را در این ائتلاف جهانی می پذیرید؟ گفت: خیر، ما با رژیم ایران در این رابطه کار نمی کنیم .
همچنین دیوید کامرون گفت : رژیم اسد یکی از دلایل وجودی داعش بوده است و وضعیت را به این افراط گرایی کشانده است. خود دولت عراق هم در فرقه گرایی، کار را به این جا کشانده است .

لازم به یاد آوریست که هنری کسینجر وزیر خارجه اسبق و نظریه پرداز آمریکایی روابط بین الملل روز گذشته در یک مصاحبه رادیویی رژیم ایران را مشکلی بزرگ تر از داعش برای آمریکا دانست . رژیمی که از جنگ با داعش در پی سفت کردن جای پای خود برای تشکیل یک محور شیعه  و استقرار امپراتوری خونین اسلامی است  . 
به گزارش سایت عصر ایران کسینجر با اشاره به اینکه نقشه خاورمیانه در حال تغییر است و مرزهای کنونی که ماحصل سال های پس از فروپاشی عثمانی و جنگ اول جهانی (1919-1920) در حال از بین رفتن است، افزود: این مساله از منظر استراتژیک یک فرصت بی نظیر در اختیار رژیم ایران قرار داده است. من رژیم ایران را مشکل بزرگ تری از داعش می دانم. داعش گروهی متشکل از ماجراجویان نظامی با یک ایدئولوژی تهاجمی است. داعش اگر بخواهد تبدیل به یک واقعیت دائمی استراتژیک شود باید سرزمین های بیشتری را تحت سلطه خود گرفته و آنها را حفظ کند. از نظر من مقابله با گروهی چون داعش بسیار قابل کنترل تر از درگیری با حکومتی چون رژیم ایران است .
کسینجر تاکید کرد در شرایط کنونی یک محور شیعه از ایران تا بغداد و سوریه و از آنجا تا جنوب لبنان و مرزهای مدیترانه کشیده شده است که این مساله در شرایط فعلی که مرزهای سیاسی سابق خاورمیانه در حال فرسایش است، امکان تشکیل به گفته او یک "امپراتوری " را به رژیم ایران در منطقه خاورمیانه می دهد   .

مردم عراق از کردها گرفته تا سنی و شیعه خوب میدانند که ایران نه راه حل بلکه بخشی از مشکل بشمار رفته و متحد استراتژیک آنها نیست و نخواهد بود و این حمایت منافقانه تاکتیکی در دراز مدت به ضدش بدل خواهد شد . بخصوص که این ائتلاف جهانی سعی دارد بعد از نابودی داعش پا را فراتر گذاشته و در خاک سوریه ( استان 35 ام و خاکریز استراتژیک جمهوری اسلامی )  نیز در جهت نابودی این گروه آدمکش به اقداماتی عملی دست بزند که همین مولفه زنگ خطر را برای  رژیم ایران که از عراق به عنوان تخته پرشی برای تشکیل امپراتوری خونین شیعه میباشد  به صدا در می آورد و نه تنها سرمایه های هنگفت و طرح ونقشه های شومش را نقش بر آب میکند بلکه این تضاد و تناقضات را از عرصه خارجی به داخل و اعضا و جوارح نظامش خواهد ریخت و عمود خیمه نظام را را خواهد لرزاند  و بر این اساس دوباره شاهد جیغ و داد های ضدآمریکایی مهره های ریز و درشتش به موازات سرکوب مردم ایران خواهیم بود .